Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

EUR raklap méret
EUR raklap méret >>>
Kombinált fuvarozás

BILK Kombiterminál >>>
Fuvarbörze, fuvar és szállítmányozás kínálat
Trans-Sped>>>
Mahart Container Center>>>
GySEV Konténerterminál >>>
ERS European Rail Shuttle>>>
MAERSK Kft.>>>
MASPED Rt.>>>
LOGISZTÁR Kft.>>>
Konténer

Avermann-Horváth Kft.>>>
CONTAINEX Hungária Kft.>>>
DHL>>>
Ela container>>>
Konténergyár>>>
Larus Holding>>>
Metalucon>>>
Meva>>>
Mobilbox>>>

Konténer specifikáció>>>
ISO Conténerek>>>
Tengeri, légi konténerek>>>

Több link>>>
Raklap
94-Fisch Kft.>>>
AMCO Csomagolástechnikai & Konzultációs Kft>>>
Eltete TPM (Csomagolóanyagok)>>>
Faipari termékek>>>
FefPeb>>>
EUR raklap méret, rajz>>>
MÁV-EUR raklap (800x120) (Szaki Kft.) >>>
MÁV-EUR raklap gyártás>>>
MÁV-EUR, ipari, egyutas raklapok (Tápióság Raklapüzem)>>>
Paletta Hungária >>>
Raklap adás - vétel>>>
Raklapcsomagoló AMCO>>>
Raklapgyártás, javítás Rozifa Kft.>>>
Raklapok újrahasznosítása>>>
Raklappont, raklap gyártás >>>
Rakodólapos állványok >>>
Zenit Logisztikai Eszközök Kereskedőháza>>>
Nemzetközi Kombitársaságok
Szlovénia
Olaszország
Svájc
Hollandia
Németország
Ausztria
Belgium

Több link>>>
Nemzetközi oldal
UIRR
Kombinált fuvarozás

Kombinált fuvarozás cégadat keresés

Kombinált fuvarozás meghatározása

Kombinált árufuvarozás: az áru a szállítási távolság nagyobb részét környezetbarát vízi vagy vasúti szállítóeszközön teszi meg, az elő- és utófuvarozás rövidebb szakaszai pedig közúti járművel történnek

Kombinált árufuvarozás: az áru a szállítási távolság nagyobb részét környezetbarát vízi vagy vasúti szállítóeszközön teszi meg, az elő- és utófuvarozás rövidebb szakaszai pedig közúti járművel történnek

A kombinált fuvarozás térhódítására alapvetően a közúti közlekedés torlódásokat és környezetkárosítást okozó hatásait mérséklő törekvések eredményeként került sor. Nem elhanyagolható szempont ugyanakkor az sem, hogy a közúti szerelvények növekvő mérete, a magas tengelyterhelés döntő mértékben járul hozzá a közutak elhasználódásához, azok megerősítésének szükségességéhez. Ennek nagy költsége is indokolja a közutak tehermentesítését, a nehéz gépjárművek egy részének vasútra terelését.

A lebonyolítás módja szerint beszélhetünk kísért és nem kísért forgalomról. Előbbinél a teljes közúti járműszerelvény és annak vezetője (személyzete) is "utazik" a vonaton vagy a hajón, utóbbinál általában csak a közúti szerelvényről lecsatolt pótkocsi (félpótkocsi), vagy leemelt konténer továbbítására kerül sor más eszközzel.


A kombinált fuvarozás egy módjának tekinthető a transzkonténeres árutovábbítás is, ahol 20' vagy 40' hosszúságú és 8'x8' keresztmetszetű (általános vagy speciális: hűtő, tartály, nyitott, stb.) nagy szállító-tartályok mozgatására kerül sor. A kombinált fuvarozásnak többféle technológiája alakult ki, leggyakoribb a nyerges pótkocsik mélyített rakfelületű, illetve a transzkonténerek pőre vasúti kocsikon történő fuvarozása.

Az elözőleket figyelembe véve a kombinált fuvarozások következő fő módozatait különböztetjük meg:

- A huckepack (nem kísért) forgalomban a zárt, ma már többnyire menetrend szerint közlekedő tehervonatokon továbbítják az árut magában foglaló transzkonténert, pótkocsit, csereszekrényt.
- A kísért RoLa (Rollende Landstrasse) forgalomban a közúti szerelvények vasúti továbbítására kerül sor.
- Az ugyancsak kísért RoRo (Roll on - Roll off) forgalomban a közúti szerelvényt hajó (komp) továbbítja a célkikötőbe.

Az utóbbi két technológia esetén a magas költségekkel szemben nyilvánvalóan előny, hogy az érkezési vasúti pályaudvarról vagy kikötőből a járműszerelvény - akár várakozás nélkül - pihent saját személyzettel folytathatja útját.


A BILK üzembehelyezésével a Józsevárosi Konténer Terminál megszünt.



Az ISO 1 sorozatú általános rendeltetésű konténerek
főbb műszaki adatai


TípusBefogadó méret, láb A raktér méretei, mm Max. bruttó tömeg, kg
Hossz.SzélesMagasHosszSzélesMagas
1A4088119982330219730480
1AA408 1/211998235030480
1B3088931219725400
1BB308 1/28931235025400
1C2085867219720320
1CC208 1/25867235020320


1A, 1AA
Konténer típusok


1B, 1BB
Konténer típusok


1C, 1CC
Konténer típusok


 
Helszinki közlekedési folyosók

Helszinki közlekedési  folyosók

Az ország négy stratégiai pontjára telepít intermodális konténerközpontokat a kormány. Az első létesítmény építésére 300 millió forintot csoportosítottak át. (MI)
(logsped)
2017.08.23.

Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját szerdán Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja. (ProfitLine)
(logsped)
2017.06.14.

A Waberer’s május 16-től új, intermodális szolgáltatást kínál ügyfelei számára, a vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a rakományok szállításába Budapest és a németországi Neuss között.
(logsped)
2017.05.29.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumba a hazai intermodális árufuvarozási rendszer működésének javítására.
(logsped)
2016.06.03
A logisztikai fejlesztések javítják az ország befektetési környezetét és újabb tőkét vonzanak Magyarországra - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Metrans Konténer Kft. termináljának alapkő letételén. (MTI)
(logsped)
2015.10.22.

A világ legnagyobb konténerszállító hajója indult első útjára hétfőn Sanghajból Európába. (MTI)
(logsped)
2014.12.08.

A debreceni repülőtéri konténerterminál üzemeltetéséhez kapcsolódóan stratégiai együttműködési megállapodást kötött a repülőteret működtető Xanga cégcsoport és a GYSEV Cargo; a megállapodást pénteken a debreceni repülőtéren írta alá Herdon István, a Xanga, és Skála János, a GYSEV vezérigazgatója. (MTI/Dehir.hu)
(logsped)
2014.11.21.

Jól alakult a kamionok vasúti szállítása Ausztriában az év első felében. A Rollende Landstraße (RoLa), összesen 74 ezer teherautót szállított 2014 júliusáig. (kamionhirek)
(logsped)
2014.08.05.

Előrehaladott tárgyalások folynak a Ro-La – vasúti kamionszállítás – felélesztése érdekében, amely azután szűnt meg, hogy a magyar és az osztrák állam is megszüntette állami támogatását 2011-2012-ben.
(logsped)
2014.06.25.

Megérkezett az első öt konténervonat Magyarországra a görögországi Pireusz tengeri kikötőjéből, amely ebben a térségben a Kínából érkező áruk jelentős részét fogadja és továbbítja Európa belsejébe.
(logsped)
2014.06.13.

Folytatódik a GYSEV Cargo Zrt. soproni konténertermináljának fejlesztése európai uniós támogatással - tájékoztatta az MTI-t a vasúttársaság.    
(logsped)
2014.01.16.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a használatarányos útdíj tervezett bevezetését figyelembe véve elemezte és értékelte a magyarországi intermodális szállítás helyzetét, és versenyképességének javítására megoldási javaslatot dolgozott ki.   
(logsped)
2013.02.16.

Több mint 106 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a GYSEV Cargo Zrt. az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Programjának keretében, miután sikerrel pályázott a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ konténertermináljának fejlesztésére - tájékoztatta a cég szerdán az MTI-t.   
(logsped)
2012.12.20.

2011 június 19-én ismét elindult, a Budapest BILK-et az ausztriai Wels-szel összekötő RoLa (Rollende Landstrasse, a közúti szerelvények vasúti továbbítása) szolgáltatás.   
(autóközlekedés)
2011.06.22.

A 100%-os Rail Cargo Hungaria Zrt. tulajdonban lévő vállalat 2010. április 15-tól hivatalosan is felvette a Rail Service Hungaria Kft. nevet.   
(logsped)
2010.06.09.

Szeptember 28-án ünnepélyes keretek között megnyílt a MÁV Cargo Zrt. érdekeltségébe tartozó Railport Arad konténerterminál.   
(logsped)
2009.09.24.

Railport Arad konténerterminál megnyítása
Megnyitotta kapuit a Railport Arad konténerterminál - a beruházók között van a MÁV Kombiterminál Kft.   
(mavkombi)
2009.08.07.

Tovább indult Záhonyból a Németországba tartó konténervonat
A hatósági vizsgálatok után január 23-án, szerdán reggel befutott Eperjeske-rendező pályaudvarra a Kínában feladott, s Németországba tartó konténereket szállító vonat.  
(logsped)
2008.01.24

Megmenekült a szegedi Ro-La

Szeged - Bulgária és Románia uniós csatlakozása után fennállt annak a veszélye, hogy teljesen megszűnik a Szeged-Wels vasúti kamionszállítás. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 900 millió forintos támogatásának jóvoltából fellélegezhet a Ro-La: az olcsóbb viteldíj miatt továbbra is felgurulnak a szerelvényekre a kamionok.  
(DM)
2007.07.27.

RAVAS-1: raklapmérleg, amely egy forradalmian új koncepción alapul
A RAVAS-1 típus bemutatásával a Ravas cég - és magyarországi forgalmazója, a Prominens Kft. - egy új, szabadalmaztatott terméket ismertetnek meg a piaccal; egy kézi raklapemelő mérleget ("békamérleg"), ami az alváz deformációját méri. Amikor a teher rákerül a villákra, a raklapemelő alváza kismértékben deformálódik. Egy, a RAVAS-1 fejrészébe épített érzékelő egység méri ezt a deformációt és ezáltal a felemelt tömeg értékét. (logSped)  
2007. 02. 20.

Több pénzt szán környezetkímélő fuvarozásra az EU
Az Európai Bizottság az idén több pénzt szán a környezetet kímélő korszerű kombinált árufuvarozás bővítésére. A Marco Polo program keretén belül a közúti forgalomnak vízi útra, illetve vasútra való terelését 35 millió euróval támogatja az unió. Tavaly 30,1 millió eurót szántak erre a célra.
Jean Trestour, az Európai Bizottság energia- és közlekedési igazgatója korábban egy budapesti konferencián elmondta, hogy a 2003-tól 2006-ig tartó Marco Polo I-es program évente 25 millió euróval segítette a közúti áruforgalom átterelését vasútra, belvízi utakra, illetve a part menti hajózásra, míg a 20072013-as időszakra ez az összeg évente 60 millió euróra nő. (MF)
2006.08.07.

Ünnepélyes alapkőletétel a Szegedi Ipari Logisztikai Központ (SZILK) területén
Az ünnepélyes alapkő-letételél dr. Vörös Béla GlobálLog (korábban Praelog) Kft. igazgatójának köszöntője után, beszédet mondott: Botka László polgármester, Kautz István elnök-vezérigazgató Masped Rt. és dr. Csonka István, ügyvezető vezérigazgató Zoll-Platz Kft. -től.
A SZILK befektetői: Masped Rt., Zoll-Platz Kft., Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata és a MÁV Kombiterminál Kft.
A tervezett Szegedi Ipari Logisztikai Központ Budapesttől 165 km-re a város határában, közvetlen az M 5 -s mellett 46 hektáron terül el.
A GlobálLog Kft. 9,6 hektárt vásárolt a 46 hektárból, s ott az első ütembe 5 ezer négyzetméter raktárterületet, 1200 négyzetméter irodaépületet, utakat és parkolókat alakít ki, 450 millió forintból.
A felépülő raktárépület felében, 2500 négyzetméteren vámraktár működik majd, a fennmaradó terület kapcsán az érdeklődőkkel jelenleg is folynak a tárgyalások.
Az első ütemnek tervezett bejezése ez év december. 
2006.03.09.

Kombinált előnyök új utakon
MÁV Kombiterminál Kft.

Minden nehézség ellenére, eredményes évet tudhat maga mögött az idén már 10 éves MÁV Kombiterminál Kft. A társaság 1996-ban alakult, és 100%-ig az alapító, a Magyar Államvasutak Részvénytársaság tulajdonában van. Speciális szolgáltatásokra szakosodott leányvállalatként 2005-től a MÁVCARGO Group tagja.  
2006. 02. 21.

Romániába tart a Ro-La
Látványosan fejlődik a romániai gazdaság, lassan magára talál a szerbiai termelés is, így újabb és újabb fuvaroztatói igények jelentkeznek Nyugat-Európa felé. Az unió viszont kvótát szab a közúti forgalom számára, így a kamionosok kénytelenek egyre növekvő számban vonatra szállni. A kiskundorozsmai Ro-La (Rollende Landstrasse, azaz gördülő országút) terminál forgalma jelentősen nőtt az utóbbi időben.Csakhogy közben Déva és Gyulafehérvár is tervezett végállomása a Nyugat-Európába induló kamionszállító vonatoknak, sőt még Szabadka is fölmerült lehetséges Ro-La-terminálként. A román vasút "nagy ugrásra" készül: 260 vadonatúj Ro-La-vagont vett, ősztől a MÁV-val közösen beindítanák a dévai terminált. A szabadkai Ro-La lehetőségét viszont egyelőre csak vizsgálják a szakemberek. (DM)
2004. 09. 05

Sínen maradnak a MÁV kamionszállító vagonjai A Hungarokombi fizeti ki a vizsgáztatás
Nem kell felhagynia a MÁV-nak a kombinált fuvarozással, mivel a Hungarokombi kétszázmillió forintjából levizsgáztatják az állami vasúttársaság 35 vagonját. A pénzt a Hungarokombi fuvardíjkedvezményként kapja vissza.
Az érdekeltségei közé tartozó Hungarokombi Kft. kölcsönéből tudja forgalomképessé tenni 35 kamionszállító vasúti kocsiját a MÁV Rt. A hazai fuvarozói és szállítmányozói piac reprezentánsai által életre hívott kombinált fuvarozást szervező cég a Népszabadság értesülései szerint egyenként hatmillió forintot fordít az úgynevezett RoLa-kocsik május óta esedékes fővizsgáztatására. (NOL)
2004. 06. 17.

Holland befektető ajánlkozik Ferihegy fejlesztésére
A rotterdami kikötő befektetőként részt venne a ferihegyi cargo-bázis és a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) kombinált vasúti termináljának fejlesztésében - mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter Karla Peijs-szel, Hollandia közlekedési, közmunkaügyi és vízgazdálkodási miniszterével folytatott tárgyalásai után pénteken Budapesten. (NOL)
2004. 03. 28.

A BILK Kombiterminál Rt. - tulajdonába került a Vámkapu Rt.

Ötven százalékos tulajdonrészt szerzett a MÁV többségi tulajdonában álló társaság, a BILK Kombiterminál Rt. a komplex vámszolgáltatásokat nyújtó Vámkapu Rt-ben. Az 1996-ban alapított Vámkapu Rt. jegyzett tőkéje 61, saját tőkéje százmillió forint. A cég 2002-ben 399 millió, 2003-ban 410 millió forint forgalmat bonyolított le, mérleg szerinti eredménye a 2003-as előzetes adatok szerint meghaladja a 120 millió forintot.
A BILK Kombiterminál Közép-Kelet-Európa legnagyobb kombinált fuvarozási terminálja, ahol a Vámkapu Rt. komplex vámszolgáltatást nyújt majd mind a vasúti, mind a közúti fuvarozóknak. Az EU-csatlakozással ugyan a vámtevékenység az eddigi tíz-húsz százalékára csökken, de a Vámkapu Rt. mégis forgalomnövekedéssel számol. Forgalmának nagy része ugyanis a tengerentúli szállítmányok vámügyintézésével, vámkezelésével, raktározásával stb. kapcsolatos, s jelentős forgalomnövekedésre számítanak a kelet-európai országok kereskedelmi tevékenységéből.
2004. 01. 27.

Élmezőnyben van Magyarország a kombinált szállításban
Az Európai Bizottság a közelmúltban értékelte az "INTERMODA" elnevezésű kombinált szállítási kutatási projektet. A projekt célja az Európai Unió jelenlegi és jövőbeni tagjai közötti kombinált szállítás fejlesztése. Az EU 5. kutatási-fejlesztési keretprogramjában 19 ország kutatóival, vállalati szakembereivel és döntéshozóival záruló ülés a jelen értékelésén túl megvitatta a 2015-ig várható változásokat. A kutatási programban és a tanácsadói bizottságban Magyarországot a Közlekedéstudományi Intézet Rt. (KTI Rt) képviselte.
Michael Schwartz a TINA titkárság vezetője beszámolt arról, hogy 19 európai ország adatai alapján; Németország, Ausztria, Csehország után Magyarország áruszállításában a legjelentősebb a kombinált szállítás aránya.
Az Unió tagországai és a kelet-közép-európai országok közötti kombinált áruszállítási forgalomban első helyen a német-cseh, míg második helyen az osztrák-magyar áruforgalom áll. (MF)