|
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvar. |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódók |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társ. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
Horizontális Piactér |
DEPO.HU elektronikus piactér >>>
Vatera online aukciós piactér >>>
|
|
|
|
Vertikális piacterek |
HungaroTex>>>
Print-X >>>
TruckScout24 használt haszongépjármű piactér >>>
|
|
|
|
Online aukció |
eBay>>>
internetvilag.hu (UsPack.hu)>>>
Vatera>>>
|
|
|
|
|
|
Piacterek
|
Elektronikus piacterek
A Gartner tanácsadó cég definíciója szerint a B2B elektronikus piac egy vállalkozás, ami kereskedelmi célból egy adott iparágon, földrajzi régión vagy érdeklődési csoporton belül összehozza az eladókat/szállítókat és a vásárlókat. Tartalmat, szolgáltatásokat és kereskedelmi tranzakciós lehetőségeket nyújt.
A Gartner előrejelzése szerint jövőben, három egyéni piactér lesz domináns:
Az árupiac,ami termékek és szolgáltatások nagy mennyiségű tranzakcióját fogja szolgálni
Az üzleti szolgáltatások piaca, ami vállalkozások közötti folyamatokra fog koncentrálni, mint a logisztikára
Az integrációs szolgáltatású piacterek
A piacterek lehetnek horizontálisak és vertikálisak. A horizontális és vertikális e-piacterek között a fő különbség az, hogy az előbbiek, iparág függetlenek, melyek lényege, a vevőktől és eladóktól való függetlenség , az utóbbiak pedig speciális, egy adott iparághoz tartozó termékekkel kereskednek.
|
A GKI és az eMAG kutatása során vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz.
(logsped)
2020.10.11.
|
Az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek, Budapesten a személyszállítás, az autómegosztó rendszer ismert. (MTI)
(logsped)
2016.02.18.
|
A kiskereskedelemben már elterjedt online rendelési lehetőségek előnyeit terjeszti ki az üzleti területre is az az online árurendelő és árösszehasonlító rendszer, amely április elején indult Magyarországon. (MTI) (logsped)
2014.04.27.
|
Új elszámolási rendszert vezet be a Depo.hu
Általánydíjról forgalomarányos fizetésre tér át kereskedő partnereivel történő elszámolásában az online piactér.
(marketinginfo)
2008.04.21
|
Másfélszer többet költünk online
Egy-egy online vásárláskor átlagosan 31 000 forintot költenek a vevők a Depo.hu statisztikái szerint, mely mintegy 50 százalékos növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest.
(jox)
2007.12.15
|
E-piacteret épít az unió vállalkozóknak
Egységes elektronikus piacteret kíván létrehozni az Európai Unió a területén levő kis- és középvállalkozásoknak. Ez önmagában még nem lenne újdonság - hiszen a világhálón keresztül eddig is többé-kevésbé sikeresen kommunikáltak az érintettek -, most azonban egy olyan szabad szoftver kifejlesztését támogatja az EU, mely kifejezetten az üzletek közötti (B2B) kapcsolatot segít hatékonyabbá tenni a tagállamok között.
Flavio Bonfatti, a fejlesztést koordináló konzorcium olasz származású vezetője elmondta: olyan rendszert kívánnak létrehozni, melynek segítségével a tagállamok bármely vállalkozása tevékenységi kör, illetve földrajzi elhelyezkedés szerint megtalálhatja partnereit.
Ezen túl pedig közvetlen kommunikációt is biztosít számukra, és az egymás számára megosztott dokumentumaikat képes lefordítani a másik nyelvére.
Céljaikhoz az unió IT főigazgatóságától 1800 eurós (nagyjából 470 millió forintnyi) támogatást kaptak, ami a kiadásaik közel kétharmadát fedezi.
Ehhez azonban több előírást is be kell tartania a fejlesztő konzorciumnak. Így például 2008 júniusáig semmilyen profitorientált tevékenységet nem folytathat, utána pedig a teljes nyilvánosság számára szabadon hozzáférhetővé kell tennie a programot, hogy bárki meg tudja hozzá írni a saját szoftverét.
Az elképzelések szerint a vállalkozások hozzáférését közvetítők koordinálnák, a közvetítők munkáját pedig valamelyik EU-s hivatal, biztosítva a versenysemleges felügyeletet.
Közvetítőként az első két évben a fejlesztésben részt vevő tizenöt ország egy-egy egyeteme, illetve cége vesz részt a munkában, utána viszont már bármely állami, illetve magáncég kérheti felvételét. (NOL)
.
|
Az eBay árnyékában a hazai online aukciós piac
A hazai online aukciós piac négy-öt céget tart el. Az internetes penetráció jelenleg is tapasztalható növekedésével, a felhasználók számának emelkedésével párhuzamosan ez a szegmens bővülhet. A Menedzsment Fórum több forrásból úgy értesült, hogy a legnagyobb nemzetközi árverési portál, az eBay is fantáziát lát a magyar felhasználókat megcélzó verziója elindításában.
Elsősorban az eBay aukciós oldal sikerén felbuzdulva próbálkoztak az internetes cégek Magyarországon is meghonosítani a c2c, azaz consumer to consumer kereskedelmet, amelynek lényege, hogy magáneladók adnak, vesznek magáneladóktól az interneten, és ehhez a szolgáltató online piacteret nyújt. A három legnagyobb szereplő a területen jelenleg a Vatera, az eeebid.hu és a Netaukció. Számos portál mára megszűnt, például a kalapacs.hu, de a Prim Online is szünetelteti arveres.com oldalának működését, tájékoztatójuk szerint az érdeklődés hiánya miatt. Az alacsony internetpenetráció mellett az online fizetési kultúra hiánya is akadálya a webes árverés hazai terjedésének.
Az év végén, vagy jövő év elején megjelenhet itthon az eBay.
(MF)
|
Nem érettek a netes vásárlásra a magyarok
Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet szerdán az MTI-vel.
A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internetkapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7 200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.
A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja.
(INDEX)
.
|
Licitek kora - több aukciós cég nyit magyar oldalt
Egy német gazdasági hetilap arról adott hírt, hogy Magyarországon is megjelenik a világ legnagyobb internetes aukciós oldala, az eBay. A cégnek információink szerint Lengyelországból is érkezne versenytársa.
Rövid időn belül több internetes aukciós oldal indíthat saját portált Magyarországon. A hírek szerint az egyik új portál megnyitását az amerikai eBay internetes aukciósház tervezi. A cég egyből versenytársat is kap Lengyelországból: információink szerint a népszerű lengyel aukciós szájt, az Allegro, amely a megszólalásig hasonlít az amerikai nagytestvérre, ugyancsak megcélozta a magyar piacot. A lengyel Allegro persze törpének számít az eBay mellett és a neve sem annyira ismert idehaza, ennek ellenére a cég ősszel kívánja elindítani magyar oldalát.
Az eBay kelet-európai terveiről a német WirtschaftsWoche nevű gazdasági hetilap csütörtökön megjelent számában számolt be. A lap információi szerint a cég a közeljövőben Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban terjeszkedne tovább.
(FN)
.
|
Az internetes nagykereskedés előnyei - viszonteladóknak
Milyen előnye származhat a viszonteladóknak - vagyis egy alapvető B2C ágazatnak - a B2B elektronikus nagykereskedelemből? Nem alkalmatlan a viszonteladás természetétől fogva a B2B tranzakciókra?
Ha jól megnézzük a viszonteladók termékekeit és beszerzési lehetőségeit, a kiskereskedelem tökéletesen megérett a B2B tranzakciókra. Az e-nagykereskedés segítségével alacsonyabbá tehetők a beszerzési költségek, a viszonteladók közti együttműködés is hasznosnak bizonyulhat, a nagykereskedésekkel fenntartott kapcsolat pedig hatékony beszerzési folyamatot tesz lehetővé, így a B2B javítja a termelékenységet és gyorsítja az átfutási időket.
Egy B2B oldal segítségével lehet például más viszonteladókkal közös rendelést feladni, mellyel valószínűleg kedvezményeket lehet a gyártóktól kapni, sőt esetleg a szálllítási költségek is megoszthatók. Egy másik lehetőség: a raktárban maradt áru elárverezhető, így gyorsan túl lehet rajtuk adni, mellyel a raktárköltségek csökkenthetők.
Néhány jelentős viszonteladó most készül bekapcsolódni a B2B gazdaságba, köztük a Sears és Carrefour az Oracle-lel együttműködve. Tervezik, hogy létrehoznak egy átfogó B2B weboldalt a viszonteladók számára. A GlobalNetXchange-en elérhető lesz majd egy hatalmas viszonteladói áruválasztékkal rendelkező áruház, beszerzési folyamat menedzsment, és sok együttműködést segítő szolgáltatás. Az eredetileg a fent említett két cégre épülő oldalon keresztül 50000 beszerző, disztribútor és egyéb kereskedelmi partner lesz jelen. Várhatóan ezzel jelentősen csökkennek majd a beszerzési költségeik, és sokkal gyorsabbá, hatékonyabbá válik a folyamat, kiterjedt infrastruktúra és nagy befektetések nélkül.
(e-kereskedelem)
|
Marketline - túl az ezredik aukción
A hazai aukciós piac - az Axelero Internet becslése szerint - 2003-ban nemzetgazdasági szempontból is jelentős 60-70 milliárd forint forgalmat bonyolított le, amelynek az immár több mint ezer aukciót lebonyolított Axelero Marketline 23 milliárdos forgalmával meghatározó szereplője volt.
|
Egyre népszerűbb az online aukció
A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma tavaly 240 százalékkal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Az eladott termékek száma 320 százalékkal emelkedett.
A Vatera piacterén eddig 28 ezer felhasználó regisztrálta magát; egy év alatt csaknem megduplázódott a számuk. A Vatera számításai szerint a magyar internetes társadalom két százaléka regisztrálta magát az oldalon. Nemzetközi mutatók alapján a Vatera arra számít, hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat regisztrálni kívánó internetezők száma.
Jelentősen nőtt a tavalyi év folyamán a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek értékesítése. Egyúttal rendkívül sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki finanszírozásból kikerült autók aukciója. (Napi online)
|
Az e-közbeszerzés 2005-ben működhet
A parlament előtt lévő új közbeszerzési törvény számos terület szabályozását a kormány hatáskörébe utalja. Így külön rendelet készül a központosított és az elektronikus közbeszerzésről. A kormány október 31-i határozata szerint ezeket a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH), az informatikai és hírközlési, valamint az igazságügyi tárcának - a Közbeszerzések Tanácsával együttműködve - 2004. január 15-ig kell elkészítenie.
|
|
|
|