Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Horizontális Piactér

DEPO.HU elektronikus piactér >>>
Vatera online aukciós piactér >>>
Vertikális piacterek

HungaroTex>>>
Print-X >>>
TruckScout24 használt haszongépjármű piactér >>>
Online aukció

eBay>>>
internetvilag.hu (UsPack.hu)>>>
Vatera>>>
Piacterek


 

Elektronikus piacterek


A Gartner tanácsadó cég definíciója szerint a B2B elektronikus piac egy vállalkozás, ami kereskedelmi célból egy adott iparágon, földrajzi régión vagy érdeklődési csoporton belül összehozza az eladókat/szállítókat és a vásárlókat. Tartalmat, szolgáltatásokat és kereskedelmi tranzakciós lehetőségeket nyújt.

A Gartner előrejelzése szerint jövőben, három egyéni piactér lesz domináns:

Az árupiac,ami termékek és szolgáltatások nagy mennyiségű tranzakcióját fogja szolgálni



Az üzleti szolgáltatások piaca, ami vállalkozások közötti folyamatokra fog koncentrálni, mint a logisztikára



Az integrációs szolgáltatású piacterek



A piacterek lehetnek horizontálisak és vertikálisak. A horizontális és vertikális e-piacterek között a fő különbség az, hogy az előbbiek, iparág függetlenek, melyek lényege, a vevőktől és eladóktól való függetlenség , az utóbbiak pedig speciális, egy adott iparághoz tartozó termékekkel kereskednek.
 
A GKI és az eMAG kutatása során vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz.
(logsped)
2020.10.11.

Az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek, Budapesten a személyszállítás, az autómegosztó rendszer ismert. (MTI)
(logsped)
2016.02.18.

A kiskereskedelemben már elterjedt online rendelési lehetőségek előnyeit terjeszti ki az üzleti területre is az az online árurendelő és árösszehasonlító rendszer, amely április elején indult Magyarországon. (MTI)
(logsped)
2014.04.27.

Új elszámolási rendszert vezet be a Depo.hu
Általánydíjról forgalomarányos fizetésre tér át kereskedő partnereivel történő elszámolásában az online piactér.  
(marketinginfo)
2008.04.21

Másfélszer többet költünk online
Egy-egy online vásárláskor átlagosan 31 000 forintot költenek a vevők a Depo.hu statisztikái szerint, mely mintegy 50 százalékos növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest.  
(jox)
2007.12.15

E-piacteret épít az unió vállalkozóknak
Egységes elektronikus piacteret kíván létrehozni az Európai Unió a területén levő kis- és középvállalkozásoknak. Ez önmagában még nem lenne újdonság - hiszen a világhálón keresztül eddig is többé-kevésbé sikeresen kommunikáltak az érintettek -, most azonban egy olyan szabad szoftver kifejlesztését támogatja az EU, mely kifejezetten az üzletek közötti (B2B) kapcsolatot segít hatékonyabbá tenni a tagállamok között.
Flavio Bonfatti, a fejlesztést koordináló konzorcium olasz származású vezetője elmondta: olyan rendszert kívánnak létrehozni, melynek segítségével a tagállamok bármely vállalkozása tevékenységi kör, illetve földrajzi elhelyezkedés szerint megtalálhatja partnereit.
Ezen túl pedig közvetlen kommunikációt is biztosít számukra, és az egymás számára megosztott dokumentumaikat képes lefordítani a másik nyelvére.
Céljaikhoz az unió IT főigazgatóságától 1800 eurós (nagyjából 470 millió forintnyi) támogatást kaptak, ami a kiadásaik közel kétharmadát fedezi.
Ehhez azonban több előírást is be kell tartania a fejlesztő konzorciumnak. Így például 2008 júniusáig semmilyen profitorientált tevékenységet nem folytathat, utána pedig a teljes nyilvánosság számára szabadon hozzáférhetővé kell tennie a programot, hogy bárki meg tudja hozzá írni a saját szoftverét.
Az elképzelések szerint a vállalkozások hozzáférését közvetítők koordinálnák, a közvetítők munkáját pedig valamelyik EU-s hivatal, biztosítva a versenysemleges felügyeletet.
Közvetítőként az első két évben a fejlesztésben részt vevő tizenöt ország egy-egy egyeteme, illetve cége vesz részt a munkában, utána viszont már bármely állami, illetve magáncég kérheti felvételét. (NOL)
 .

Az eBay árnyékában a hazai online aukciós piac
A hazai online aukciós piac négy-öt céget tart el. Az internetes penetráció jelenleg is tapasztalható növekedésével, a felhasználók számának emelkedésével párhuzamosan ez a szegmens bővülhet. A Menedzsment Fórum több forrásból úgy értesült, hogy a legnagyobb nemzetközi árverési portál, az eBay is fantáziát lát a magyar felhasználókat megcélzó verziója elindításában.
Elsősorban az eBay aukciós oldal sikerén felbuzdulva próbálkoztak az internetes cégek Magyarországon is meghonosítani a c2c, azaz consumer to consumer kereskedelmet, amelynek lényege, hogy magáneladók adnak, vesznek magáneladóktól az interneten, és ehhez a szolgáltató online piacteret nyújt. A három legnagyobb szereplő a területen jelenleg a Vatera, az eeebid.hu és a Netaukció. Számos portál mára megszűnt, például a kalapacs.hu, de a Prim Online is szünetelteti arveres.com oldalának működését, tájékoztatójuk szerint az érdeklődés hiánya miatt. Az alacsony internetpenetráció mellett az online fizetési kultúra hiánya is akadálya a webes árverés hazai terjedésének.
Az év végén, vagy jövő év elején megjelenhet itthon az eBay. (MF)
 

Nem érettek a netes vásárlásra a magyarok
Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet szerdán az MTI-vel.
A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internetkapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7 200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.
A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja. (INDEX)
 .

Licitek kora - több aukciós cég nyit magyar oldalt
Egy német gazdasági hetilap arról adott hírt, hogy Magyarországon is megjelenik a világ legnagyobb internetes aukciós oldala, az eBay. A cégnek információink szerint Lengyelországból is érkezne versenytársa.
Rövid időn belül több internetes aukciós oldal indíthat saját portált Magyarországon. A hírek szerint az egyik új portál megnyitását az amerikai eBay internetes aukciósház tervezi. A cég egyből versenytársat is kap Lengyelországból: információink szerint a népszerű lengyel aukciós szájt, az Allegro, amely a megszólalásig hasonlít az amerikai nagytestvérre, ugyancsak megcélozta a magyar piacot. A lengyel Allegro persze törpének számít az eBay mellett és a neve sem annyira ismert idehaza, ennek ellenére a cég ősszel kívánja elindítani magyar oldalát.
Az eBay kelet-európai terveiről a német WirtschaftsWoche nevű gazdasági hetilap csütörtökön megjelent számában számolt be. A lap információi szerint a cég a közeljövőben Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban terjeszkedne tovább. (FN)
 .

Az internetes nagykereskedés előnyei - viszonteladóknak
Milyen előnye származhat a viszonteladóknak - vagyis egy alapvető B2C ágazatnak - a B2B elektronikus nagykereskedelemből? Nem alkalmatlan a viszonteladás természetétől fogva a B2B tranzakciókra? Ha jól megnézzük a viszonteladók termékekeit és beszerzési lehetőségeit, a kiskereskedelem tökéletesen megérett a B2B tranzakciókra. Az e-nagykereskedés segítségével alacsonyabbá tehetők a beszerzési költségek, a viszonteladók közti együttműködés is hasznosnak bizonyulhat, a nagykereskedésekkel fenntartott kapcsolat pedig hatékony beszerzési folyamatot tesz lehetővé, így a B2B javítja a termelékenységet és gyorsítja az átfutási időket.
Egy B2B oldal segítségével lehet például más viszonteladókkal közös rendelést feladni, mellyel valószínűleg kedvezményeket lehet a gyártóktól kapni, sőt esetleg a szálllítási költségek is megoszthatók. Egy másik lehetőség: a raktárban maradt áru elárverezhető, így gyorsan túl lehet rajtuk adni, mellyel a raktárköltségek csökkenthetők.
Néhány jelentős viszonteladó most készül bekapcsolódni a B2B gazdaságba, köztük a Sears és Carrefour az Oracle-lel együttműködve. Tervezik, hogy létrehoznak egy átfogó B2B weboldalt a viszonteladók számára. A GlobalNetXchange-en elérhető lesz majd egy hatalmas viszonteladói áruválasztékkal rendelkező áruház, beszerzési folyamat menedzsment, és sok együttműködést segítő szolgáltatás. Az eredetileg a fent említett két cégre épülő oldalon keresztül 50000 beszerző, disztribútor és egyéb kereskedelmi partner lesz jelen. Várhatóan ezzel jelentősen csökkennek majd a beszerzési költségeik, és sokkal gyorsabbá, hatékonyabbá válik a folyamat, kiterjedt infrastruktúra és nagy befektetések nélkül. (e-kereskedelem)
 

Marketline - túl az ezredik aukción
A hazai aukciós piac - az Axelero Internet becslése szerint - 2003-ban nemzetgazdasági szempontból is jelentős 60-70 milliárd forint forgalmat bonyolított le, amelynek az immár több mint ezer aukciót lebonyolított Axelero Marketline 23 milliárdos forgalmával meghatározó szereplője volt. 
 

Egyre népszerűbb az online aukció
A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma tavaly 240 százalékkal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Az eladott termékek száma 320 százalékkal emelkedett.
A Vatera piacterén eddig 28 ezer felhasználó regisztrálta magát; egy év alatt csaknem megduplázódott a számuk. A Vatera számításai szerint a magyar internetes társadalom két százaléka regisztrálta magát az oldalon. Nemzetközi mutatók alapján a Vatera arra számít, hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat regisztrálni kívánó internetezők száma.
Jelentősen nőtt a tavalyi év folyamán a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek értékesítése. Egyúttal rendkívül sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki finanszírozásból kikerült autók aukciója. (Napi online)
 

Az e-közbeszerzés 2005-ben működhet
A parlament előtt lévő új közbeszerzési törvény számos terület szabályozását a kormány hatáskörébe utalja. Így külön rendelet készül a központosított és az elektronikus közbeszerzésről. A kormány október 31-i határozata szerint ezeket a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH), az informatikai és hírközlési, valamint az igazságügyi tárcának - a Közbeszerzések Tanácsával együttműködve - 2004. január 15-ig kell elkészítenie.