Általánydíjról forgalomarányos fizetésre tér át kereskedő partnereivel történő elszámolásában az online piactér.
Kilencéves fennállásának eddigi legjelentősebb, az elszámolási rendszert teljesen új alapokra helyező fejlesztését hajtotta végre a Depo.hu gárdája. A korábbi átalánydíjas elszámolás helyett az online piactérben jelen lévő partnerek mostantól a tényleges érdeklődők után, s így tulajdonképpen forgalomarányosan fizetnek, amitől a piactér további bővülését várják.
Az új elszámolás alapja a tényleges érdeklődés, vagyis az a momentum, amikor a látogató a termékek válogatását követően az online megrendelésre, vagy a kiválasztott forgalmazó elérhetőségeit tartalmazó információs oldalra kattint. "Egy ilyen megkeresés - az adott termék jellegétől függően - maximum 20 forintjába kerül a kereskedőnek" - mondta el Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője.
Mivel bizonyos termékkategóriák esetén rendkívül nagy a kínálat, így a kereskedők számára az elszámolási rendszer lehetőséget biztosít ajánlatuk előnyösebb helyen történő megjelenítésére is. Az egyazon termékhez kötődő kereskedői ajánlatokat ugyanis a Depo.hu jelenleg véletlenszerű sorrendben listázza. Azok a kereskedők azonban, akik az online licitálás keretében hajlandóak magasabb átkattintási árat fizetni, az adott termékhez kapcsolódó kínálati lista első három helyén - eltérő színezéssel - kerülnek kiemelésre.
A szakember a látogatók is profitálnak a változásból, az új elszámolási rendszer ugyanis a kereskedőket termékkínálatuk folyamatos karbantartására készteti, így mindig a ténylegesen kapható termékek jelennek meg kínálatban.
(marketinginfo)
2008.04.21.