Banner és popup minták
Hagyományos és flash banner
Szabványos méretek
- Egész: 468x60
- Fél: 234x60
- Dupla: 468x120
- Super: 728x90
- Függőleges 12ox240
- Négyszögletes 125x125
- Button
Button
Lényegében kis nagyon kis méretű bannereknek felelnek meg, amit a honlapon elhelyezkedő "kihasználatlan" helyekre rakhatunk fel (120x90 vagy 120x60 pixel méretekben).
Micro button: 88x31 pixel méretű.
roll-over banner
A kurzort a reklámcsík fölé húzva az valamilyen irányban kinyílik
Billboard banner
A lényege, hogy az oldal szöveges részében kerül elhelyezésre.
Ezen - hagyományostól eltérő - hirdetési forma előnye, hogy a felhasználókat interakcióra buzdíja, s ezt követően látványos animációval szórakoztatja az érdeklődőket, s mérete miatt rögtön a figyelem középpontjába kerül.
Olyan formát alkalmaznak, mely rövid, s a lehető legkevésbé zavarja a látogatókat, az oldal tartalmának megnézésében.
Mérete általában 330x247
Magyarországon jelenleg a
banner a legtöbbet alkalmazott hirdetési forma, ez adja internetes reklámok több, mint 90%-t,
az USA-ban ez már csak 45%.
popup
A weboldal megnyitásakor egy újabb, kis méretű ablakban jelenik meg a hirdetés.
Shaped Popup (formázott popup)
A formázott pop-up lényege, hogy az üzenet a hirdetés tárgyát képező termék, márka vagy logo formájára formázott ablakban jelenik meg. A formázott pop-up - amellett hogy erős márka kommunikációs képességgel bír - alapvetően átkattintásra ösztönző hirdetés, nagy figyelem felkeltő hatással rendelkezik.
Popunder
A lényege, hogy az oldal megnyitásakor a háttérben nyílik meg.
Skyscraper
Nagyméretű álló bannereket nevezik ezen a néven. Általában 160x600, vagy 120x600 pixel méretűek.
Interstatial
Ez a hirdetési eszköz azonos weboldal két oldala közé kerül beszúrásra, és általában egy teljes képernyőt elfoglaló animáció.
Rich médiás bannerek
Ezek olyan bannerek, amelyeknél a bannerbe valamilyen teszt, játék, legördülés, stb. van beépítve, hogy a fokozott interaktivitásukkal minél inkább felkeltsék a látogatók érdeklődését.
Sticky ragadós
Az oldal görgetésével a reklámcsík követi a kurzor útját
Full-page Overlay, Take-over
Ez a reklámozási forma mely a böngésző teljes felületét elfoglalja, a figyelem 100%-ka irányul a reklámozandó termékre. Gyakorlatilag egy nagyméretű Flash animáció fut le, amely lehet átlátszó vagy áttetsző is, melynek segítségével jobban bele tud olvadni a befogadó oldalba.
Floating-ad (lebegő reklám)
A lebegő reklám két részből áll: egy átlagos méretű bannerből, és
egy, az aktuális oldal tetszőleges részén Flash animációból.
A lebegő rész általában egy előre megtervezett útvonal megtétele után
eltűnik, vagy megáll a hozzá tartozó banner fölött. Sokszor
ha az animáció túlmegy bizonyos időkereten akkor a lebegő részt a felhasználó, annak eltűnését megelőzően, kikapcsolhatja.
Expanding-ad (rollover)
A rolloveres hirdetés a felhasználó kattintására vagy beépített időzítésre
felnyílik: aktivizálása után felülete az eredeti banner méretének
két-háromszorosára bővül, amelyen sokkal hatásosabban helyezhető el a kívánt üzenet. Amennyiben a kinyílás a felhasználó kattintásától függ, a hirdetés iránt nem érdeklődő felhasználókra sem fejt ki zavaró hatást, de így a kívánt hatékonysága is elmarad.
Pointer reklám
Az egér kurzort késleltetve követő figyelemfelkeltő mikró animáció, amelyre klikkelve a látogató átjuthat a hirdető honlapjára.
Statisztikával kapcsolatos alapfogalmak
Visit (Látogatás)
Az egy weboldalt meglátogatók száma, a kapcsolatfelvételek (rákattintások) abszolút száma az új és visszatérő látogatók egymástól való megkülönböztetése nélkül. Egy visitnek számít az az egy látogató által generált (egy IP címen megvalósult) PI sorozat, ahol két PI között nem telik el 30 perc szünet (addig nem kattint).
Session
Egy weboldalt meglátogatók száma, a kapcsolatfelvételek (rákattintások) abszolút száma az új és visszatérő látogatók egymástól való megkülönböztetésével. Egy adott látogató bejárása a webhelyen. Mindössze annyiban különbözik a visittől, hogy ha a látogató másik webhelyre megy, még ha 30 percen belül vissza is jön, az már új session-nek minősűl.
Hit
A webszerverre irányuló kapcsolatok száma. Minden felszólítás egy új adatfájl letöltésére egy hitet eredményez. Mivel minden weboldal különböző számú fájlt tartalmaz (háttérkép, képek stb.), egy oldal letöltése több hitet jelent.
AV (Ad View): A hirdetés összes megjelenítését jelenti.
UV Egyedi látogatók száma
CT (Click Through): Megmutatja, hogy összesen hány alkalommal kattintottak a weboldalon megjelenő hirdetésekre.
Page Impression (PI)
Ez a szám fejezi ki, hogy hány teljes oldalt töltöttek le. PI-nek tehát csak az az oldal számít, aminek minden eleme letöltődött, függetlenül azok számától (nem elég, hogy a megfelelőszámú hitet regisztrálta a webszerver)
Cost per Thousand Impression (CPM) Rate
A média tulajdonos hirdetési ára, amely az ezer megjelenésért járó hirdetési díjat tartalmazza.
Click Through Rate (CTR)
A megjelenésekhez viszonyított kattintási arányt (érdeklődést) mutatja. Azaz CT/AV értéke %-s értékben kifejezve.
PPC
PPC a Pay Per Click-nek a rövidítése, amely magyarul annyit jelent, hogy "kattintás alapú fizetés".
Ad Server
Az online hirdetéseket kezelő és mérő rendszer-program, amely segítségével az adott kampányokról mindig az aktuális látogatottsági, klikkellési adatokat kaphatunk és amely rendszer lehetőséget ad arra, hogy kiszűrjük a leghatékonyabb kreatív megvalósítású hirdetést és a legmegfelelőbb időszaki, geográfiai szegmentálást.
Egyéb reklámok
Hírlevél
Lehetőség van továbbá hírlevelekben néhány soros
reklámszöveg vagy
kép (box) 125x125 pixel szöveges és
link (hivatkozás)
elhelyezésére is.
Direkt-email reklám
Egy e-mailben eljuttatott reklámszöveg, kép.
A 2001. dec, 24-én megjelent 2001. évi CVIII. törvény
(az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről)
14. §-a szerint:
... "Kizárólag az igénybevevő egyértelmű, előzetes hozzájárulásával küldhető
elektronikus úton, levelezés során reklám."
szponzorálás.
Feljövőben van a hirdetési fajták közt a
szponzorálás. Ez hosszútávú együttműködést (min.2-3 év) igényel a portál
üzemeltetője és a hirdető között. A hirdető részben vagy egészben fedezi a portál fenntartásának költségeit, viszonzásul
a portál kialakításában tartalom és/vagy megjelenés tekintetében az üzemeltető figyelembe veszi igényeit.
A
flash animációk lehetővé teszik a mozgó látványelemek alkalmazását. Ezt
Rich (gazdag) médiának hívjuk. Egy kis ügyességgel úgy is elkészíthetőek ezek a reklámok, hogy ne tűnjenek hirdetéseknek.
A
közösségi média LinkedIn, Tumblr, Google Plus, Twitter, YouTube, Flickr, FourSquare, Instagram, Myspace, stb.
A
teljesen testre szabott reklámozási módszer terjedőben van külföldön.