A kereső hirdetések: Új állásfoglalást adott ki az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)
A kereső hirdetések kapcsán új állásfoglalást adott ki az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT).
A Gazdasági Versenyhivatal korábbi gyakorlatát alapul véve úgy tekintik, hogy a bannerek és a keresőkben elhelyezett szöveges reklámok egy egységet alkotnak azzal a landing page-dzsel, amelyre átkattintás után jut a felhasználó.
Ez azért is indokolt, mert technikailag is limitált lehet, hogy hány karakterből állhat egy keresőhirdetés (és persze egy banner sem lehet végtelenül hosszú szövegezésű). A Google felületén elhelyezett szöveges reklámoknál például a címsor mx. 25, a leírások 35-35, míg a megjelenített céloldal URL szintén max. 35 karakter lehet.
Az elvárás tehát az, hogy a szükséges plusz infók (pl. THM, egyéb honi vagy nemzetközi jogi kötelezettségekből, iparági szabályozásból eredő információk) az első kattintással elérhetőek legyenek. Ha a landing page nem tartalmazza a szükséges, teljes körű tájékoztatást, hanem azért tovább kell kattintgatni, akkor már nem etikus a hirdetés az ÖRT meglátása szerint.
Szigorítást jelent a szórólap analógiához képest, hogy ha a kamat szerepel mondjuk egy banki reklámban a keresőhirdetés fősorában, akkor a THM-nek is ott kell elérhetőnek lennie, és nem elég az egy kattintásos főszabállyal láthatóvá tenni, mivel a törvény szerint a THM rögtön a kamat közlése után kell, hogy szerepeljen.
Az ÖRT szerint most az elsődleges feladat, hogy a szakma általánosan is elfogadja és alkalmazza az etikus keresőreklámokra vonatkozó szabályozást.
(médiainfo)
További információk:
Állásfoglalás a kereső hirdetésről
2009.07.15.