Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Marketing
Magyar Marketing Szövetség>>>
Direkt Marketing Szövetség>>>
Mobil Marketing Szövetség (MMA)>>>
Internet
Internet információk
Telemarketing szolgáltatók
Max & Future
MULTICOM
Marklar
Opennetwoks
Pline
Photel
Promo Data
Szonda Phone
Piackutatás
TeleQuest
TeleMedia
Esense
JNR
Marketing

A Marketing szerepe a vállalkozások



Marketing fogalmát különböző módon határozzák meg. Egyik meghatározás szerint a marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, melyek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket.

 

Marketing szervezet kapcsolati modellje




Hatékony marketing szervezet megfelelő információ áramlás nélkül nem működtethető. Az ábra szemlélteti az információs kapcsolatokat, melyek közül rendkívül fontos a teljeskörű visszacsatolás. A piaci tényezők befolyásolása és figyelemmel kísérése, abból levonható következtetések értékelése, minden érdekelt vállalati szintre való eljuttatása és ezek alapján a megfelelő döntéselőkészítés nagyban hozzájárul az eredményes marketing munkához.

 
Reklám és marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei

Reklám és marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei

A Marketing szerepe a vállalkozások


Vevő központú marketing szemlélet.

Ma már az éles piaci versenyben egy társaság minden vezetőjének és dolgozójának elemi érdekének kell lenni, hogy a szervezeten belül a megfelelő marketing szemlélet érvényesüljön. A vevők igényeinek maximális kielégítésén kívül, a megfelelő minőség és a gyorsaság is meghatározó.

A vevő központú marketing szemlélet főbb jellemzői.

- Megfelelő marketing szervezet kialakítása.
- Minden szintű vezető bizonyos mértékben legyen marketinges is.
- Mindenkinek ismerni kell a célokat és éreznie kell, hogy annak megvalósításában milyen fontos szerepe van.
- A társaságon belüli gyors információ áramlás a hatékonyságot jelentősen befolyásolja.
- A piaci igényekkel kapcsolatos probléma megoldásban, a kreativitásnak és a pozitív gondolkodásnak kell érvényesülni.
- Az esetleges dolgozói kezdeményezésekre nyitottnak kell lenni.
- A korrekt kapcsolat és az ígéretek betartása rendkívül fontos.
- Szakmai, erkölcsi és anyagi motivációkat megfelelően kell alkalmazni.
A sikeres munkához elsősorban a vezetőknek kell azonosulni a célokkal, mert csak így követelhetik meg azok következetes megvalósítását.

 
eMarketing

m-reklám

MMA alapelv

  • A felhasználó előzetes engedélyéhez kötött reklám védi a fogyasztók magánszféráját, hiszen csak akkor teszi lehetővé a reklámok küldését, ha a fogyasztó erre engedélyt adott a küldőrendszer üzemeltetőjének.
  • Elkerülhetővé válik az airspam, azaz a kéretlen mobilreklám.
  • Alapfeltétel az opt-out lehetősége is, hogy a felhasználó bármikor lemondhassa a reklámüzenetek fogadását.
SMS-reklám

  • Push típusú kommunikációs forma, amely rendkívül széles közönséget ér el, mivel az SMS küldésére és fogadására a legtöbb forgalomban levő mobilkészülék alkalmas.
  • Tartalma egy érdeklődést kiváltó rövid üzenet, amely azonnali interakcióra ösztönözheti a felhasználót. Egyes rendszerek biztosítják a válasz SMS fogadását is.
  • Kreatív megjelenési formája a kupon, melynek felmutatója adott termékekre vagy szolgáltatásokra árkedvezményt, ajándékot kap.

SMS-reklám típusok:

  • Szponzorált SMS: jellemzően az SMS tartalom kiegészítéseként jelenik meg. A fel- használó az üzenet mellett egy maximum 34 karakterből álló reklámot kap.
  • Tiszta reklám SMS: maximum 160 karakter hosszúságú reklámüzenet.

MMS-reklám

Az MMS (Multimedia Messaging Service, magyarul multimédiás üzenetküldési szolgáltatás) egy olyan technológia, amellyel szövegen kívül multimédiás tartalmakat (képet, hangot és/vagy videoklipet) is küldhetünk és fogadhatunk vezeték nélküli hálózatokon.


 

A harmadik Magyar Marketing Fesztivál egyéni szakértői díját Szaladják Linda, az iData Kft. marketingvezetője vette át.
(logsped)
2016.01.30.

A hírlevél marketing könnyen megvalósítható a Webgalambal, az egyik legnépszerűbb hírlevélküldő szoftverrel.
(logsped)
2008.08.12
A Vodafone Magyarország hamarosan elindítja mobil marketing szolgál.
(VG)
2008.07.09.
Tavaly 35,1 milliárd forintot költöttek el a cégek itthon direkt marketingre, derül ki a Szonda Ipsos által, a DMSZ megbízásából végzett ágazati kutatásból.
(Médiainfo)
2008.06.20.
Átfogó versenytárs-elemzéshez segítséget nyújt a keresőmarketing
(mfor)
2008.05.07.

Vírus-kampány és promóciós blog a red-stars-tól
A Motel című horrorfilm DVD-kiadásának népszerűsítésére vírusmarketing kampányt és promóciós blogot indított a red-stars a Warner Home Video megbízásából.
Három munkanap alatt ezer fölötti látogatószámot ért el a kill-for-money elnevezésű promóciós blog, amire egy hasonló stílusban tervezett vírusmarketing-kampány hívta fel a figyelmet. A Motel című horrorfilm hangulatában megírt fiktív "darabolós blog" utolsó bejegyzése a film DVD-kiadásának mikrosite-jára terelte az olvasókat. A kampány "átkattintási aránya" az ügynökség közlése szerint majd 17%-osra tehető: a vírusmarketing kampány eredeti címzettjeinek száma alapján (amiben a továbbküldések címzettjei nem szerepelnek) minden hatodik címzett kattintott át a kill-for-money blogra. (Médiainfó )
2006 07. 25.

Új korszak köszönthet be az online marketingben
A reklámmentes online médiumok egyre nagyobb térnyerése miatt aggódó hirdetők egy része saját netes tévé- vagy rádióadót indított annak érdekében, hogy azon saját termékeiket reklámozhassák.
A Ford Motor Co. amerikai autógyártó brit cége, a Land Rover például ebben a hónapban mutatta be az első autóipari társaság által működtetett online tévécsatornát, a Go Beyondot. A napi 24 órában sugárzó adón a különféle műsorok mellett a cég reklámjait is láthatjuk - írja az International Herald Tribune.
Elkerülhetetlennek tűnik a változás
Az intézkedéseknek két fő oka van. Egyrészt a legkívánatosabb célközönség, a fiatal korosztály lassan, de biztosan elfordul a hagyományos médiától, s inkább a világhálót választja. Másrészt az új technológiák lehetővé teszik, hogy a tévénézők átugorják a reklámokat, s így az eddig legfontosabbnak és legerősebbnek tartott hirdetési formának esélye sem lesz elérni a célközönséget. (MF)
2006 04. 25.

Lassul a keresőmarketing térnyerése
A nagy cégek internetes keresőprogramjaiból származó bevételek növekedése egyre gyorsuló ütemben csökken. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rossz helyzetben lennének a szolgáltatások, mert a növekedés még mindig kétszámjegyű. Elemzők szerint a piac telítődése és a verseny kiéleződése egyre jobb programok megjelenéséhez vezethet.
Növekedési ütemünk egyértelműen csökken" - mondta el a piacvezető Google pénzügyi igazgatója, George Reyes. Hozzátette, hogy a társaság gyarapodásának "a nagy számok törvénye alapján" szükségszerűen lassulnia kell, hiszen a lélegzetelállító növekedés csak rövid ideig tartható fenn.
Az igazgatóval az iparági szakértők is egyetértenek. Szerintük a keresőmarketingre fordított összeg az idén nagyjából 26,2 százalékkal fog növekedni az Egyesült Államokban, amely még mindig gyors emelkedésnek számít, de eltörpül az évtized elején tapasztalt háromszámjegyű növekedés mellett. 2003-ban például egészen rendkívüli mértékben, mintegy 174,3 százalékkal haladta meg a keresőmarketingre elköltött összeg az előző évit - írja az eMarketer. (MF)
2006 03. 08.

TeleData - a hazai e-mail marketingről
A TeleData kerekasztal-beszélgetést rendezett a legális e-mail marketing és a spam kampányok viszonyáról.
"Uraim, spameljünk nyugodtan!" - hangoztatta Borbély László a Klapp Communications ügyvezető igazgatója, a kerekasztal-beszélgetés levezető elnöke. A TeleData által szervezett találkozó abból a célból jött létre, hogy megvitassák az e-mail marketing hazai jelenségét, és az ezzel foglalkozó direkt marketing cégek törvényes lehetőségeit.
Mint elhangzott: fontos a szakma önszabályozása, amelynek megteremtésén több szakmai szervezet is munkálkodik. A résztvevők a spam problémák megoldásaként az Etikus Adatfelhasználói Védjegy bevezetését látják. A védjegy egy olyan minőségbiztosítási rendszer lenne, amely megfelelő motivációt biztosít a direkt marketing tevékenységet végző cégek számára, hiszen a jelenlegi jogorvoslat nem tudja hatékonyan büntetni a spam-kampányokat végző cégeket.
A beszélgetésen Anton Jenzer, az osztrák Schober csoport ügyvezetője is jelen volt, aki elmondta: a direkt marketing sikere a jól előkészített levelezés, a megfelelő célcsoport elérése a kiválasztott időpontban, amit az osztrák spam-törvények szigorúan ellenőriznek. (KO)
2006 03. 07.

Megrendezésre kerül az első hazai Interaktív Marketing Konferencia
Kevesebb, mint négy hónap múlva, május 11-én Interaktív Marketing Konferenciát rendez az Arcus Interactive Group és a Sanoma Budapest Zrt.
A rendezvény központi témája, az interaktív marketing, amely új megközelítést és új eszközöket kínál a marketing művelői számára a fogyasztói döntések ösztönzésére. Az interaktív marketing központi eleme a személyes bevonódás, amely az új technológiák egyre gazdagabb lehetőségeire épít annak érdekében, hogy az értékesítők, vásárlóikkal a megszokottnál szorosabb, kétoldalú és jól mérhető kapcsolatot tudjanak kialakítani.
Az egész napos, budapesti helyszínű esemény külföldi és hazai előadói az interaktív marketing neves elméleti szakértői és gyakorlati művelői lesznek. (MI)
2006 02. 03.

Blog-marketing: az álruhás hirdetés
Az idén kezdték alkalmazni a szubjektív fogyasztói reakciókat is tartalmazó marketing eszközt, amellyel nemcsak üdítőitalok, de biztosítási termékek is reklámozhatók, írja a Napi Gazdaság.
A szakértők becslése szerint az idei év online reklámköltéseinek értéke 6 milliárd forint körüli. Novák Péter, a Kirowski Rt. üzletág-igazgatója szerint az összeg duplájáról beszélhetünk ha a blog-marketingre, a vírus-marketingre és a microsite-okra fordított összeget is ide soroljuk. A szakértő szerint a jövőben dinamikus fejlődés várható az egyszerű, nem mozgó és az interaktív hirdetések piacán is. Előbbit üzenetkommunikálásra, míg utóbbit a fogyasztói kapcsolatok interaktívabbá tételére használják.
Még nem tudni, mennyire nyeri el a netezők tetszését a vírus-marketing. Novák szerint az önműködő reklámeszköz nagy ígéret, de fontos, hogy ne derüljön fény a szándékos jellegre. A vírus-marketing olyan megoldás, ami a modern száj-reklám egyik szülöttje, ennek köszönheti népszerűségét Uhrin Benedek is.
A blog-marketing kevésbé ötletorientált, itt a fogyasztó állításába vetett bizalom játszik nagy szerepet. A blogot a fogyasztási cikkeket gyártó cégek mellett biztosítótársaságok, távközlési cégek is használták már. Először it-cégek alkalmazták a megoldást: úgynevezett felvezető fejlesztők vették fel a kapcsolatot partnerekkel és potenciális ügyfelekkel. Így a beszélgetés során közölt információkat szubjektív módon értelmezték az ügyfelek, nem céges reklámként.
Novák szerint a blogok új és jól használható eszközei lehetnek a hirdetőknek. A tartalomszolgáltatóknak azonban kihívást jelentenek, mivel gyakran ilyen forrásokból elégítik ki a felhasználók a napi információszükségletet is, olvasható a Napi Gazdaságban.
2005 10. 27.

Hódít a videojáték-marketing
Egy új, médiumokból, játékfejlesztőkből és reklámügynökségekből álló hálózat megkönnyítené a számítógépes játékokon keresztül történő reklámozást és hatásának mérését. Az IGA Worldwide nevű csoport reklámszakértőket gyűjtött össze, akiknek feladata a játékokon belüli hirdetések hatékonyságának növelése lesz.
A játékon belüli reklámozás remek módja annak, hogy a hirdetők elérjék a tizennyolc és harmincnégy év közötti, a reklámok tekintetében legfontosabb korosztályt, ez a célcsoport ugyanis a tradicionális médiumokkal szemben a játékokat preferálja. Sokan közülük játékosként nőttek fel, s játékosok maradtak húszas-harmincas éveikre is, csak most vásárlóerővel is rendelkeznek - írja a BBC News.
A folyamatos internet-kapcsolatok által biztosított valós idejű frissítés lehetőségét kihasználva a reklámozók mindig az aktuális hirdetésüket helyezhetik el a játékokban, és így a felhasználók asztalán. Ez a módszer egyébként a televíziós reklámnál jóval hatékonyabbnak bizonyul. (MF)
2005 05. 12.

Megalakult a Sakkom Interaktív marketingkommunikációs ügynökség
Január elején két piacvezető megbízóval startolt a kommunikációs tanácsadással foglalkozó Sakkom Interaktív. Az új marketing-kommunikációs ügynökség egyedülálló a hazai piacon, mivel alapítói évtizedes újságírói tapasztalattal rendelkeznek. (UNO)
2005 01 06

Geomarketing: lakhely szerinti vásárlóvadászat
Egy térképpel összehangolt adatbázis segíthet a marketingeseknek, hogy nagy hatásfokkal eltalálják a - hol egy lakótelepen, hol a budai villanegyedben - rejtőzködő célcsoportot, derül ki a Menedzsment Fórum riportjából.
A geomarketing a térinformatika eszköztárából fejlődőtt ki, és vált önálló üzletággá, azaz a térinformatika alkalmazását jelenti a marketing eszköztárában - tudjuk meg a Magyar Reklámszövetség RekláMérték című kiadványának szeptemberi számából. Ennek megfelelően önmagában nem, csak egy adott marketingakció többi elemével együtt állja meg a helyét. Az elv abból indult ki, hogy a marketingben használt majdnem minden adatnak van területi, lokális dimenziója, így a különféle gazdasági adatok összekapcsolását a térben elfoglalt helyük vagy cím alapján tervezték, és ehhez megfelelő információs rendszert dolgoztak ki (MF)
2004 12 08

Az e-mail marketing már a tv-reklámot veszélyezteti
Az IPT elemzése szerint meglehet, hogy már nem sokáig fogja a televíziós reklám a domináns pozíciót betölteni a reklámeszközök között.
A 2004 augusztusában és szeptemberében készült felmérés szerint a legpozitívabb véleménye a célközönségnek az elektronikus levélben postázott reklámról és a tv-szpotokról van. A megkérdezettek 39 százaléka tartja hatékonynak a televíziós reklámot, és 32 százalékuk az e-mail marketinget. A spamek igen jelentős térnyerése ellenére a levélben terjesztett kereskedelmi ajánlatot egyre több fogyasztó tartja meggyőző reklámtípusnak. Az IPT elemzése szerint: 'az e-mail hamarosan megdönti a tv elsőbbségét a promóció terén.'
A tanulmány arra is választ keresett, milyen eszközök bizonyulnak a leghatékonyabbnak arra nézve, hogy az ügyfelek válaszoljanak a kereskedelmi levélre. A legtöbben - a válaszadók 27 százaléka - akkor éreznek késztetést, hogy éljenek a felkínált ajánlattal, ha árleszállításról vagy akcióról értesítik őket az e-mailben. A megkérdezettek 24 százaléka akkor rendeli meg az adott terméket vagy szolgáltatást, vagy kér további információt, ha azt a bemutatás alapján érdekesnek találja. Az emberek 20 százalékának kelti fel az érdeklődését a végkiárusítás - mikor a levél az utolsó árajánlatról értesít -, illetve ugyanennyien rendelnek a márka iránt érzett szimpátia miatt. Az e-mail vonzó vizuális megjelenése miatt a címzettek 5 százaléka nyúl a zsebébe, míg csupán 4 százalékot késztet rendelésre a humoros tartalom. (MF)
2004 10 20

"Keresőmarketing a vállalati honlapok optimalizálásában"
A Sämling Gazdasági Továbbképző Kft. "Keresőmarketing a vállalati honlapok optimalizálásában" címmel hirdet képzést 2004. október 20-ára. A képzésen a résztvevők megtanulhatják, mitől függ a vállalati honlap láthatósága.
A képzés elsősorban marketing vezetőknek, website fejlesztő cégeknek, honlapok webmestereinek ajánlott, ám szeretettel várnak minden olyan érdeklődőt, aki használható és kipróbált megoldásokat igényel honlapja népszerűsítésére és a keresőkben lévő találatai feljavítására. A kiscsoportos, interaktív workshop keretében szó lesz arról, mennyi veszíthető azzal, ha egy honlap nem található a keresőeszközökben; hogyan határozhatóak meg kulcsszavai; mi a teendő a honlapon, hogy az keresőbarát legyen, illetve miért fontosak a link-kapcsolatok a vállalkozásban. (EK)
2004 10 15

Új főtitkára van a Direkt Marketing Szövetségnek
Október elsejétől új főtitkárral dolgozik a Direkt Marketing Szövetség. A teendők ellátásával Csánk Lászlót bízta meg az elnökség.
A 29 éves szakember 1999-ben szerzett közgazdász diplomát a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola vendéglátó és szálloda szakán.
Első munkahelyén a Lánggasztronómia Kft. által üzemeltetett Gundel Étteremben special project managerként saját ötletű események megvalósításával foglalkozott. Számtalan hűségprogram és akció szervezése mellett nevéhez fűződik a gazdasági élet szereplőinek legrangosabb éves találkozója, a Figyelő Top 200 Gála életre hívása.
Később a Hajógyári-szigeten az Events Hall rendezvénycsarnok és a Gourmax Catering értékesítési vezetője lett, ahonnan már egyenes út vezetett hazánk egyik piacvezető event marketing ügynökségéhez, a Roxer-HD Kft-hez, ahol értékesítési igazgatóként részt vett a cégcsoport újdonsült catering cégének bevezetésében is. (FN)
2004 10 07

Új szemkövető eszközt alkalmaznak a marketingesek
Japán marketingcégek újfajta szemkövető technológiát fognak alkalmazni annak mérésére, hogy egy on-line reklámnak vagy egy weboldal dizájnjának mekkora a marketingértéke.
Az Eye-Tracking Solution nevezetű berendezést nemrég jelentette be a Japán Fogyasztói Marketingkutató Intézet. A cégek az új technológiát felhasználva feltérképezhetik a vásárlók szemmozgását, és így megállapíthatják, hogy melyik az oldalon az a részlet illetve hirdetés amelyik felkeltette érdeklődésüket.
A szemkövető technológia segítségével megállapítható, hogyan reagál a fogyasztó az on-line hirdetésre, az interaktív és egyéb tartalmi sajátosságokra, valamint megkönnyíti a használhatóság tesztelését. Lehetőséget nyújt arra is, hogy a cégek kijelöljenek egy viszonyítási alapot, előre jelezze az on-line reklámkampányokra várható visszhangot vagy összehasonlítsa egy weboldal dizájnjára született többféle verziót.
Az emberi szem általában igen gyorsan mozog egy adott helyig, majd ott megpihen 1/2-1/10 másodpercig, miközben az agy feldolgozza a látványt. A szemkövető azt méri melyek azok a helyek, ahol a felhasználó szeme megpihen, miközben nézi a képernyőt.
A berendezés a svéd Tobii technology és a SIlicon Valley's Eyetools által közösen kifejlesztett szoftvert használja. A berendezés által használt kamera a szem 1 cm-nél nagyobb elmozdulásást képes követni egy monitor képernyőjén, és nem szükséges hozzá, hogy a résztvevő vásárlók a fejükre szereljék. (e-ker)
2004 09 12

Multimédiás Mobilmarketing - újabb kampány a Theam-től
A sikeres OPEL Astra MMS-kampány után újabb kiküldések következtek - ebből a legújabb - a Sony Ericsson K700i bevezetőkampánya is pozitív fogadtatásra talált az MMS-t fogadók körében, tovább erősítve ennek a marketingszegmensnek a jelentőségét. "Az MMS-kampány előnye, hogy a reklámüzenetet a felhasználókhoz - szó szerint - nagyon közel jeleníti meg, ráadásul a multimédás üzenetközlés a szöveges üzeneteknél gazdagabb tartalom átadására képes. Bár az MMS-kampányok az SMS-hez képest komoly előrelépést jelentenek, a fejlődésnek ez még mindig csak egy kezdeti lépcsőfoka - a mobilmarketing az elkövetkező években még komoly meglepetéseket fog okozni" - mondta el Darázs Attila, az MMS-kampányokat szervező THEAM Communication Kft. ügyvezető igazgatója." (BTL.hu)
2004 08 25

Kedvező eredmények az SMS-marketingel
Az Enpocket felmérése szerint a brit mobiltulajdonosok körében 15 százalék az SMS-marketing válaszadási aránya. Az Enpocket marketingcég által megrendelt kutatás eredményei szerint a brit mobiltelefon-tulajdonosok 76 százaléka olvassa el törlés előtt az SMS-ben kapott reklámüzeneteket. A felmérést végző ICM Direct 5200 mobiltulajdonost kérdezett meg, miután azok marketingüzenetet kaptak telefonjukra az Enpocket 200 kampánya valamelyikének keretében. A megkérdezettek 23 százaléka eltárolja, és később olvassa el az üzenetet, 20 százalékuk pedig egy barátjának is megmutatja azokat. A reklámüzenetet kapó mobilosok közül átlagosan 8 százalék megválaszolja az üzenetet, 6 százalék felkeresi a kapcsolódó weboldalt, 4 százalékuk pedig megvásárolja a hirdetett terméket. Az Enpocket arra is felhívja a figyelmet, hogy az SMS-marketing átlagos válaszaránya 15 százalék, szemben az e-mail 6,1 százalékos és a direct mail 5,2 százalékos válaszadási arányával
 

Offline direct marketing szolgáltatás
A Hírek Kft. DataMax névenOffline direct marketing szolgáltatást indított . A Hírek Kft. online direkt marketing rendszere, a Maxima több mint 1,5 éves múltra tekint vissza. A permission marketing alapokon nyugvó eszközzel 150 ezer regisztrált tag érhető el összetett demográfiai, szociográfiai és lifestyle szűrők alapján. A Maxima által küldött direkt ajánlatoknak átlagosan 10-15%-os a válaszaránya. A Hírek Kft. új szolgáltatása, a DataMax direkt marketing adatbázis-bérlésre nyújt lehetőséget azok számára, akik célzott direct mail vagy telemarketing kampányt terveznek és ehhez jól targetálható, hatékony adatbázisra van szükségük.