Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

RoLa: Budapest-Wels

Kapcsolódó oldal:  



RoLa: Budapest-Wels

2011 június 19-én ismét elindult, a Budapest BILK-et az ausztriai Wels-szel összekötő RoLa (Rollende Landstrasse, a közúti szerelvények vasúti továbbítása) szolgáltatás.

Tomcsányi István, a Hungarokombi Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a RoLa program újraindítása két dolognak köszönhető. Egyrészt annak, hogy a korábbiakhoz képest a közúton is emelkedtek a költségek, másrészt, hogy a vasúton sikerült a költségeket egy kicsit lejjebb szorítani.

– Természetesen ez nem azért sikerült, mert a vasutakat érintetlenül hagyták az áremelkedések, hanem azért, mert létezik egy – a RoLá-t bizonyos mértékig támogató – állami támogatás, amely mellé sikerült egy európai uniós pályázatot is nyernünk a Marco Polo kiírásból. Ezeknek a segítségével tudtunk olyan árkalkulációt készíteni, amellyel – úgy néz ki –, hogy sikerült a hazai kamionos vállalkozások figyelmét felkelteni.

Versenyképes árról beszélhetünk tehát, amelyen felül feltétlenül fontos, hogy a vonaton eltöltött idő a gépkocsivezetők számára pihenő időnek számít. Ezekre a vonatokra nyilván olyan kamionokat érdemes küldeni, amelyek pilótáinak vezetési ideje a terminálra érkezéskor, illetve a vonatra szállás időpontja környékén jár le. Ez az az előny, amelyről az elmúlt időszakban nagyon sokat tárgyaltunk a különböző fuvarozó cégekkel. Azt kell mondanom, hogy mivel nagyon pontos költségszámításokat tudtunk az asztalra tenni, a fuvarozóknál pedig nagyon pontos költségelemzés folyik, a kettő összevetéséből sikerült azt az eredményt levonni, hogy ez valóban versenyképes szolgáltatás.

Az unión belül kiemelkedő szempont a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem, amelynek ez a szolgáltatás minden tekintetben megfelel, ezért is sikerült a Marco Polo pályázatból forrásokat nyernünk.

Ez természetesen nem a Hungarokombi Kft.-t gazdagítja, hiszen ez a pénz csak a RoLa fuvarozásra, a vasúton elszállított termékek áru-tonna kilométerére használható fel.

Az volt a tervünk, hogy a Duna-tengelyen, amely Romániától Németországig terjed, több RoLá-t indítunk majd. A jelenlegi forrásokat és piaci helyzetet figyelembe véve ebből most a Budapest (BILK)-Wels közötti vonalat tudtuk a leggyorsabban és a legtöbb előnyt nyújtva beindítani.

De amennyiben a lehetőségek biztosítják, az állami támogatást továbbra is tudjuk erre a célra fordítani és az uniós pályázati források sem apadnak ki, akkor szeretnénk további relációkat is indítani – mondta végezetül Tomcsányi István a hetente hat alkalommal érkező és induló ROLA járatokról. (autóközlekedés)

2011.06.22.