Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Konténervonatok_érkeztek a pireuszi kikötőből Magyarországra

Kapcsolódó oldal:  



Konténervonatok_érkeztek a pireuszi kikötőből Magyarországra

Megérkezett az első öt konténervonat Magyarországra a görögországi Pireusz tengeri kikötőjéből, amely ebben a térségben a Kínából érkező áruk jelentős részét fogadja és továbbítja Európa belsejébe.

A Német Vasutak (DB) dél-kelet-európai nemzetközi szállítmányozási leányvállalatai (DB Schenker) szervezésében – hosszas előkészület után – közlekedtetett első konténervonat, amely a görögországi Pireusz kikötőjéből hazánkba indult, április 29-én érkezett Győrbe a Schenker Kft. megbízásából és vámügynöki közreműködésével a DB Schenker Rail Hungária termináljára, Belgrád és Budapest érintésével.

A második vonat május 2-án hagyta el a dokkterminált, ahonnét kevesebb, mint három nap alatt, a tervezett menetrendnél hat órával korábban érkezett a ferencvárosi pályaudvarra, és innét továbbították a kisalföldi megyeszékhelyre.

A szállítmány Győrből már közúton ment tovább Szlovákiába.

A szerelvényeket a Rail Cargo Hungaria Zrt. továbbította Magyarországon.

Május-június hónapokban eddig további három konténervonat érkezett a DB Schenker szervezésében.

A hatodik szerelvény június 16.-án startol Pireuszból magyar tranzittal, Ceska Trebovaba.

A jövőben rendszeresen, várhatóan minden héten sor kerül vonatindításra.

Egyre nagyobb esély mutatkozhat a hasonló, hazánkon keresztülhaladó vasúti teherszállítmányok közlekedtetésére, amióta az Athéntól néhány kilométerre fekvő, pireuszi kikötő a kínai állami kézben lévő, a világ egyik vezető hajózásra szakosodott vállalatának, a China Ocean Shipping Company (COSCO) irányítása alá került és jelentős fejlesztéseket hajtottak végre.

A Földközi-tenger egyik legforgalmasabb kikötőjének üzemeltetési jogát 2009-ben, 35 évre szerezte meg a COSCO, amely Kelet-Kínából a pireuszi kikötőben található bázisára szállítja az Európába hajón érkező árut.

A kínai hajózási társaság folyamatosan modernizál, bővíti a terminál kapacitását, és néhány év alatt többszörösére kívánja növelni a kikötőn áthaladó konténerek mennyiségét. A kínai termékeket egyre inkább a környezetkímélő vasúton tervezik Nyugat-Európa felé továbbítani, ezért jelentős növekedés várható a Pireuszból a kontinens belseje felé vezető tranzitútvonalon közlekedő konténervonatok számában.

Magyarország éppen a görög kikötővárosból Nyugat–Európába irányuló tranzithálózat mentén fekszik, és az egyik legrövidebb útvonal része a Budapestet Belgráddal összekötő vasúti pálya. A villamosított, ám elavult és egyvágányú vonal azonban jelenleg nem teszi lehetővé a gyors, korszerű, versenyképes árufuvarozást, ami csak jó minőségű, a megbízhatóságot, a vonalak átjárhatóságát és a szolgáltatási színvonal emelését biztosító infrastruktúrán alapulhat.

A Budapest–Belgrád vonal versenyképességét biztosító beruházás hozzájárulna azon stratégiai cél eléréséhez, hogy Magyarország legyen a keleti áruk Nyugat-Európába juttatásának fő tranzitországa, ezért a kormány kiemelten kezeli a vonalrekonstrukciót.

A 374 kilométeres vasúti pályából egy 40 kilométeres szakaszt Szerbia már modernizált, ezért 334 kilométer hosszan kell a vasútvonalat kétvágányúvá és a 160 km/h-s végsebességű közlekedésre alkalmassá tenni. Ezzel a két főváros közötti, jelenleg 7-8 órás menetidő 3,5 órára csökkenne. Így már néhány év alatt versenyképessé válna a közúti személy- és árufuvarozással, valamint a légi közlekedéssel szemben is. (logsped)

2014.06.13.