Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



BILK

    Logisztikai Szolgáltató Központ, LSZK cégadatok,  új keresés 



BILK

Név: BILK Zrt.
Rövid név: BILK
Cím: 1239 Budapest, Európa utca 4.
Megye Pest
Telefon: +36 (1) 354-3180
Fax: +36 (1) 354-3183
Tel/Fax:  
Mobil:  
Vezető: Wáberer Lívia
Beosztás: Vezérigazgató
Telefon:  
Mobil:  
E-mail: bilk@bilk.hu
Honlap: www.bilk.hu
Tevékenység: Logisztikai Szolgáltató Központ, logisztika, raktározás, szállítmányozás és vám
Telephely:  
 
Bilkkombi
Név: Rail Cargo Terminal - BILK Zrt.
Rövid név: BILK Kombiterminál
Cím: 1239 Budapest, Európa utca 4.
Levelezési cím: H-1734, Budapest, Pf. 515.
Megye Pest
Telefon: +36 1/289 6000
Fax: +36 1/289 6060
Tel/Fax:  
Mobil:  
Vezető:  
Beosztás:  
Telefon:  
Mobil:  
E-mail: info.rct.bilk@railcargo.com
Honlap: http://railcargobilk.hu
Tevékenység: Konténer forgalommal kapcsolatos szolgáltatások: rakodás, tárolás, depózás, stb.
Ro-La forgalommal kapcsolatos szolgáltatások
Telephely:  
 

Wáberer Líviát nevezték ki a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ Zrt. (BILK) vezérigazgatójává.   
(logsped)
2012.03.02.

A 100 hektáros Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK), a terület teljes beépítésvel - tíz éves folyamatos beruházások után - a fejlesztése befejeződött.   
(Világgazdaság)
2011.11.09.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a 2011-es év Logisztikai Érdemrendjét Marján Miklósnak, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) vezérigazgatójának ítélte oda.   
(logsped)
2011.11.07.

Hosszú távú raktárbérleti szerződést kötött Magyarország piacvezető papír nagykereskedelmi vállalata, a Papyrus Hungária Zrt. a BILK Logisztikai Zrt.-vel.   
(logsped)
2009.09.11.
A Rossmann a BILK Logisztikai Parkba költözik

Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. 7500m2 raktárépületre és irodára írt alá több évre szóló bérleti szerződést a soroksári BILK Logisztikai Parkban. "A kiskereskedelmi cég gyorsan bővülő hálózatában az ellátási lánc hatékony működéséhez volt szükség a jelentős újabb logisztikai területre" - közölte a bérleti tranzakcióban tanácsadó DTZ üzletágvezetője, Erdős Bálint.

Erdős elmondta azt is, hogy fontos szerepet játszott a választásban a BILK Logisztikai Park közvetlen közúti megközelíthetősége (M0-ás autópálya, 5-ös főút), és stratégiai földrajzi elhelyezkedése - viszonylag közel a vecsési Airport Business Parkban elhelyezkedő Rossmann raktárépülethez. Az épület magas műszaki színvonala, beleértve technikai paramétereket (pl. 12.5 m tiszta belmagasság) és a versenyképes árképzés is meghatározó volt a döntéshozatalban.
(logsped)

2006.11.03.
Hosszú távú stratégiai partner lett a Volvo, a Michelin, Schmitz és T-Mobile

Annak oka, hogy a Waberer's Holding Zrt. néhány év leforgása alatt Közép-Kele- Európa legnagyobb fuvarozó, szállítmányozó és logisztikai szolgáltatójává fejlődött, egyértelműen megmutatkozik a cégcsoport filozófiájában. A rendszerváltás után létrejött hazai nagyvállalatok között is kiemelkedően dinamikus üzleti eredménynövekedést mutató Waberer's Holding ugyanis a kezdetektől fogva az innovációt, a költséghatékony megoldásokat, a transzparens szervezeti struktúrát, az offenzív vállalatfejlesztést, piaci jelenlétet és nem utolsó sorban a partnerséget állította működési alapelveinek középpontjába.

Ezen üzleti filozófiai alappillérek közül is kiemelkedő jelentősége van az offenzív piaci jelenlétnek és a partnerségnek, amelyek nélkül a Waberer's Holding Zrt. ma nem lenne öt - egyre hatékonyabban működő - külföldi és megannyi hazai leányvállalat tulajdonosa. A cégcsoport vezetése már hazánk EU tagsága előtt felismerte, hogy a sok tekintetben előnyökkel járó csatlakozás bizony jó néhány kedvezőtlen gazdasági folyamatot is elindít majd. A Waberer's Holding Zrt. irányítói azonban jó döntést hoztak, amikor a hihetetlen mértékben erősödő piaci versenyhelyzet prognosztizációja ellenére nem a meghátrálás, hanem a további radikális piacnyerés mellett voksoltak. Ennek az üzleti felfogásnak köszönhető, hogy napjainkban már a több évtizedes múlttal és tapasztalattal rendelkező nyugat-európai logisztikai cégek is komoly versenytársat látnak a Waberer's Holding Zrt-ben.

A hazai viszonylatban példátlan ütemű gazdasági növekedéshez azonban kevés lett volna csupán az offenzív gazdaságpolitikára való törekvés, hiszen stratégiai -megbízói és beszállító - partnerek nélkül elmaradtak volna az üzleti sikerek. A Waberer's Holding Zrt. "zászlós hajójának" a Waberer's International Zrt-nek azonban sikerült - már a kor szellemének megfelelő üzleti filozófia mentén - új alapokra helyezni a cég elődjének üzleti kapcsolatait és ötvöznie azokat az egyre szélesedő, az utóbbi években jelentkező megbízói körrel.

Voltaképpen kialakult az a vállalati kultúra, amelyben nem egyszerűen ügyfélnek, hanem olyan partnernek tekintik a különböző szolgáltatásokat igénybevevőket, akikkel a kölcsönös előnyök alapján meghatározott szempontok szerint fejleszteni lehet, sőt érdemes is.

Amikor a Holding igazgatósága az elmúlt év őszén a vállalat szervezetkorszerűsítése mellett döntött, már olyan önállóan működő Optimum Solution Centrumok (OSC) tervét rajzolta meg, amelyek a korábbinál szorosabban kapcsolódnak a feladatokhoz, illetve a kiemelt partnerekhez éppen a szolgáltatás színvonalának és rugalmasabb megvalósításának érdekében. Ezzel a struktúrával gyakorlatilag a feje tetejére állították a szervezeti piramist, azaz a vállalat nem egy általa meghatározott szolgáltatási kört kínál a piacon, hanem a begyűjtött megbízói igények alapján alakítja kínálatát és az ahhoz kapcsolódó technikai- műszaki, logisztikai hátteret.

Ma már számos olyan nagy cég, mint az Eletrolux; az INBev Borsodi Sörgyára; a Philips; a Velux; a Zwack, a Nokia vagy a BSH ( Bosch- Siemens Hausgert) szól elismeréssel a testre szabott fuvarozási-szállítmányozási és logisztikai szolgáltatások előnyeiről.

Régi új Partnereink

A hosszú távú megbízói partneri kapcsolat és persze az állandóan szem előtt tartott költséghatékonyság következtében pedig kialakult egy újfajta partnerség, nevezetesen a Waberer's Holding és az általa nyújtott szolgáltatásokhoz szükséges technikai eszközök beszállítói között. Közülük a legrégebbi kapcsolatra a Volvo Trucks Co. tekint vissza, hiszen a nagyhírű svéd autógyár már az egykori Hungarocamionnal is folytatott együttműködést. A Waberer's Holding Zrt. és a Volvo Trucks által idén tavasszal aláírt szerződés értelmében a göteborgi székhelyű gyár- meghatározott éves ütemezésben - 2008-ig 1000 db, a mindenkori Európai környezetvédelmi szempontoknak megfelelő, legújabb fejlesztésű vonatót szállít - a Waberer's Holdig Zrt. személyében - egyik legnagyobb európai partnerének. A nyugat-európai mércével mérve is tekintélyes mennyiségű vontató forgalomba állításával egyfelől növekedni fog a jelenleg 1500 szerelvényből álló Waberer's flotta, másfelől csökken majd a járműállomány eddig is fiatal - két éves - átlagéletkora. Ez önmagában is egyedülálló a nyugat- európai fuvarozási piacon.

Az új Volvo vontatók legfőbb jellemzője, hogy miközben megfelelnek a legszigorúbb uniós előírásoknak, a korábbi típusokhoz képest csökkentették az üzemanyag felhasználásukat és duplájára - több mint 1000 literre - bővítették az üzemanyagtartály kapacitását. Ez nagyjából annyit jelent, hogy a gépkocsivezető egyetlen tankolással megtehet például egy Budapest - Párizs - Budapest utat. Légkondicionált hűtő-fűtő berendezéssel is felszerelt autók úgynevezett "sofőrbarátok", hiszen számtalan fejlesztés a gépkocsivezetők kényelmét szolgálja.

S mivel pótkocsi nélkül nem létezik kamion, a Waberer's Holding Zrt. természetesen régi partnerét, a különleges megoldások kivitelezésére is képes Schmitz céget is figyelembe vette tendere kiírásakor. Mivel a pályázatot végül a Schmitz nyerte meg, a következő három évben Ő szállíthat 1000 db, speciális megbízói igényeknek is megfelelő pótkocsit az új Volvo vontatókhoz. A pótkocsik műszaki specifikációjának elkészítésekor a Waberer's szakemberei természetesen figyelembe vették, hogy kiemelt stratégiai megbízói partnereik számára melyek a legcélszerűbb szállítóeszközfajták. Ennek alapján előtérbe kerülnek a rakodást jelentősen megkönnyítő kitolható sarokoszlopos pótkocsik, de megjelennek majd az úgynevezett huckepack előkészítéssel, azaz kvázi vasúti konténerként való szállításra alkalmas járművek is. Az új pótkocsik szerkezeti kialakításuk következtében könnyebbek, ugyanakkor erősebbek, stabilabbak lesznek elődeiknél. Nagy értékű termékek biztonságos szállítására pedig dobozos pótkocsik érkeznek majd.

Talán hangsúlyozni sem kell, hogy egy áruval megrakott szerelvény esetében milyen jelentősége van a gumiabroncsoknak. Az egész éven át különféle időjárási körülmények között közlekedő kamionokra, vontatókra és pótkocsikra egyaránt olyan gumikat kellett találni a Waberer's illetékes szakembereinek, amelyek különböző útviszonyok között komoly terheléssel biztonságosan és a lehető leghosszabb élettartamban garantálják a járművek célba jutását. A kiváló minőségű gumiabroncsok mellett olyan mobilitási megoldásra is szükség volt, amely révén a Waberer's Csoport még jobban ügyfeleire tud koncentrálni és a gumiabroncsokhoz kapcsolódó teljes feladatkört egy külső szakértőre bízhatja. Erre az igényre ad választ a Michelin flottaprogramja, a MICHELIN Fleet Solutions, amely az abroncsgazdálkodás összes elemét magában foglalja: a megfelelő gumiabroncs kiválasztását, az abroncsok karbantartását és rendszeres ellenőrzésüket, a teljes gumiabroncs készletgazdálkodást, valamint egy egyszerű, kilométer alapú számlázást.

Ezen túl a Michelin flottaprogramja hatékonyabb üzemanyag-fogyasztást, tehát egy minőségibb mobilitási megoldást kínál mind biztonsági, mind költséghatékonysági szempontból.

A Waberer's Csoporttal kötött szerződés révén a Michelin nem egyszerűen gumiabroncs beszállító, hanem igazi partner az üzleti tevékenység fejlődésében.

Az elmúlt években már a hazai mobilpiac legnagyobb szolgáltatója a T-Mobile látta el a Waberer's Cégcsoport mobilkommunikációval és a járművek gps navigációs követésével kapcsolatos szolgáltatásokat. Az idén kiírt tenderbe a három hazai mobilszolgáltató és annak járműkövető rendszereket üzemeltető alvállalkozói vettek részt. A tendert végül a jelenlegi szolgáltató, a T-Mobile nyerte, így további 3 évig folytatódhat a cégek közötti sikeres együttműködés.

A múlt évben kiírt mobiltender alapvető célja a költségek csökkentése és az évek során jelentősen megváltozott mobilinformatikai környezethez való alkalmazkodás volt. A tárgyalások során folyamatosan egy összefüggő teljes rendszerként lett kezelve és értékelve minden mobil alapú kommunikáció. A hang alapú kommunikáció racionalizálásával párhuzamosan egy olyan innovatív komplex járműkövetéssel összekötött gsm alapú informatikai rendszert alakított ki a T-Mobile, (alvállalkozó partnerével, a Cason Rt-vel együttműködve) mellyel hatékonyabban és pontosabban lehet biztosítani a Waberer's Cégcsoport és partnerei számára a fuvarozással kapcsolatos információkat. A korábbi sms alapú rendszert gprs-es adattovábbításon alapuló kommunikáció váltja le. A járművek gps alapú helymeghatározási adatai mellett a műszaki-diagnosztikai és a tachográf által rögzített adatok szintén on-line elérhetővé válnak.

Az eddigiekből is látható, hogy a Waberer's Holding Zrt. - az időközben még kedvezőtlenebbé vált gazdasági körülmények ellenére is - folytatni kívánja a fuvarozási, szállítmányozási, logisztikai piacon történő szerepvállalását. A cégcsoport vezetése ugyanis mélységesen hisz abban, hogy - különösen az infrastruktúra további fejlesztése mellett - a magyar fuvarozók néhány éven belül figyelemre méltó helyet foglalhatnak el az európai piacon. Hogy ez így történjen, ahhoz szükség van az innovatív megoldások állandó kutatására, a piac szerkezeti változásaihoz való folyamatos alkalmazkodásra és a sokszor merésznek tűnő de megalapozott döntések meghozatalára.

A most aláírt hosszú távú partneri együttműködések már e gondolatok jegyében jöttek létre.
(logsped)

2005.07.13.
Átalakult a Waberer's Csoport

Enyhén növekvő árbevétel 2005-ben, további dinamikus fejlődés új vállalati struktúrában 2006-ban

Az idei gazdasági évet várhatóan enyhén növekvő árbevétellel és milliárdos adózás előtti eredménnyel záró Waberer's Csoport 2006. január 1-jétől új, hatékonyabb struktúrával folytatja tevékenységét. A fuvarozási, szállítmányozási és logisztikai szolgáltatások piacvezető vállalata, a Waberer's Holding Logisztikai Rt. klasszikus holding szervezetté válik, és elnevezése Waberer's Holding Zrt. lesz. Feladata a cégcsoport szakosodott vállalatainak irányítása, üzletrészeinek, részesedéseinek és vagyonának kezelése. Az átalakítás érinti a Hungarocamion Rt.-t, amelynek új neve Waberer's International Zrt. lesz. Az átalakítás szerves része annak a vállalatépítési stratégiának, amelynek célja a növekedés fenntartása és a gazdálkodás eredményességének növelése a szolgáltatások optimalizálásával. Az intézkedések révén az adminisztratív létszám 20 százalékkal csökkent.

Az üzemanyagárak drasztikus növekedése, a német autópályadíjak bevezetése, a hazai fuvarozási piacon példátlan módon kiélesedett konkurenciaharc és az európai uniós vámhatárok megszűnése miatt kiesett bevételek ellenére a Waberer's Csoport eredményes 2005-ös évet zárt. Az ingatlanhasznosításból származó árbevétel megháromszorozódott, a Waberer's Romania forgalma megkétszereződött. A logisztikai szolgáltatások árbevétele 25 százalékos növekedést prognosztizál. A Waberer's Espana első üzleti évében milliárdos forgalmat bonyolít le.

A Waberer's Holding idei, előreláthatóan 62 milliárd forintos nettó értékesítési árbevételének háromnegyedét a nemzetközi szállítmányozás és fuvarozás teszi ki. A Hungarocamion a Holding tagjaként tevékenységét januártól Waberer's International Zrt. néven látja el. Ennél a tagválallatnál megkezdik működésüket a megrendelők igényeire közvetlenebb módon reagáló, önálló elszámolási rendszerben dolgozó egységek, az Optimum Solution Centrumok. Az új szervezeti felépítés lehetővé teszi, hogy a tagvállalat a következő évben még hatékonyabban, az ügyfelek igényeihez jobban igazodva nyújtson szolgáltatásokat. Januártól a Holding alá rendelt Waberer's International Zrt. irányítja a cégcsoport spanyolországi, szlovákiai és romániai vállalatait.

A cégcsoport logisztikai tevékenységét január elsejétől a Waberer's Logisztika Kft. látja el. A belföldi fuvarozással foglalkozó, tavaly megvásárolt Transzporta Kft. tevékenységét a Waberer's Trans Kft. végzi a jövő év első napjától.

A Holding közvetlen irányítása alatt változatlan néven működik tovább a nemzetközi szállítmányozással foglalkozó DeltaSped Kft., és az ahhoz tartozó Delta Rent Kft., valamint a Delta Trans Kft. Szintén megtartja elnevezését a BILK Logisztikai Rt. A vámtevékenységre szakosodott Royal Sped Rt. neve nem változik meg, és továbbra is közvetlenül irányítja ukrajnai és romániai leányvállalatait. Változatlan néven működik tovább a MÁV Zrt.-vel közösen tulajdonolt Vámkapu Rt.

A Waberer's Csoport az idén több mint 10 milliárd forintot költött beruházásokra: tovább korszerűsítette flottáját és tovább építette a BILK Logisztikai Rt. raktárcsarnokait. Ebből az összegből 300 kamionszerelvényt vásárolt, ezzel megőrizve az 1500 saját járműből álló flotta két évnél fiatalabb átlagéletkorát. A vontatók kivétel nélkül a leginkább környezetkímélő EURO III-as motorokkal vannak felszerelve. A cégcsoport járműveinek futásteljesítménye meghaladja a 200 millió kilométert. A fuvarmegbízások 33 százaléka továbbra is harmadik országos fuvar, azaz felrakási és lerakodási pontjuk egyaránt Magyarországon kívüli.

A BILK Logisztikai Rt.-ben 45 ezer négyzetméter új, korszerű logisztikai raktárterület létesült, amivel a BILK-ben működő raktárak összterülete meghaladta a 100 ezer négyzetmétert. A Waberer's máshol elhelyezkedő többi raktárával együtt a cégcsoport 170 ezer négyzetméteren nyújt raktárlogisztikai szolgáltatásokat.

Wáberer György, a részvénytársaság elnök-vezérigazgatója a cégcsoport 2006. évi terveivel kapcsolatban hangsúlyozta: az újjászervezett vállalat a kedvezőtlen gazdasági környezet hatásait hatékonyabb szervezetben, a jelenleginél jobban átlátható cégstruktúrában, egyedülálló, testre szabott ügyfélkiszolgálással és folytatódó beruházásokkal ellensúlyozza.
(logsped)

2005.12.14.
Fejlesztések a Budapesti Intermodális Logisztikai Központban (BILK)

Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter 2005. október 14-én felavatta az elkészült - a Budapesti Intermodális Logisztikai Központot (BILK) a nemzetközi autópálya hálózattal közvetlenül összekötő - M0-ás lehajtót, valamint a BILK területén a Waberer's Csoport másfélmilliárd forintos beruházásával megvalósult, 15 ezer négyzetméteres raktárcsarnokot.

A csarnok átadásával a BILK Logisztikai Rt. ügyfelei birtokba vehetik a 100 ezredik négyzetméter logisztikai raktárterületet. Közép-Európa legnagyobb logisztikai vállalkozásának kiépítésére a magyar állam 10 milliárd forintot, a magánbefektetők pedig további 30 milliárd forintot fordítanak.
(logsped)

2005. 10. 17.
BILK Logisztikai Rt.: Újabb raktárcsarnokot avattak

Tegnap átadták rendeltetésének a BILK Logisztikai Rt. legújabb, 10 ezer négyzetméter alapterületű, közvetlen vasúti kiszolgálásra alkalmas, korszerű irodákkal is ellátott raktárcsarnokát.

A közel egymilliárd forintos költséggel felépített létesítményt a Waberer's Holding Logisztikai Rt. vette birtokba: a Bosch-Siemens-szel kötött középtávú együttműködés részeként tegnaptól innen végzi partnere háztartási-elektronikai berendezéseinek országos és teljes körű logisztikai kiszolgálását.
Ugyancsak tegnap kezdődött meg a BILK Logisztikai Rt. további 15 ezer négyzetméteres magasraktárának építése.
(logsped)

2005.07.08.
Épül az MNB logisztikai központja

Megkezdődött az Magyar Nemzeti Bank (MNB) logisztikai központjának építése a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ területén. (BILK)

A létesítmény várhatóan 2007 végére készül el. Az építés fővállalkozója a Magyar Építő Rt., amely nettó 4,7 milliárd forintos ajánlatával a KÉSZ Kft., a Strabag Rt., az Arcadom Rt., a Market Rt. és az Európai Építő Rt. elől halászta el a megbízást. Missura Gábor, a jegybank szóvivője elmondta: a beruházás összes költsége mintegy 11 milliárd forint. (MH)
(logsped)

2005.05.20.
További 4,5 milliárd forint beruházással folytatja a BILK Logisztikai Rt. kapacitásbővítését a Waberer's

Tegnap megkezdte a BILK Logisztikai Rt. legújabb, 15 ezer négyzetméter alapterületű raktárcsarnokába való betárolást a Waberer's Holding Logisztikai Rt.

Az 1,5 milliárd forintos költséggel felépített létesítmény átadásával a BILK Logisztikai Rt. raktárkapacitása elérte a 75 ezer négyzetmétert, a logisztikai területekhez kapcsolódó irodák területe pedig a 10 ezer négyzetmétert.
Még ezen a héten 1 milliárd forintos beruházással megkezdődik, és július közepén be is fejeződik egy további, 9 ezer négyzetméter területű raktár építése. Ez a 9 méter belmagasságú csarnok ugyancsak modul rendszerű kialakítást kap, és közvetlen vasúti kiszolgálást biztosít majd. Május elején további 15 ezer négyzetméter alapterületű raktár építése kezdődik meg, amelyet ősszel egy szintén 15 ezer négyzetméternyi fejlesztés követ majd.
A Waberer's Csoport a 2005. évben a BILK kapacitásbővítésére 4,5 milliárd forintnyi beruházási összeget irányzott. Az év végéig a BILK Logisztikai Rt. összkapacitása meghaladja a 120 ezer négyzetmétert, a Waberer's teljes logisztikai területe pedig a 220 ezer négyzetmétert.
(logsped)

2005.02.28.
Új csúcstechnológiájú Schenker-központ Budapesten

Az új bázis a legmodernebb logisztikai központban Budapesten a kelet-európai Schenker-hálózatot erősíti.

A megbízók növekvő minőségi és mennyiségi igényeinek kielégítése érdekében a Schenker Kft. 2004 decemberében egy új, csúcstechnológiájú logisztikai központba, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központba (BILK)költözött át. Az új raktár a növekvő vevői elvárásoknak megfelelően került kialakításra.  
2005. 02. 24.
(logsped)

2005.02.24.