Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Schenker logisztika

Kapcsolódó oldal:  



Új csúcstechnológiájú Schenker-központ Budapesten

Az új bázis a legmodernebb logisztikai központban Budapesten a kelet-európai Schenker-hálózatot erősíti.
A megbízók növekvő minőségi és mennyiségi igényeinek kielégítése érdekében a Schenker Kft. 2004 decemberében egy új, csúcstechnológiájú logisztikai központba, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központba (BILK)költözött át. Az új raktár a növekvő vevői elvárásoknak megfelelően került kialakításra.


logisztikai parkjainak egyike. A Budapest déli részén található központ ugyanakkor az intermodális forgalom egyik legnagyobb európai terminálja a közút és a vasút összekapcsolására.

Az új, 65.000 négyzetméteres, aszfaltozott felületű Schenker logisztikai központhoz egy közel 24.000 négyzetméteres épületkomplexum tartozik, amely egy 17.000 négyzetméteres, 11 méteres belmagasságú logisztikai raktárat, valamint egy 5.000 négyzetméteres darabáru raktárat foglal magába.

A legmodernebb eszközökkel felszerelt átrakócsarnok 31 dokkoló kapuval rendelkezik. A csarnok berendezéséhez tartozik egy 235 méter hosszú, 150 tonna/óra kapacitású süllyesztett láncpálya, amely 4,27 méterenként vesz fel árut, és azt 28 méter/perc sebességgel továbbítja. A nem kötött pályás anyagmozgató eszközökkel történő hagyományos árukezeléssel szembeni előnye a folyamat automatizálásában rejlik, amely a hatékonyság növekedését, valamint az áruk és az alkalmazottak tekintetében egyaránt a minőség és a biztonságosság javulását eredményezi.

Az új Schenker logisztikai központban egy 1300 négyzetméteres, veszélyes áruk tárolására alkalmas raktárterület is található. Az új logisztikai központ további előnye a rendelkezésre álló legmodernebb információs és kommunikációs technológia. A teljes raktár megfelel a lopással veszélyeztetett árukra vonatkozó "Technology Asset Protection Association" (TAPA) biztonsági előírásainak. A szervezési feladatok ellátásához a 3000 négyzetméteres irodaterület nyújt megfelelő teret.

EU-bővítés és jövőbeni kilátások
A Schenker magyarországi vállalatai kiemelkedően alkalmazkodtak az EU keleti bővítésével jelentkező változásokhoz (vámüzletek elmaradása, új forgalmi struktúra). A külkereskedelem új lendületet kapott, és a Schenker abból indul ki, hogy az egész világot behálózó szállítmányozási-, valamint a komplex logisztikai szolgáltatások iránti kereslet is növekedni fog. Erre alapozva a Schenker a közeljövőben egy újabb terminál építését tervezi Győrben, Magyarország egyik legfontosabb gazdasági központjában.

A Schenker Délkelet-Európában

A Schenker Bécs a világszerte működő Schenker-szervezet délkelet-európai központja, ami azt jelenti, hogy nemcsak az új EU-államok - Magyarország, Csehország, Szlovákia és Szlovénia - országos vállalatai tartoznak beszámolással a bécsi központnak, hanem Románia, Bulgária, Szerbia- Montenegró, Bosznia-Hercegovina, Makedónia, Horvátország, valamint Görögország és Törökország is.
A Schenker világszerte

A Stinnes leányvállalataként a Schenker 6,9 milliárd eurós forgalmával, 38.000 alkalmazottjával és közel 1100 telephelyével egyike a világ vezető integrált logisztikai szolgáltatóinak. A Schenker a közúti-, légi- és tengeri szállítmányozás mellett széles körű logisztikai és globális Supply Chain Management szolgáltatásokat is nyújt ügyfeleinek. A Stinnes a Deutsche Bahn AG. egyik vállalata.

Történelmileg megalapozott elkötelezettség Magyarországon

A délkelet-európai régió az 1872-es alapítása óta jelentős szerepet játszik a Gottfried Schenker által alapított vállalat történetében. Bécsből kiindulva a vállalat a legrövidebb idő alatt jelentős piacokat szerzett az Osztrák- Magyar Monarchián belül és kívül, képviseleteket alapított, lerakva ezzel a vállalat jövőbeni, délkelet-európai sikerének alapköveit.

Az első magyarországi Schenker-fiók már 1874-ben megnyitotta kapuit Budapesten. A magyar képviselet túlélte a két világháborút, azonban tevékenységét a politikai változások miatt 1948-ban meg kellett szüntetnie. A jó kapcsolatok mindazonáltal tovább éltek: a monopolhelyzetben lévő magyar állami szállítmányozási vállalattal és a nemzetközi szállítmányozásban működő cégekkel kötött szerződések révén a Schenker a magyar külkereskedelem számos szállítmányozási üzletében vett részt.

Négy magyar Schenker vállalat

Ma a Schenker négy vállalattal képviselteti magát Magyarországon.

Schenker Kft.

A Schenker Kft. a gyűjtőszállítmányozás, közúti fuvarszervezés és a logisztika területén Magyarországon a piacvezető vállalatok közé tartozik, és teljesen integrálódott az európai Schenker-hálózatba. Minden európai relációban menetrendszerű gyűjtőforgalmat működtet a Schenker szabványoknak megfelelően. Ez megbízóinak barcode rendszerrel támogatott, ütemezett menetrendszerinti járatokat jelent Európa-szerte, így a vevők bármikor információt kaphatnak szállítmányuk helyzetéről.

A Schenker Kft. a komplett rakományok tekintetében is elkötelezett és sikeres. Ezen a területen a Schenker Kft. 11.000 magyarországi export- illetve importmegbízást teljesített az elmúlt évben, amellyel Magyarország legjelentősebb fuvarozási és szállítmányozási vállalatai közé tartozik.

A logisztikai szolgáltatások szintén a Schenker Kft. tevékenységének magját jelentik. Elsősorban az új terminálnak köszönhetően a Schenker Kft. olyan modern raktárterületekkel rendelkezik Budapesten, ahol magas színvonalú, nagy hozzáadott értékű logisztikai szolgáltatásokkal állhat megbízói rendelkezésére. Számos neves nemzetközi konszern ebben az összefüggésben vesz igénybe szolgáltatásokat - mindenekelőtt Budapesten, de Győrben is.

A Schenker Kft. a bécsi székhelyű Schenker & Co AG. 100 százalékos tulajdonában van. Az EU keleti kibővülésének következtében elmaradó vámüzletek miatt szükségessé vált a vállalat újjászervezése. A budapesti, győri, debreceni, szegedi, barcsi és gyulai telephelyeken jelenleg 280 Schenker alkalmazott dolgozik.

2004-ben a kft. forgalma elérte a 6,84 milliárd forintot. A Schenker tevékenységeit a BILK-ben található új telephelyére kívánja koncentrálni, ezért az eddigi csepeli telepét - egy jelentős ügylet zárását követően - 2005 második felében elhagyja.

Masped-Schenker Kft.

A Masped-Schenker Kft. a Masped Rt. és a Schenker által alapított vegyes vállalat, amely légi- és tengeri szállítmányozásra összpontosít. A vegyes vállalat létrehozásával sikerült egyesíteni a Masped Rt. magyar piacokra vonatkozó ismereteit és illetékességét a globális Schenker-hálózattal. Mind a légi-, mind pedig a tengeri szállítmányoknál az import van túlsúlyban. A HUB rendszerek létrehozása és továbbfejlesztése különös jelentőséggel bír mind a légi-, mind pedig a tengeri szállítmányozás forgalmának fejlesztésében. Az FCL szállítmányok száma 2004-ben elérte a 10.000 TEU-t. A Schenker-Masped Kft. az elmúlt évben 50 alkalmazottal 3,74 milliárd forintos forgalmat bonyolított le.

Masped Railog Kft.

A Masped Rt., Magyarország egyik vezető logisztikai vállalata, és a Schenker közötti kitűnő együttműködés 2004 végén egy újabb vegyes vállalat a Masped Railog Kft. megalapításával folytatódott. A Masped Railog neve alatt a Masped Rail és a Schenker vasúti szállítási tevékenysége egyesült. A szinergiahatások ebben az esetben is elsősorban a helyi piacismeret és a Schenker Railog által kiépített európai hálózat kombinálásában rejlenek. Ez a vállalat fontos szerepet játszik az Ukrajnával és a FÁK államokkal folyó vasúti forgalomban. A Masped Railog jelenleg 48 munkavállalót foglalkoztat és 9,33 milliárd forintos forgalmat ért el.

Herber Hausner Kft., Budapest

A költöztetési és áttelepítési szolgáltatásokat a Schenker Ausztria 100 százalékos tulajdonban lévő leányvállalata, a Herber Hausner Wien végzi. Ez a vállalat sok éve működtet Budapesten egy céget ugyanilyen néven, amely nemzetközi áttelepítési és költöztetési szolgáltatásokat nyújt megbízóinak.

Minden magyarországi Schenker-vállalat és azok tevékenységi köre az ISO9001:2000 szabvány követelményeinek megfelelően működik. (logsped)

További információk:



2005.02.24.