Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



A szegedi Ro-La megszűnik 2012 december 10-étől

Kapcsolódó oldal:  



A szegedi Ro-La megszűnik 2012 december 10-étől

2012 december 10-étől, a menetrendváltástól az Ökombi megszünteti a Kiskundorozsma és Wels között közlekedő Ro-La – Rollende Landstrasse, azaz gördülő országútat. (iho)

a Ro-La az állami támogatás hiányában veszteségessé vált. Az osztrák Ökombi és a magyar Hungarokombi által üzemeltetett Ro-La évente 30 ezer kamiont fuvarozott vasúton Szeged és Ausztria között.

Kiskundorozsmán jelenleg a Törökország felől érkező kamionok gördülnek fel a 27 kocsis Ro-La szerelvényre. Míg a sofőrök a hálókocsiban alszanak, több tíztonnás járműveik a vonaton utaznak az ausztriai Welsig. Decemberben ennek vége: a Ro-La megszűnésével a teherautók már a közutakat terhelik.

Pedig sikertörténetnek indult a gördülő országút: 2002-ben még több mint 100 ezer kamion vonatozott át Magyarországon. Hazánk EU-csatlakozásával ez a szám 80 ezerre, míg Bulgária és Románia integrálásával évente 30 ezerre csökkent, ugyanis az új tagországok csatlakozásával megszűnt a kamionosok engedélykötelezettsége az Európai Unióban. Pedig a Ro-La előnyeit senki sem vitatja: egyetlen villamos mozdony 27 kamion kipufogógázától és zajától mentesíti a környezetet. Miközben számítások szerint 2 és fél millió személygépkocsinak megfelelő terheléstől kíméli az útburkolatot.

Jövőre már az Ökombi is a korábbinál kisebb (osztrák) állami támogatással számolhat. Ezért nemcsak a magyar Rollende Landstrassét, hanem az ugyancsak nehézségekkel küszködő Regensburg–Trento Rola viszonylatot is felszámolja. (logsped)

2012.10.15.