FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az OTÉK módosítása 2013.01.01.-től
|
Kapcsolódó oldal:
|
Az OTÉK módosítása 2013.01.01.-től
2013 január 1 -től módosul az építésügyi törvény és az országos településrendezési és építési követelményekről (OTÉK) szóló kormányrendelet.
Egy épületben több funkció - például lakás, iroda és kereskedelem - is lehetséges, a helyi önkormányzatok az országosan előírtnál jóval kevesebb parkolót is elfogadhatnak a fejlesztéseknél - egyebek mellett ezeket a szabályokat is tartalmazza az országos településrendezési és építési követelményekről (OTÉK) szóló kormányrendelet módosítása, amelyről a Belügyminisztérium adott ki közleményt.
A közlemény kiemeli, hogy még áprilisban elkészül az építésügyi törvény módosítási tervezete, és a törvény az OTÉK-módosítással együtt jövő év első napján lép hatályba.
A módosított OTÉK megengedi a helyi önkormányzatnak, hogy egyes területeken vegyes felhasználást engedélyezzen. Például a lakóövezetben iroda is épülhet, sőt egy épületen belül is több funkció alakítható ki. A több funkció miatt jobban kihasználhatók az épületek.
A másik újdonság a többszintes területfelhasználás bevezetése. Például az M0 körgyűrű északi szektorának egy része várhatóan alagútban halad majd, de a felszínen mezőgazdasági művelés folyhat. Hasonló a helyzet akkor is, ha egy pályaudvaron beépítik a síneket, és azok felett például üzletek lesznek.
A minisztériumi közlemény végül kiemeli a módosított OTÉK-ból azt, hogy az önkormányzatok a helyi adottságoknak megfelelően kezelhetik a parkolási előírásokat. Az országos normatívának akár csak a felét vehetik figyelembe, ha például így beépíthetők a belvárosi foghíjak.
(logsped)
2012.04.17.
|
|
|
|
|