Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Új stílusú városi autóbusz – Scania Van Hool Exqui.Ctiy

A Scania a Van Hool-lal együttműködve bemutatja egyedi gázüzemű buszát, amelyet kifejezetten városi közlekedésre, illetve BRT rendszerek számára készítenek.

Biogázzal vagy CNG-vel működtetve, a busz a nagy utaskapacitás és a kis környezeti hatás kombinációját nyújtja. A tetszetős csuklós kivitel világos és tágas belső térrel rendelkezik, négy dupla ajtóval ellátott (2-2-2-2) az utasok kényelmes le-illetve felszállásának biztosítására.



A Scania a fenntarthatóság és a buszközlekedés kapcsán három területen lát erőlépési lehetőséget. A vállalat szerint a buszközlekedés mintegy kikövezi az utat a fenntarthatóság számára, miközben azonnali előnyöket kínál mind az utasszállítás terén, mind a társadalomnak:

- Hatékonyabb utasszállítás jobb logisztikai háttérrel, kijelölt buszsávokon, valamint vonzóbb környezet és megnövelt utaskomfort.
- A hatékonyabb járatoknak köszönhetően energia megtakarítása realizálható, hibrid hajtásláncok, a járművezetőt támogató rendszerek és járművezető-képzés révén.
- A Scania kínálatában az Euro 6 motorválasztékhoz megtalálhatók az alternatív üzemanyagok, mint például a biodízel, biogáz és bioetanol.

Minden szempontból hatékony

A Scania a jól ismert belga buszgyártóval, a Van Hool-lal társult, hogy létrehozza a közösségi közlekedés egyik leglátványosabb, de egyben legkisebb környezeti terheléssel üzemelő buszát. A Van Hool Exqui.City leginkább villamosra emlékeztető különleges csuklós felépítményű busz, ami bármilyen városi környezetbe beleillik. A két közlekedési eszköz legjavát nyújtja: a villamos külsejét, illetve annak hatékonyságát kombinálja a buszrendszerek rugalmasságával és költségszintjével. Európa-szerte nagy sikere volt a busz külső megjelenésének: legyen szó akár BRT használatról, vagy hagyományos üzemeltetésről, egyértelműen pozitív irányba tereli a közösségi közlekedés megítélését.

Abból kiindulva, hogy az utasok a járatokat előre megváltott jegyekkel veszik igénybe, a vezetőállás az utastértől elkülönítve található, sőt üveggel is leválasztható.



Az alacsonypadlós busz nagy szabad belső területeket tartalmaz a babakocsik, a kerekesszékek és az álló utasok számára. A hatalmas ablakok világos és szellős belsőt eredményeznek körkörös kilátással. A belépési magasság 320 mm.

Az ülések száma a belső elrendezéstől függ, amely rugalmasan testre szabható. Az ülések konzolos rögzítésűek a felületek simák és egyenletesek a könnyebb tisztíthatóság érdekében.

A busz magas szintű utazási élményt nyújt és magában hordozza a lehetőséget, hogy új utasokat nyerjen meg a buszos közlekedés számára.

Tökéletes választás BRT rendszerekhez

A buszrendszerek egyértelműen javítják a városok és a közösségi közlekedés megítélését, valamint pozitívan járulnak hozzá a várostervezéshez. Mindamellett, hogy a közösségi közlekedés kiszolgálásának legrugalmasabb és legcélravezetőbb módja, de a nagyobb hatékonyságnak köszönhetően a károsanyag-kibocsátás is csökkenthető általuk. Egy ilyen rendszert gyorsan és kedvező költségszinttel el lehet indítani. A növekvő városokban külön előnyt jelent, hogy a rendszerek könnyen átszervezhetők és új útvonalakra terelhetők. A megújuló üzemanyagok használatával a CO2 kibocsátás azonnal mérsékelhető.

Az üzemeltetők számára a hatékonyság az egyik legfontosabb tényező: az elkülönített buszsávok révén az átlagsebesség növekszik, miközben az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökken. A flotta teljes egészében az adott terület és üzemeltető igényeire szabható, beleértve a kapacitást és a későbbi változtatások esetleges igényét. A megújuló üzemanyagokkal üzemelő buszoknak kisebb az ökológiai lábnyoma, illetve a gázüzemű buszok Otto-elven működő motorjuknak köszönhetően kisebb zajterheléssel dolgoznak.

Az utasoknak a buszrendszerek a közlekedés kényelmes, megbízható, költséghatékony és biztonságos módját jelentik. A vonzó megjelenés, az alacsony padló miatti könnyű beszállás és a nagyfokú kényelem mindegyike olyan tényező, ami az autóval utazókat meggyőzheti a buszok használatáról.

A Scania által támogatott autóbusz rendszerek (BRT, BRS) segítségével akár óránként 50.000 utas is szállítható egy irányban.

A Scania Van Hool Exqui.City új szintre emeli a buszos közlekedést, növeli annak versenyképességét, valamint csökkenti a mobilitás növekedésével szükségszerűen együtt járó városi forgalmi dugók számát. Ennek a vonzó és szemet gyönyörködtető busznak megvan az esélye arra, hogy megváltoztassa a közösségi közlekedés megítélését.



Egyedülállóan alacsony CO2 kibocsátás

A Scania hátul keresztirányban beépített Euro 6 gázmotorjai földgázzal vagy biogázzal működhetnek, valamint jól ismertek nagyfokú hatékonyságukról és alacsony fogyasztásukról. A nagy, 1470 literes, tetőn elhelyezett tartályok több mint egy napi vezetéshez elegendő üzemanyagot tudnak tárolni.

A 320 lóerős motor 1.500 Nm nyomatékkal rendelkezik, ami már alacsony fordulatszámon elérhető, így biztosítva a gázmotorok között kiemelkedő vezethetőséget. Ez a vezethetőség megegyezik a Scania ebben a szegmensben található dízelmotorjainak vezethetőségével. A busz méretéhez viszonyítva teljesítménye jelentős. Az a tény, hogy a motor Otto-elven működik, kellemesen alacsony zajterhelést eredményez.

A motorhoz egy 6 sebességes ZF Ecolife váltó társul beépített retarderrel, amely egy szöghajtáson keresztül hajtja a hátsó portáltengelyt. A Scania városi buszokhoz fejlesztett alvázmoduljai és csuklórendszere kiváló kezelhetőséget és kényelmes utazást biztosítanak.

Jelenleg a biogáz a legelőnyösebb, kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyag. A gázolajhoz képest 90 %-kal csökkenthető használatával a CO2 kibocsátás.
(logsped)

2014.12.09.