Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Új oldalsó holttérfigyelő rendszert mutat be a Scania

Oldalsó holttérfigyelő funkciókat mutat be a Scania két különböző rendszer segítségével. Ezek együttesen segítenek elkerülni vagy enyhíteni azokat az emberi hibából bekövetkező baleseteket, amelyekben tehergépkocsik kerülnek kapcsolatba más közlekedőkkel. A két rendszer egymással párhuzamosan működik, és bizonyos mértékben átfedi egymást, annak ellenére, hogy más a feladatuk. Leginkább a gyalogosok és a kerékpárosok számára lesznek hasznosak ezek a kiegészítő "szemek", amelyekkel a Scania ellátja a teherautóit radar, radarérzékelők és kamera segítségével.

Az új, korszerű vezetéstámogató rendszer, az oldalsó holttérfigyelő (Side Detection) jelentősen javítja a biztonságot

- Sávváltássegítő (Blind Spot Warning - BSW), a tehergépkocsi mindkét oldalán
- Ez két kilométer/óra felett minden sebességnél működik, még autópályán is - A közlekedés sérülékeny résztvevőivel való ütközésre figyelmeztetés (Vulnerable Road User Collision Warning - VRUCW), az utasoldalon
- Elsősorban városi környezetben való használatra, legfeljebb 36 kilométer/óra sebességig
- Az oldalsó holttérfigyelő fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, három egyre erősödő fokozatban
- A rendszer radart, radarérzékelőket és kamerát együttesen használ


"Az emeltszintű oldalsó holttérfigyelő (Side Detection) egy újabb rendszer, amellyel a Scania célja fokozni a közlekedés sérülékeny résztvevőinek biztonságát” – mondta Alexander Vlaskamp, a Scania alelnöke és a tehergépkocsikkal foglalkozó részleg vezetője. „Ez különösen azokat segít megvédeni, akiknek a tehergépkocsikkal a legenyhébb fizikai érintkezést is el kell kerülniük. Nagyon is úgy érzem, hogy minden teherépkocsi-vezető szeretné, ha ez a fáradhatatlan vezetéstámogató rendszer segítené a munkáját a sűrű forgalomban."

A korszerű vezetéstámogató rendszerek (ADAS), mint például az oldalsó holttérfigyelő, a jármű melletti holtterek folyamatos megfigyelésével segítik a tehergépkocsi-vezetőket. A leggyakoribb baleseti forma az, amikor egy balkormányos teherautó jobbra fordul egy kereszteződésben, miközben egy kerékpáros megpróbál elhaladni a tehergépkocsi mellett a jobb oldalon. Ha egy kerékpáros (vagy gyalogos) bekerül a veszélyes területre, akkor a rendszer az A oszlopon megjelenő fényjelzéssel, illetve hangjelzéssel figyelmezteti a tehergépkocsi-vezetőt.

A Scania új oldalsó holttérfigyelő rendszere segít elkerülni vagy enyhíteni az emberi hibából bekövetkező baleseteket, ez a közlekedés sérülékeny résztvevői számára lesz a leghasznosabb.

Habár a sávváltássegítő rendszert (BSW) főként arra tervezték, hogy figyelmeztesse a tehergépkocsi-vezetőt a takarásban lévő autókra, amikor nagyobb sebességnél sávot vált, a berendezés a kerékpárosokra és a gyalogosokra is tud figyelmeztetni. És amíg a VRUCW legfőbb feladata a kerékpárosok észlelése, a gyalogosokat is észre tudja venni.

"Scania teherautóink felszerelése ilyen aktív vezetéstámogató rendszerekkel, mint az oldalsó holttérfigyelő, szó szerint élet-halál kérdése" – mondta Alexander Vlaskamp. "Ez életeket ment majd meg, ugyanakkor átvállalja a stressz egy részét, ha a felelősséget nem is, amely a tehergépkocsi-vezetőket éri a zsúfolt forgalomban."
(logsped)

2020.02.26.