Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Sikerrel zárul az INWAPO közép-európai nemzetközi konferenciája

Kapcsolódó oldal:  



Sikerrel zárul az INWAPO közép-európai nemzetközi konferenciája

Nyolc ország több mint 150 szakemberének részvételével rendezték meg az INWAPO (Közép-Európa belvízi és tengeri kikötőinek fejlesztési projektje) nemzetközi konferenciáját a VI. Bajai Gabona Partnerség találkozó keretein belül,közösen a GIFT-SEE (Green Intermodal Freight Transport) projekt nyílt napjával.

A Central Europe Programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával megvalósult projekt jelentőségét aláhúzta, hogy a konferenciát Dr. Fónagy János, a magyar Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára köszöntötte és a Bajai Országos Közforgalmi Kikötő ügyvezetője nyitotta meg.

Az előadók között volt Simon Hartl, a Via Donau Közlekedésfejlesztési Részlegének vezetője, aki a dunai áruszállítás piaci trendjeiről tartott előadást. Silvia Baldassin, a Velencei Kikötő képviselőjeként az INWAPO projekt eredményekről számolt be. Az INWAPO által finanszírozott csepeli beruházásról és a Gabonatárház tevékenységéről Szél Zoltán, a Mahart Gabonatárház Kft. ügyvezető igazgatója beszélt.



A konferencián a régió legfontosabb szállítmányozó, fuvarozó és logisztikai vállalatainak képviselői mellett felszólalt Ambroziu Duma, a Contantai Kikötő igazgatója és Szalma Botond, a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke is. Az eseményen aktívan képviseltették magukat a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) szakemberei. A BSZL ugyanis fontos szerepet visz Közép-Európa belvízi és tengeri kikötőinek fejlesztési projektje, az INWAPO keretében megvalósuló együttműködésben. A pozsonyi és a bécsi kikötőkkel kooperálva felmérte a közös szolgáltatások fejlesztésének lehetőségét és teszteli a vízi úton történő konténerszállítás lehetőségét.

A BSZL vezeti a projekt 6. számú, a partnerek beruházásait koordináló munkacsoportját. Ennek keretében a pozsonyi kikötő daru felújítására, a bécsi kikötő árumozgató eszközök fejlesztésére, több partner informatikai fejlesztésre fordítja az európai uniós pályázati forrást, míg a Budapesti Szabadkikötőn belül a hajók számára elektromos áram- és ivóvíz-vételezési helyek kialakítása valósult meg az I. sz. kereskedelmi medence két pontján. A projekt a Central Europe Programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg.

A Magyarország legnagyobb trimodális logisztikai központját üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Zrt. az INWAPO projekt által kínált lehetőségekkel élve tovább vizsgálja olyan fejlesztések és kooperációk lehetőségét, amelyek segítségével a társaság a közép-európai régióban is kiemelt szerephez juthat.

A Budapesti Szabadkikötő területén újabb, közel 3 milliárd forint értékű fejlesztés indul. Az itt működő MAHART-SZABADKIKÖTŐ Zrt. ugyanis ilyen mértékű Európai Uniós beruházási támogatásról írt alá szerződést áprilisban. A beruházás alap infrastruktúra kiépítését, korszerűsítését, valamint bővítést tartalmaz, amelynek alapján vasúti, közúti és vízoldali fejlesztések valósulnak meg. A projekt befejezését követően a trimodális logisztikai központ minden közlekedési ágnál a jelenlegitől jóval kedvezőbb szolgáltatással áll majd ügyfelei rendelkezésére.

A teljes körű kikötői szolgáltatásokat nyújtó BSZL 2013-ban a megelőző évhez képest 10 százalékkal nagyobb, 2 milliárd forintos árbevételt ért el. A kikötő több mint 100 hektár területen működik. 90 ezer négyzetméteren korszerű konténeres árukezelésre alkalmas tároló területet, bér-raktárcsarnokokat üzemeltet. A kikötőben Ro-Ro terminál üzemel és egyszerre 18 hajó tud kikötni, illetve rakodni. A vízi és vasúti forgalom kiszolgálását a Szabadkikötő vasúti és hajózási üzeme biztosítja. (logsped)

2014.06.11.