Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Scania önvezető kamionok elérték Rotterdamot

A hónap elején megvalósult kezdeményezést Hollandia – mint az Európai Unió elnökségi tisztségét betöltő országa – hívta életre, hogy a kísérlet során bebizonyítsa, intelligens kamionokból álló konvojok forradalmasíthatják az európai szárazföldi szállítmányozást.

A konvojok két-három, vezeték nélküli kapc solattal összekötött, önvezető kamionból álltak, melyek közül a legelső határozta meg a kötelék sebességét és útvonalát .

A kísérletben a Sc anián kívül a DAF, a Daimler, az Iveco, a MAN és a Volvo nyerges vontatói vettek részt, és hajtották végre sikeresen az előttük álló c élt, ami nem kisebb volt, mint különböző kiindulási pontokról elérkezni Rotterdam kikötőjébe. A Scania három teherautójának a többiekhez képest nagyobb utat, kétezernél is több kilométert kellett megtennie, négy országhatárt érintve.



Az önvezető kamionkötelékek előnye, hogy állandó sebességgel képesek haladni, mellyel elősegítik a forgalom zavartalanságát, hozzájárulnak a közutak biztonságához és a rövidebb követési távolságot tartva akár tíz százalékkal c sökkentetik a fogyasztást. A kísérlethez még csak félig automatizált járműveket használtak, így a számítógéppel vezérlet kamionokban szükség volt sofőri felügyeletre is.

Ugyan még sok akadály áll a forradalmasított közlekedés előtt, de ezek az akadályok nem tec hnikai jellegűk, leginkább az EU-tagállamok engedélyei közötti különbségekből fakadnak. További egyeztetések folynak arról, hogy milyen szabályozás szükséges ahhoz, hogy az önvezető szállítmányozás valósággá váljon a kontinensen.
(logsped)

2016.04.29.