A Scania bemutatta a 250 kilométer hatótávolságú, teljesen elektromos tehergépjárművét
Bemutatta első teljesen elektromos tehergépjárművét a Scania. Az akár 250
kilométer hatótávolságával a Scania elektromos tehergépkocsija egész nap üzemelhet, és még így is biztonsággal visszatérhet a telephelyére éjszakai feltöltésre. Ha nagyobb hatótávolságra van szükség, akkor a járművezető a pihenőidőben vagy az üzemeléssel járó megállások során gyorstöltéssel növelheti a teherautó hatótávját.
Öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy együttesen 300
kilowattóra kapacitást biztosító kilenc akkumulátorral is választható a tehergépjármű.
Öt akkumulátorral 130 kilométer a hatótávolság, amely persze függ a jármű
tömegétől, a felépítmény jellegétől és a domborzattól.
A villanymotor egyik legfőbb előnye a belső égésű motorhoz képest a jobb
kezelhetősége. Az ügyfelek a gyakorlatban ezt a jobb gyorsulás és a hajtáslánc
gyorsabb reakciója által tapasztalják majd.
A teljesen elektromos hajtáshoz szükséges egyéb részegységek, mint például az
akkumulátorok vezérlőegységei, az akkumulátorok hűtőrendszerének részegységei,
az elektrohidraulikus kormánymű, az elektromos levegősűrítő és az inverter szintén
az alvázkereten helyezkednek el.
A Scania akkumulátoros elektromos tehergépjárművét CCS töltőcsatlakozóval
szerelik fel, amellyel az elektromos hálózatról tölthető. A 130 kilowattos egyenáramú
töltéssel az öt akkumulátorcsomag kevesebb, mint 55 perc alatt, a kilenc akkumulátorcsomag pedig szintén kevesebb, mint 180 perc alatt tölthető fel. A jármű rekuperációs fékezéssel is tölthető.
A Scania új tehergépkocsija teljesen elektromos mellékhajtással is felszerelhető. A
segédberendezéseket az általában a sebességváltóra vagy a motorra szerelt
csatlakozási felülethez szokták kapcsolni, ám ehelyett itt az alvázon elhelyezett
elektromos kapcsolódobozhoz csatlakoztatják, amelyet egyenáramú doboznak (DC
box) hívnak. Ez akár 60 kilowatt mellékhajtás-teljesítményig is egyenáramú
kapcsolatot biztosít felépítmények segédberendezéseinek, például
hűtőaggregátoknak és egykaros, horgos konténeremelőknek.
A Scania elektromos tehergépjárműve az L- és a P-szériás fülkékkel készül, amelyek
mindegyikét városi alkalmazásokhoz tervezték. Különösen az alacsonypadlós Lszériás fülkét szánják kifejezetten zsúfolt városi körülményekre az egyedülállóan jó
kilátásával.
"A fenntartható, károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés egyre erősebb
követelmény a fuvarozóvállalatok számára” – mondta Anders Lampinen, új
technikákért felelős igazgató. „Egy elektromos tehergépjármű beszerzésével az
ügyfelek nemcsak a flottájukba invesztálnak, hanem a márkájukba és a piacukba is.
Az elektromos tehergépkocsival az ügyfelek a verseny élén maradhatnak,
megismerhetik az infrastrukturális kihívásokat és elkezdhetnek alkalmazkodni a
jövőhöz."
(logsped)
2020.09.25.