Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

Nemrég munkába állította új Scania G 370 6x2 tehergépkocsiját a holland Venus Containers fuvarozóvállalat. A jármű különlegessége a csupán 3,15 méteres tengelytávolságának köszönhetően rendkívül kicsi fordulási sugara.

A Venus Containers a háromtengelyes, egy kormányzott segédtengellyel ellátott tehergépkocsit tízköbméteres hulladékgyűjtő konténerek kiszállításához és begyűjtéséhez használja a Maarssen régióban.





A Venus Containers a háromtengelyes, egy kormányzott segédtengellyel ellátott tehergépkocsit tízköbméteres hulladékgyűjtő konténerek kiszállításához és begyűjtéséhez használja a Maarssen régióban.

A Scaniát választó Venus Containers mindenben a járművezetők igényeit szem előtt tartva dönt. "Ritka a jó gépkocsivezető, a többségük pedig nagyon kedveli a Scaniát. Ha Scaniával szeretnének dolgozni, akkor nincs okunk nem teljesíteni ezt a kívánságukat. Tapasztaltak, így tudják, hogy mivel lehet a legjobban dolgozni" – mondta Robbert Tammer tulajdonos.

Kompromisszum nélküli manőverezhetőség

A cégnek egy háromtengelyes járműre volt szüksége a nehezebb konténerszállítási feladatok ellátására, amikor a 15 éves, Euro 3-as teherautójukkal nem hajthattak be többé Utrecht városába. "Azonban nem szerettünk volna kompromisszumot kötni a manőverezhetőség terén. A márkakereskedővel közösen minden szükséges részegységet el tudtunk helyezni ezen a kis tengelytávolságon belül. Az eredmény egy tehergépkocsi ugyanolyan tulajdonságokkal, mint a kéttengelyes járművek, miközben megfelel a jogszabályi előírásoknak.

Ezzel a teherautóval nyereségesen tudunk szállítani egy homokkal teli tízköbméteres konténert." Mivel a teherautó így csak egy kicsivel nehezebb, Robbert Tammer a G-fülkét választotta. "A járművezetőnek kínált nagyobb tér mellett a G-fülke jobban is néz ki. Alacsonytetővel rendeltük meg a mélyre nyúló ágak és egyebek miatt. Később vettem csak észre, hogy a kisebb magasság előnye el is veszett a tetőre szerelt lámpasorunk miatt. De ez a védjegyünk, és mindegyik teherautónkon megtalálható."

Erősített lökhárító a fokozottabb védelem érdekében

A járművet számos extrával felszerelték a Venus Containers járművezetőinek javaslatára. A négy centiméterrel jobban kinyúló, megerősített lökhárító valamivel nagyobb védelmet nyújt a hűtőrácsnak és a fényszóróknak. Holttér- és frontkamerával is ellátták a biztonságosabb városi közlekedés érdekében, sőt, közvetlenül a vonófej konzolja felett is van egy kamerája. A Scania Opticruise váltóhoz a járművezetők igény szerint használható tengelykapcsoló-pedált is kértek.

Robbert Tammer bíztatónak találja az első üzemanyag-fogyasztási eredményeket: "A Scania Flottamenedzsment-rendszer hetente küldött kimutatásából azt látom, hogy ez a tehergépkocsi még a tavaly üzembe állított 4x2-es járműveinknél is gazdaságosabban dolgozik. Ez is jól mutatja, hogy mennyire gyors a fejlődés."
(logsped)

2019.07.23.