Okmányiroda: sms és e-mail értesítés az elkészült okmányokról 2010. július 13-tól
E-mail vagy SMS értesítést kérhetnek az ügyfelek 2010. úlius 13-tól
okmányirodában igényelt személyazonosító igazolványának,
útlevelének illetve vezetői engedélyének elkészültéről.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi
Hivatala (KEK KH) ismét bővíti szolgáltatásai körét. Az új
szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy e-mailben
vagy SMS-ben, esetleg mindkettőben automatikus értesítést
kapjon, ha az általa igényelt okmány - személyazonosító
igazolvány, útlevél illetve vezetői engedély - elkészült és átvehető
az okmányirodában. Ha az okmány postai megküldését kérte, úgy
értesítést kap a postázás időpontjáról.
Az e-mailes vagy SMS általi értesítéshez az ügyfélnek meg kell adnia email
címét és/vagy mobil elérhetőségét az okmány igénylésekor az
okmányirodában.
Az új szolgáltatás mellett a KEK KH már évek óta az úgynevezett proaktív
tájékoztatással kíván könnyíteni a polgárok okmányirodai ügyintézésén. A
proaktív szolgáltatás keretében az ügyfélkapuval rendelkező polgárok
elektronikus értesítést kapnak okmányaik lejárati idejéről. A figyelmeztető
e-mailt három alkalommal, az érvényességi idő lejárta előtt 2 hónappal
(útlevél esetén 6 hónappal), majd 1 hónappal és végül a lejárat napján
kapják meg az érintettek kártyaformátumú személyazonosító
igazolványuk és gépjárművezetői engedélyük, útlevelük valamint
gépjármű forgalmi engedélyük vonatkozásában.
Az elektronikus szolgáltatásokon túl a KEK KH személyes ügyintézésre is
lehetőséget biztosít az általa működtetett Központi Okmányirodában,
amely hétköznapokon meghosszabbított nyitva tartással, sőt szombaton
és vasárnap is várja ügyfeleit a Budapest, XIII. kerület Visegrádi utca
110-112. szám alatti ügyfélszolgálatán.
(KEK KH)
2010.07.14.
|