Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Toll Collect, OBU

Kapcsolódó oldal:  


Fontos  


Telefonon tájékoztatást kaphat a Toll Collect Customer Service ügyfélszolgálatától:

Közvetlen összeköttetés éjjel-nappal

A kézi bejelentkezés során felmerülő kérdéseik és problémáik esetén a gépkocsivezetők a több mint 3.500 díjbeszedő terminálon egyszerűen gombnyomásra vehetik fel a kapcsolatot a Call Center egyik munkatársával - mégpedig éjjel-nappal.

Telefon: (+49 (0) 180 1 865526)
*0,06 euró hívásonként a Deutsche Telekom vezetékes hálózatából



Meghátrált a német kormány, mégsem vezetik be januártól az autópályadíjat. (M1)
(logsped)
2015.06.19.

Németországban matricás autópályadíj-rendszert vezetnek be, fizetni várhatóan 2016-tól kell majd. (MTI)
(logsped)
2014.06.10.

2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell díjat fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában. (MTI)
(logsped)
2014.03.27.
2012 augusztus 1-jén kezdődik a német autópályadíj beszedése a négysávos szövetségi autóutak 1.135 kilométer hosszúságú olyan szakaszain, amelyek autópályaszerűen vannak kiépítve és szövetségi autópályához csatlakoznak. Az autópályadíj 12 tonna megengedett teljes súlytól kezdve minden tehergépkocsira érvényes.
(logsped)
2012.06.30.

2011. szeptember 1-jén induló a TOLL2GO új rendszerel az autópályadíj beszedése Ausztriában és Németországban lehetséges a Toll Collect járműkészülékkel. A TOLL2GO az osztrák ASFINAG és a német Toll Collect GmbH autópálya díjbeszedő közös szolgáltatása.
(logsped)
2011.08.24.

A német Bundestag pénteki döntése értelmében a teherjárművek autópályadíját a négysávos autóutakra is kiterjesztik.
(MR)
2011.04.17.

Német autópálya-használati díj változás

2007 januártól Németországban kiterjesztik a teherautók autópályadíját három nem autópálya jellegű főútra is.

Az autópálya-használati díjat 2005 elején vezették be Németországban a 12 tonnánál nehezebb összsúlyú teherjárművek számára. A jövő év január 1-től átlag 13,5 eurócentre nő kilométerenként a díj a jelenlegi 12,4 centről.

Januártól kiterjesztik a teherautók autópályadíját három nem autópálya jellegű főútra is: díjköteles lesz két észak-német főútvonal és egy Franciaország felé vezető délnyugati főút néhány kijelölt szakasza. Az új rendelkezéssel elsősorban az autópályák - és ezek díjainak - kikerülését akarják megakadályozni. (PB )

2007.01.12.
Német autópálya - díjfizetés

2005. január 1-jétől Németországban a 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek esetében új, a megtett kilométerekkel arányos díjakat megállapító, fizetési rendszer lép életbe.

1. Díjfizetési módok

A Toll Collect autópálya-használati díjrendszere három bejelentkezési, ill. bekönyvelési módot irányoz elő:

- automatikusan beépített járműkészülékkel OBU (on-board unit),
- kézileg
- kézileg az interneten
- kézileg a több mint 3.500 díjbeszedő terminál egyikéről.
A járműkészülékkel (OBU) történő automatikus bejelentkezés a bekönyvelés legegyszerűbb módja. De a többi bekönyvelési lehetőségnek is vannak előnyei. Így például a díjbeszedő terminálokon való könyvelés mindenekelőtt olyan vállalatok számára kínálkozik, amelyek csak ritkán haladnak német autópályákon.

2. Regisztrálás

A regisztrálás során néhány adatot kell közölni (alvázszám, forgalmi rendszám és az ország betűjele, károsanyag-kategória, valamint a vontató tengelyszáma és megengedett teljes súlya). Ezeket a járműadatokat és a használó által előnybe részesített fizetési módot a Toll Collectnél csipkártyán tárolják, majd ezt a kártyát megküldik a használónak. A regisztrálási nyomtatványok a www.toll-collect.de címen találhatók meg az interneten. A nyomtatványok alternatív módon a Customer Service ügyfélszolgálattól is megkérhetők

3. Díjrendszere történő bejelentkezési, ill. bekönyvelési módok

3.1 Automatikus bekönyvelés járműkészülékkel

A műholddal támogatott autópálya-használati díjrendszer lényege a járműkészülékkel, az úgynevezett on-board unit (OBU) fedélzeti készülékkel való bekönyvelés. A regisztrálás után minden használó beszereltethet egy ilyen készüléket. GPS műholdas jelek és további helymeghatározó érzékelők segítéségével az OBU felismer minden díjköteles útszakaszt, és a beállított járműadatok és szakasztarifák alapján kiszámítja az autópálya-használati díjat.

A fedélzeti járműkészülékek beszerelését a Toll Collect által kiválasztott és betanított szervizpartnerek végzik. Mintegy 1.850 feljogosított műhely áll erre a célra egész Németországban és a szomszédos országokban rendelkezésre.

Automatikus bekönyvelés


Automatikus bekönyvelés


OBU fedélzeti készülék


3.1.1. Kézi bekönyvelés az interneten

Az interneten történő kézi bejelentkezés lehetőséget nyújt arra, hogy a bekönyvelés már indulás előtt megtörténhessen. A részvétel előfeltétele az, hogy a vállalat előzőleg regisztrálva legyen a Toll Collect cégnél.
Az internetes bekönyvelés a www.toll-collect.de nyitólapon történik és német, angol, francia és lengyel nyelven lehetséges. Nincs szükség speciális szoftverre.

Kézi bekönyvelés az interneten


Kézi bekönyvelés az interneten


3.1.2. Kézi bekönyvelés díjbeszedő terminálon

A használók, a regisztráltak és nem regisztráltak egyaránt, kézileg bejelentkezhetnek a díjbeszedő terminálokon. A Toll Collect feliratú mintegy 3.500 díjbeszedő terminál minden autópálya-felhajtó közelében, nagyobb tehergépkocsi-parkolókban, az autópálya melletti pihenőhelyeken és benzinkutaknál található meg Németországban és a határ közelében a szomszédos országokban.

Kézi bekönyvelés díjbeszedő terminálon


Díjbeszedő terminál


4. Autópályadíj

Az autópályadíj a tehergépjármű károsanyag-kategóriájától, tengelyszámától és a díjköteles útvonal hosszától függ. Minden járművet annak károsanyag-kategóriája alapján hozzárendelnek az "A", "B" vagy "C" kategóriához.
Ez a károsanyag-kategóriák szerinti díjrend többek között azokat a gépjármű-üzemeltetőket jutalmazza, akiknek a járművei magas környezetvédelmi követelményeknek felelnek meg.

Hasznos információk

Részletes magyar felasználói tájékoztató   

Az OBU eszközök beszerelése és kipróbálása

H Pappas Auto Magyarország Kft. Hunyadi János u. 6 1117 Budapest +3614637484
H Hungarotruck Kft. Vidor u.3. 1172 Budapest +3612580841
H Volvo Hungaria Kft. Cinkotai út 16 1172 Budapest +3612530870
H SCANIA Hungária Kft. Rozália park 1. 2051 Biatorbágy +3623531000
H Truck Italia Kft. Zsigmondi út 3527 Miskolc +3646413140
H Dac-Car Kft. Mikepércsi ut 73/b 4002 Debrecen +3652442912
H SILOG Bt Kecskemet Istvan Kir. Krt. 24. 6000 Kecskemét +3676509714
H SCANIA Hungaria Kft. Fonógyári út 10. 6728 Szeged +3662592400
H MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. Pécsváradi ut. 4. 7630 Pecs +3672539410
H Korántrans Kft. Malom u. 3 8248 Nemesvámos +3688265776
H Pannon - Truck 2000 Kft. Zrinyi Miklós út 105 8900 Zalaegerszeg +3692511180
H Somlai Truck Kft. Ipari Park 3. 9155 Lebeny +3696564051


Közvetlen összeköttetés éjjel-nappal

A kézi bejelentkezés során felmerülő kérdéseik és problémáik esetén a gépkocsivezetők a több mint 3.500 díjbeszedő terminálon egyszerűen gombnyomásra vehetik fel a kapcsolatot a Call Center egyik munkatársával - mégpedig éjjel-nappal.

Tájékoztatást kaphat a Toll Collect Customer Service ügyfélszolgálatától:

Toll Collect GmbH
Customer Service
Postfach 60 13 63
D-14413 Potsdam

Tefefon: +49 (0) 180 2 TOLL COLLECT*
(+49 (0) 180 2 865526)*
Fax: +49 (0) 180 1 TOLL COLLECT
(+49 (0) 180 1 865526)
*0,06 euró hívásonként a Deutsche Telekom vezetékes hálózatából

Dugókat okozhat az új útdíjszámláló rendszer Németországban

Január elsején üzembe helyezik a tehergépjárművek autópályadíj számlázó rendszerét Németországban, de eddig több mint egymillió kamionra még nem vásárolták meg a fedélzeti egységet, így hatalmas dugók várhatók.

Mivel eddig 300 ezer darab fedélzeti készüléket adtak csak ki, de a rendszer üzemeltetője a Toll Collect 1,4 millió díjköteles tehergépjárművel számol, az év elején hatalmas dugók kialakulására kell számítani az benzinkutaknál és a határokon lévő regisztrációs állomásoknál.

Az ÖAMTC osztrák autóklub különösen a Kiefersfelden/Kufstein, Suben/Passau szakaszokon és Salzburg környékén számít a legkomolyabb fennakadásokra. A terminálok óránként legfeljebb öt-hat bejelentkező kamiont tudnak továbbengedni. Emiatt a személyforgalomban is következményekkel kell számolni. A fuvarozók szerint a legerőteljesebb kamion hullámra a szabadságok után január 10-től kell számítani.

December 26-ig az osztrák fuvarozók 18 ezer kamiont regisztráltak a német útdíj rendszerben, ami gyakorlatilag felöleli az összes német viszonylatban fuvart bonyolító járművet. Ezt a Toll Collect is megerősíti, amely eddig 13 ezer osztrák kamiont szerelt fel díjszámlázó fedélzeti készülékkel.
Az osztrák fuvarozók szervezete azonban arra inti tagjait, hogy az év első heteiben ha csak lehetséges tartózkodjanak németországi fuvarok lebonyolításától, mivel a díjszámlázó készülékek előzetes beépítésére csak a Németországgal szomszédos országokban nyílt lehetőség. A török, magyar, olasz és más fuvarozóknak tehát erre eddig nem volt módjuk, ezért a regisztrációt a helyszínen, az első belépés alkalmával kell majd lebonyolítaniuk.(logsped)

További információk:

Részletes magyar felhasználói tájékoztató   

Utolsó frissités: 2008.11.08.