Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

Március tizedike a Nemzetközi V8-as Nap, amikor világszerte a V8-as motorokat ünneplik. Ez egy tökéletes nap ellátogatni a Charles Russell Transport fuvarozóvállalkozáshoz az Anglia délnyugati részén található Cheltenham városába.

A Charles Russell Transport cégnél a múlt, a jelen és a jövő találkozik. A napjaink nehéz fuvarfeladatait teljesítő, 35 Scania tehergépkocsit (amelyek közül 20 jármű V8-as) számláló flottája mellett ugyanis egy veterán V8-asokból álló páratlan gyűjteményt is fenntart. A vállalkozás és a kiállítói területe egyaránt növekszik.


A Charles Russell Transport délnyugat-angliai Cheltenham városában található telephelyének kapuján belépve az ember elsőre azt hiheti, hogy egy farmra érkezett. Azonban ennek a fuvarozóvállalkozásnak a festői szépségű vidéki bázisa egy lenyűgöző Scania V8-as gyűjteménynek ad otthont: a kiállítás minden valaha gyártott típust felsorakoztat egy egyre zsúfoltabb helyen.

A cég Scania V8-as múzeumának legújabb tagja egy 1986-os R142, amelyet alkatrészeire szétszedtek. Most arra vár, hogy a fülkéjét felszereljék, majd felújítják és lefényezik, hogy visszanyerje eredeti állapotát, akárcsak az összes többi tehergépkocsi a gyűjteményben.

A veterán teherautók rajongójának és a cég alapítójának, Charles Russell úrnak megvan a saját kedvence: az 1972-es 140 Super. "A típus ikonikus jellege miatt" – mondta.

Veterán járművek felújítása

Charles Russell már nem vesz részt napi szinten az 1969-ben alapított cég irányításában, azonban még mindig nagy örömét leli abban, hogy szeretettel restaurálja a veterán járműveit, illetve a lehető legtöbbet saját maga foglalkozik egy-egy projekttel. Ám továbbra is az üzletember fejével gondolkodik, ezért mindig igyekszik minimalizálni a felújítás költségét. A legújabb R142-es projektjéhez vett egy hasonló V8-as modellt alkatrészdonornak, majd eladta a fülkét drágábban, mint amennyibe az egész jármű került.

"Veteránteherautó-kiállításokon szoktam bemutatni a járműveimet, néhányat pedig a Scania nevében szoktam kiállítani Nagy-Britanniában" – mondta.

Charles Russell érdeklődése a V8-asokkal és a Scaniával kapcsolatos mindenféle dolog gyűjtése iránt az 1980-as években kezdődött, akkor még visszafogott módon, poszterekkel és emléktárgyakkal. De kétségkívül a motorok imádata lobbantotta lángra a szenvedélyét: "Szerintem a Scania V8-as a valaha gyártott legjobb dízelmotor."

Veterán Scania V8-asok gyűjteménye

Ahogyan maga a vállalkozás, úgy a V8-as gyűjtemény is elkezdte kinőni a cég jelenlegi telephelyét, ezért jelentős beruházást hajtanak végre, hogy támogassák a terjeszkedést a következő generáció számára. Az egyik oka a cég túlélésének, sőt, fejlődésének az, hogy szakértői szemlélettel állnak a fuvarozáshoz. Feladataik nyolcvan százalékát ipari gépek szállítása adja, míg a maradékot túlméretes, túlsúlyos és különleges rakományok, például nagy szobrok, hajók és légi járművek fuvarozása teszi ki.

Charles Russell gazdálkodó családból származik, így kezdetben élőállatot szállított a helyi piacokra. Ahogy a vállalkozás nőtt, ipari gépek fuvarozása felé mozdult el, amikor beszerezte első rakodódarus tehergépkocsiját, amellyel az ügyfelek gyárainak telephelyén is tudott fel-, illetve lerakodni. Ahogy a vállalkozásnak ez a része nőtt, 1980-ban Charles Russell elkezdett ipari gépeket szállítani Európa különböző pontjaira. "Akkor döntöttem úgy, hogy egy további szolgáltatást is kínálok az ügyfeleknek: gépeik üzembe állítását. Így a teljes körű csomagunknak köszönhetően csak egy céggel kellett üzletet kötniük."

Mindent egy kézből a fuvarozástól az üzembe helyezésig

A mindent egy kézből koncepció azóta a vállalkozás alapkövévé vált. Felmérik az ügyfelek igényeit, majd leszervezik a szükséges személyzetet és eszközöket, így a teljes munkát elvégzik alvállalkozók bevonása nélkül. Megbízásaik között bármi szerepelhet egyetlen gép leszállításától és üzembe állításától egy teljes gyár átköltöztetéséig.

Charles Russell fia, Ben, aki operatív igazgatóként dolgozik, így nyilatkozott: "Egy személyre szabott, túlméretes és túlsúlyos szállításokra, illetve gépek fuvarozására tervezett informatikai rendszert használunk. Az ügyfelek igényei egyre magasabb szintűek, a határidők pedig egyre rövidebbek, ezért gyorsan kell reagálnunk." Valóban, a cég naponta 20-30 munkát hajt végre, ezért kulcsfontosságú, hogy a tehergépkocsik az idő lehető legnagyobb részében teljes terheléssel közlekedjenek.

Minőségi ügyfélkiszolgálás

Az ügyfelek gondos kiszolgálása a vállalkozás egyik erőssége. Amikor az első nagy ügyfelének a tenderén indult (akit a mai napig meg tudott tartani), Charles Russell azt mondta: "Ha nem teljesítünk megfelelően, akkor nem kell kifizetni a munkát." Az ügyfélnek még sohasem volt semmilyen oka panaszra.

A minőségi ügyfélkiszolgálás a Charles Russell Transport és a Scania közös jellemzője, ezáltal jól illenek egymáshoz. Charles Russell 1983-ban szerezte be a cég első Scania 141-esét. "Három évig használtam, majd drágábban adtam el, mint amennyibe került” – mondta. „Fiatal üzletemberként úgy gondoltam, hogy ez nagy üzlet volt. Akkor a teherautóik megbízhatósága, mindennapos üzemeltetési költségei és értéktartása miatt tértem át a Scaniára."

35 Scania tehergépkocsiból álló flotta üzemeltetése

Ma a cég egy 35 Scania tehergépkocsiból álló flottát üzemeltet, amelyek közül 20 jármű V8-as, a 2019-ben átvett új generációs eszközökkel együtt. Ezzel a beszerzéssel párhuzamosan a Charles Russell Transport továbbképzést biztosít munkatársainak az új tehergépkocsik új műszaki megoldásairól és funkcióiról. A cég egy saját gyakornoki programot is fenntart, hogy felkészítse a következő generációt a vállalkozás támogatására.

Míg a cég megbízásainak legnagyobb részét ipari gépek szállítása adja, a művészetek világának kiszolgálása bizonyára a legkellemesebb és legigényesebb tevékenységük. A nagyméretű szobrok terén a legelismertebb nevekkel dolgoznak együtt, habár nagyon diszkréten kezelik az ügyfélkörüket. A Charles Russell Transport a legkülönfélébb helyszíneken részt vett már ilyen műalkotások felállításában New Yorktól Hong Kongon és Mexikón át Párizsig.

Hatalmas szobrok Dohába

Ez idáig a cég egyik legnagyobb kihívást jelentő művészeti projektjének keretében több hatalmas bronzszobrot kellett elszállítaniuk az Egyesült Királyság egyik öntödéjéből Katar fővárosába, Dohába. A szobrok egyenként akár 29 tonnát, együttesen pedig több mint kétszáz tonnát nyomtak. Magasságuk öt és tizenöt méter között változott, szélességük elérte a hét métert. A három évig tartó projekt során a Charles Russell Transport szolgáltatásainak teljes kínálatát igénybe vették, beleértve a szobrok felállítását a Sidra orvosi és kutatóközpontnál Doha városában.
(logsped)

2020.04.18.