Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Megváltoztatja a B2B vállalatok életét a nemzetközi e-kereskedelem

DHL Express és a Cranfield School of Management kutatása alapján készült tanulmány bemutatja azokat a digitális megoldásokat és stratégiákat, amelyek sikeresen alkalmazhatóak a határokon átnyúló e-kereskedelmi tevékenység kialakításában.

A kutatás eredményei emellett viszonyítási alapot is nyújtanak a vállalatoknak ahhoz, hogy el tudják helyezni saját e-kereskedelmi tevékenységük fejlettségét a nemzetközi palettán.

A Az e-kereskedelem gyökeres változásokat hozhat a B2B vállalatok működésében, hiszen rengeteg új piaci lehetőségeket nyit meg világszerte, ugyanakkor sok nagyvállalat számára kihívást jelent, hogy lépést tartson a feltörekvő startupokkal. A sikeres B2B vállalatok ma olyan vásárlói élményt kell, hogy nyújtsanak partnereiknek, amely mind gyorsaságában, mind kényelmében felveszi a versenyt a személyes online vásárlással. Ehhez pedig át kell alakítaniuk ellátási láncukat, átláthatóbbá, egyszerűbbé és rugalmasabbá kell válniuk.


A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!


"Az e-kereskedelem, ezen belül is a B2C, tehát a magánszemélyek által vásárolt termékek forgalmának bővülése magasan megelőzi minden más szektor növekedését. Mindez a logisztikában is tetten érhető: a DHL Express forgalmában a nemzetközi prémium megoldással szállított küldemények aránya 10%-ról több mint 20%-ra emelkedett" - mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express ügyvezető igazgatója. "Ahogy arra a tanulmány is rámutat, a B2B szegmens is hasonlóan dinamikus fejlődés előtt áll, a DHL Express hálózata pedig kész arra, hogy támogassa a nemzetközi piacra lépő vállalkozásokat, legyenek a világ bármely pontján” – tette hozzá a szakember.

A Forrester Research felmérése szerint a határokon átnyúló B2B tranzakciók összértéke az elkövetkező öt évben várhatóan eléri az 1,2 milliárd USA dollárt. Ez egy óriási lehetőség, amelynek kiaknázásához a cégeknek rugalmasabb, skálázhatóbb és mobilabb kapcsolatot kell kialakítaniuk partnereikkel. A B2B tranzakciók azonban alapjaikban különböznek a B2C vásárlásoktól, amely más megközelítést igényel a vállalatok részéről. A webáruházak bizonyos funkciói, például a termékkatalógusok és a valós idejű ügyfélszolgálati támogatás; valamint a front- és backend rendszerek jobb integrálása, és a háztól-házig terjedő logisztikai folyamatok elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélélmény kialakításában.

"Kutatásaink során az e-kereskedelemben részt vevő cégek három alaptípusát azonosítottuk: az újonc, a haladó és a vérbeli újító típusokat” - mondta Michael Bourlakis, Cranfield Egyetem professzora. "Az újoncoknak például még csak most ismerkednek az e-kereskedelemmel, weboldalukon alapvető funkciók érhetőek el. Az újítók viszont már szofisztikált ajánlatokat dolgoztak ki, és olyan fejlett technológiákat alkalmaznak, mint a gépi tanulás és a virtuális valóság, hogy minél pontosabban felmérjék ügyfeleik igényeit, és személyre szabott megoldásokat tudjanak kínálni".

A szekunder kutatásból származó információk és mélyinterjúk alapján készült tanulmány szerint a következő öt területre érdemes fókuszálni a sikeres B2B e-kereskedelmi platform kiépítése érdekében: digitális infrastruktúra, ügyfélélmény, személyre szabott ajánlatok, akadálymentes rendszerintegráció és logisztikai folyamatok. A tanulmány emellett gyakorlati ajánlásokat is kínál azoknak a vállalatoknak, amelyek szeretnék továbbfejleszteni tevékenységüket az előbbi öt területen.
(logsped)

2018.04.02.