Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Már Magyarországon is kapható az Audi Q7

A genfi autószalonon bemutatott vadonatúj Audi Q7, már Magyarországon is kapható. Igaz, egyelőre csak egy dízel és egy benzines változat, de hamarosan érkezik hibrid E-tront is. (Autó Pult)

A jelenleg csupán kétféle 3,0 literes erőforrással elérhető hatalmas SUV esetében legolcsóbban 17.900.220 forintért úszhatjuk meg a vásárlást, amiért a 272 lóerős dízelt találjuk a motorháztető alatt. Amennyiben az erősebbik, 333 lóerős benzines változatot szeretnénk terelgetni, úgy közel 1,2 millió forinttal többet kell magunkkal vinnünk a vásárláshoz.

Egyébként nagy valószínűséggel, akárcsak az előd esetében, ezúttal is a dízel variánsnak lesz nagyobb keletje a piacon, hiszen amellett, hogy jóval olcsóbban mérik, a gyári adatok szerint 2 literrel kevesebb üzemanyagot vesz magához (5,7 liter/100 km), mint a benzines változat. Mindeközben a menetteljesítmények terén sem kell szégyenkeznie, hiszen hiába a 61 lóerős deficit, az izmosabb motorral ellátott Q7 6,1 másodpercével szemben csupán 2 tizeddel marad alul az öngyulladós.



Ahogyan azt a prémiummárkák esetében már megszokhattuk, az Audi is igen bőkezűen méri az extrákat. Amennyiben egy egyszerű bőrülést szeretnénk az autónkban tudni, máris elkezdődik az ámokfutás, melynek végén akár rögvest 1,5-3,5 millió forintnyi pluszt köszönthetünk az opciós listánkon.

Ezek az összegek olyan elemekből adódhatnak össze, mint például az 509 ezer forintos harmadik üléssor, a 143 ezer forintos ülésfűtés, a 403 ezer forintos ülésszellőztetés, a szintén 403 ezer forintos elektromos ülésállítás, vagy éppen az 1,24 milliós komfortülések – és akkor a kiindulópontként szolgáló 933 ezres Valcona bőrülésről még nem is beszéltünk. A rendszer azonban bonyolult, minden színhez más kötelezően választandó extrák társulnak.

Ha az alap 18 colos kerékszett helyett inkább 19-eset szeretnénk, minimum 348 ezret kell a kasszánál hagyni, de 1,1 millióért 21 colos felniket is választhatunk. A teljes S-line csomag (optikai kiegészítők, sportkormány, bőr belső, stb…) 2,3 millió forintba kerül, mellyel jó vásárt csinálhatunk. A Matrix LED-es fényszórók 945 ezer forintba kerülnek, míg a legdrágább Bang&Olufsen hangrendszer 23 hangszóróval 2,25 millió forint. Az utastér bőrbe borítása például 2,3 millió forint, és akkor még mindig csak a látványelemekről és a kényelmi extrákról esett szó.

Az adaptív légrugózás ára 751 ezer forint, míg a távolságkövető tempomatot, a táblafelismerőt és a sávtartó magában foglaló „tour” asszisztens csomag 692 ezer. Ugyanakkor, ha ezt beikszeljük, akkor máris további 692 ezernyi kötelezően választandó opciót találunk a listán, a „város” asszisztens csomagot, melyhez az Audi pre sense rendszere és az automatikus parkolássegítő jár. A sort napestig folytathatnánk, de a lényeg azt hiszem már ennyiből is egyértelmű. Hiába a 18 millió forint alatti alapár, amennyiben egy jobban felszerelt példánnyal szeretnénk gazdagodni, nem ússzuk meg 20, vagy inkább 22 millió forint alatt. Ez persze nincsen másként a konkurensek esetében sem.

A jövőben egyébként az e-tron mellett a 3.0 TDI 218 lóerős változata is bemutatkozhat, míg benzinesek terén a 2.0 TFSI 252 vadlovat megmozgató variánsa is megjelenhet a kínálatban – noha utóbbit inkább az Egyesült Államok és Ázsia kedvéért szereltek be az autóba a németek, így nem biztos, hogy hazánkban is elérhető lesz.
(logsped)

2015.03.19.