Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Logisztika

Kapcsolódó oldal:  



A Hansa-Kontakt logisztikai központja elkészült Szegeden + videó

2009. augusztus 14-én ünnepélyes felavatták az élelmiszer-, vegyiáru, ital- és dohánytermékek disztribúciójával foglalkozó Hansa-Kontakt Kft. 28 ezer négyzetméter raktárterületű logisztikai központját, a Szegedi Ipari Logisztikai Központ és Ipari Parkban.   
(logsped)
2009.08.17.

Dinamikusan fejlődik a SZILK Szegedi Ipari Logisztikai Központ + videó

Jelenleg 16 betelepülő van és augusztusban átadásra kerül a 28.000 nm-s Hansa-Kontakt raktárbázis.   
(logsped)
2009.07.30.

Jól halad a Hansa-Kontakt logisztikai központ építése
Három hónap mulva megnyílik a Hansa-Kontakt Kft. logisztikai központja a Szegedi Ipari és Logisztikai Központ(SZILK) területén   
(DM)
2009.05.12.
A válság ellenére jönnek a befektetők
Csongrád megyében 14-15 ipari park, 20-25 telephely, 8 irodaház várja a letelepedni szándékozó vállalkozókat.   
(DM)
2009.04.30.
2008. évi "Ipari Park" cím pályázat nyertesei
A 2008. évi "Ipari Park" cím pályázat során a következő parkok, illetve szervezetek nyerték el az "Ipari Park" címet:

1. Alpok Ipari Park (Kőszeg), illetve Zöld Erőmű Kft.
2. Csepeli Szabadkikötő Ipari Park, illetve Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
3. Dunaharaszti Ipari Logisztikai Park, illetve Dunaharaszti Ipari Logisztikai Zrt.
4. Hajdúböszörményi Nyugati Ipari Park, illetve Hajdúböszörmény Város Önkormányzata
5. Nagyigmándi Ipari Park, illetve Nagyigmánd Nagyközség Önkormányzata
6. Pomázi Ipari Üzleti Park, illetve Pomáz Város Önkormányzata
7. Siroki Ipari Park, illetve MÁTRAMETÁL Kft.
8. Szegedi Ipari Logisztikai Központ és Ipari Park, illetve GlobalLog Logisztikai, Ingatlanhasznosító és Szolgáltató Kft.
9. Timár Vállalkozói Ipari Park, illetve TIM-INVEST Kft   
(logsped)
2009.04.27.
Szeged: nyugati elkerülő út köti majd össze a logisztikai központot, a Ro-La terminált, a repülőteret és a tiszai medencés kikötőt

Szeged - Jövőre elkezdhetik építeni a nyugati elkerülő út Kiskundorozsma és a régi 5-ös út közötti szakaszát.   
(DM)

2008.11.17.

A Volvo is betelepül a Szegedi Ipari Logisztikai Központba

A Volvo 2,2 hektáros területen Régiós kamionos szervizbázist épít a Szegedi Ipari Logisztikai Központban.   
(logsped)

2008.08.29.

Hansa-Kontakt logisztikai központjának alapkőletétele

A Hansa-Kontakt a Szegedi Ipari Logisztikai Központban (SZILK) 6,5 hektár területen 3,8 milliárd Ft-ér 28.000 m2 alapterületű raktárépítését kezdte meg. Az ünnepélyes alapkőletételénél beszédet mondott: Botka László polgármester és Kis Attila Hansa-Kontakt Kft. Igazgatója.   
(mfor)

2008.08.29.

A Hansa-Kontakt a Szegedi Ipari Logisztikai Központba költözik

Három és fél milliárd forintos beruházással építi fel 26 ezer négyzetméter raktárterületű logisztikai központját a Hansa-Kontakt Kft. a Szegedi Ipari Logisztikai Központban.   
(logsped)

2008.01.10.

Szegedi Logisztikai központ: 47 hektárosra bővült és megindulhat a fejlesztési munka

Több mint 47 hektárosra bővült az a földterület, amely a szegedi logisztikai központnak ad majd helyet. A Kincstári Vagyon Igazgatóság (KVI) ugyanis öt és fél hektár tulajdonjogát adja át Szegednek, a kormány szerdai döntése alapján - ingyen és a PAELOG Kft. előkészítésében a közeli jövőben megindulhat a fejlesztési munka.

A Nemzeti Földalap 42 hektáros földterületet adott át kormányhatározat alapján tavaly tavasszal a regionális logisztikai központ építésére a szegedi önkormányzatnak. A logisztikai bázis építéséről már folytak tárgyalások, amelyek fölgyorsultak a bejelentés után: az M5-ös autópálya 2005 december végéig eléri Szegedet.

Korábban az önkormányzat azt tervezte, ha nem jelentkezik befektető a központ felépítésére, akkor az első lépcsőben 1 milliárd 200 milliós beruházáshoz hitelt vesz fel a Duna-Tisza Regionális Fejlesztési Rt.-vel, és majd később értékesíti a már kiépített területet. Erre azonban valószínűleg nem lesz szükség, hiszen három nagybefektető is intenzíven érdeklődik a beruházásról - tájékoztatott a jelenlegi helyzetről Nagy Sándor. A városfejlesztési alpolgármester elmondta: a tervezés és a beruházás előkészítése zajlik, készülnek a hatástanulmányok is.

A központ regionális jelentőségét jelzi, hogy területének bővítésére - a kormány szerda esti döntése értelmében - további 56 ezer négyzetmétert, azaz öt és fél hektárt ad át térítésmentesen a városnak a kincstár. Így már 47 hektáros lehet a logisztikai bázis. A döntés indokai között szerepelt, hogy az M5-ös autópálya része az európai, Helsinki IV-es folyosónak, amely az egyik legjelentősebb közlekedési út a kontinensen. A logisztikai központ Magyarország EU-csatlakozásával része lehet a schengeni határok mentén kiépített logisztikai láncolatnak. A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága korábban jelezte: regionális belterületi vámtevékenységét ideköltöztetné.

A beruházás egyébként ütemezetten készül el, az első ütemben beépítendő csaknem tíz hektárt már ki is vonták a mezőgazdasági művelés alól. A logisztikai központ kiépítésének előkészítését az önkormányzat által alapított Praelog Kft. végzi. Az elképzelések szerint ebben a cégben szerezhet tulajdonrészt a fejlesztésre vállalkozó beruházó. Nagy Sándor szerint a közeli jövőben megszülethet a megállapodás, és megindulhat a munka. (DM)

További információk:



2004.05.31.