A kötelező biztosítás díjának számítása 2011 januártól változik
Minden eddiginél intenzívebb lehet az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, a versenyt azonban most valószínűleg nem a tarifák jelentős csökkenése, hanem jogszabályi változás élénkíti, az új díjakat ugyanis a hengerűrtartalom helyett a motorok teljesítménye alapján kell kiszámolni.
A teljesítmény alapú besorolás a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) esetén azért csúszik 2011-re, mivel a biztosítóknak minden év október 30-án kell közzétenni a következő évi díjakat, és az új besorolás szerinti díjak kiszámítására nem maradt elég idejük az idén.
Az idén a tavalyinál is keményebb versenyre lehet számítani, az egy hónap múlva induló kampányban várhatóan minden eddiginél többen számítják majd ki jövő évi díjukat, hasonlítják össze az ajánlatokat, és legalább annyian, de inkább többen kötik majd újra kötelezőjüket, mint 2009-ben.
A várhatóan fokozott érdeklődés magyarázata a jogszabályi előírások változása, jövő januártól ugyanis a kgfb-tarifákat az eddigi hengerűrtartalom helyett a motorok teljesítménye alapján kell kikalkulálni. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége szerint az autósok 25–30 százaléka kerülhet más kategóriába a módosítás következtében, emiatt olyanok is válthatnak biztosítót, akik eddig nem tették.
Bár abban egyetértenek a piaci szereplők, hogy az idei váltási időszak különösen intenzív lesz, arról már megoszlanak a vélemények, hogy ez most is együtt jár majd az átlagdíjak csökkenésével, vagy megáll az évek óta tartó folyamat
(VG)
2010.09.28.
|