A M3-as metrókocsik felújítási projektje már idén sok eredményt hozott, hiszen az első szerelvények nemcsak megérkeztek Budapestre, hanem a gyári biztonsági teszteken is sikeresen átmentek.
Átfogó biztonsági tesztelést végzett a budapesti metró 81-717.2K / 714.2K jelzésű kocsijain az azokat felújító orosz Metrowagonmash vállalat. A teszt során többek között a kocsik elektromos szigetelését, a kasztni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is ellenőrizték.
Átfogó biztonsági tesztelést végzett a budapesti metró 81-717.2K / 714.2K jelzésű kocsijain az azokat felújító orosz Metrowagonmash vállalat. A teszt során többek között a kocsik elektromos szigetelését, a kasztni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is ellenőrizték.
A biztonsági teszt egyik legfontosabb részét Budapesten végezték, próbafutáson lévő szerelvényen. Ennek során a modernizált kompresszort, a pneumatikus és fékrendszereket is vizsgálták. Ennek része az úgynevezett „samponteszt”, amelynek lényege, hogy a síneket csúszóssá teszik folyékony szappannal vagy samponnal, hogy szimulálják az olyan szélsőséges helyzeteket, amikor olajos, nedves vagy jeges a sín. A vonatnak természetesen ezen a csúszós felületen is biztonságosan meg kell tudnia állnia. A teszt során a felújított orosz szerelvény fékrendszere megfelelően működött és az előírások szerint biztonságos távolságban megállította a vonatot.
A felújított vonatok vezetőfülkéjében légkondicionáló, az utastérben pedig kényszerszellőztető biztosítja az optimális klímát. Modernizálták a pneumatikus rendszert és a fékrendszert, illetve korszerű kompresszor egységek kerültek a kocsikba. Teljes átalakításon esett át a meghajtórendszer is, amelynek köszönhetően a felújított vonatok energiafogyasztása 30 százalékkal alacsonyabb lesz. Az utasok biztonságos ki- és beszállását az előírásoknak megfelelő elektromos ajtónyitó rendszer biztosítja. Az utastérbe esztétikus, de vandálbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek, továbbá az utastérben minden éghetetlen anyagból készült.
A tervezők külön figyelmet fordítottak a kerekesszékkel közlekedők kényelmére is. A metrókocsiban utazók LCD-képernyőkön olvashatják az utazással kapcsolatos információkat. A felújított szerelvények élettartama 30 évvel meghosszabbodik.
2015 augusztusában egy többfordulós tendert követően a Metrowagonmash és a BKV Zrt. szerződést írt alá, amelynek keretében a Metrowagonmash 2016 és 2018 között 222 metrókocsi, köztük 185 darab 81-717/714, 10 darab 81-717/714-2M és 27 darab Ev3 típusú kocsi teljes felújítására kapott megbízást. Az első két szerelvény már Budapesten van, és jelenleg a magyar közlekedési hatóságok tesztelik. Előreláthatólag tavasszal találkozhat az első felújított szerelvénnyel a budapesti utazóközönség az M3 vonalán.
Mit kell tudni a felújított metrókocsikról?
1 280 000 000
UTAS A KÖVETKEZO 30 ÉVBEN.
AZ ENERGIAFOGYASZTÁS
30 %-KAL CSÖKKEN
AZ ENERGIA-VISSZATÁPLÁLÁSNAK KÖSZÖNHETOEN.
A METRÓKOCSIK ÁLTAL A JÖVOBEN MEGTETT
4 000 000 KILOMÉTERBOL
100-SZOR KERÜLHETO KÖRBE A FÖLD
(logsped)
2016.12.31.