A GEFCO CMS rendszerrel optimalizálja a beszerzésit
Az autóipari logisztika területén ágazatvezető és az ipari logisztika terén is meghatározó GEFCO a beszerzési részlegének munkáját mostantól a CMS (Carrier Management System) rendszer segíti, amely megkönnyíti az alvállalkozók kezelését, valamint lehetővé teszi online tenderek közzétételét holland aukciók formájában.
A Carrier Management System a TOSCA program részét képezi, amely 2011-ben indult azzal a céllal, hogy támogassa a GEFCO ellátási láncának "Globális Agilitás" elnevezésű programját. A beszállítókat, ügyfeleket és végfelhasználókat egyaránt magában foglaló program célja, hogy a GEFCO versenyképességét növelje új termékek kifejlesztésével, és segítse a vállalatot abban, hogy lépést tartson az ügyfelek ellátási láncának fejlődésével.
Egy úttörő termék
A csoport minden európai leányvállalatánál bevezetett CMS kollaboratív platform fő célja az, hogy megkönnyítse és strukturáltabbá tegye a GEFCO beszerzési részlegeinek munkáját.
A rendszer, amely több nyelven is elérhető, lehetővé teszi a beszállítók számára, hogy bejelentkezzenek a GEFCO referencia adatbázisába, és részt vegyenek a kiírt pályázatokon.
Optimalizált, felhasználóbarát, testre szabott felület
A platformhoz tartozó adatbázis minden olyan adatot tartalmaz a szállítókkal kapcsolatban, amely az adott feladat szempontjából ideális alvállalkozók kiválasztásához szükséges.
A beszerzési funkció által támogatott kollaboratív adatbázis a GEFCO csoport charter hálózatának is rendelkezésére áll. A több mint 8000 szállító adatait tartalmazó adatbázis hozzáférést biztosít egy olyan hatékony adatkezelő rendszerhez, amely átláthatóbbá teszi az érintett felek közötti kommunikációt, és megkönnyíti a GEFCO számára az alvállalkozók kezelését.
"Nagyon elégedettek vagyunk a CMS bevezetésével.
Az új rendszer segítségével néhány kattintással ellenőrizhetjük, kik jelentkeztek pályázati kiírásainkra, és azonnal tájékoztathatjuk a beszállítókat, hogy ajánlatukat valószínűleg elfogadjuk, vagy módosítaniuk kell az áraikon" - mondja Florian Chesnais, az észak-franciaországi régióért felelős beszerző.
Jan Stejskal, beszerzési menedzser, Csehország: "A CMS megkönnyíti az előminősítési fázist, ezért gyorsan jutunk megbízható adatokhoz, amelyeket hosszú távon fel tudunk használni. Arról nem is beszélve, hogy figyelembe véve a GEFCO hálózatának méretét, egy ilyen európai léptékű adatbázis hatalmas előnyt jelent".
Egy ultramodern rendszer, amely a minőséget állítja a kiválasztási folyamat középpontjába
A CMS rendszer bevezetése újabb bizonyítéka annak, hogy a GEFCO az ügyfeleinek nyújtott szolgáltatások terén fokozott hangsúlyt helyez a minőségre. A törekvés a folyamatos fejlődésre az "upstream" szolgáltatási fázisokban is érvényesül.
A CMS rendszernek köszönhetően a beszerzők munkáját immár egy innovatív informatikai megoldás segíti, amellyel nem csak a költségeket mérhetik fel, hanem egy, a GEFCO alvállalkozóira vonatkozó minőségértékelő rendszer is a rendelkezésükre áll. A rendszer segítségével nem csak az határozható meg, hogy melyik beszállító kínálja a legjobb árat, hanem az is, hogy melyik nyújtja a legmagasabb színvonalú szolgáltatást. "Ezért alapvető jelentőségű ez a rendszer a GEFCO beszerzési versenyképességének javítása szempontjából" - mondja Nicolas Recapet, a Cereza Conseil menedzsere.
A rendszernek köszönhetően hatékonyabban irányítható a beszerzési folyamat, a beszerzéssel foglalkozó munkatársak pedig az átfogó adatbanknak köszönhetően információkat kapnak a beszállítók szolgáltatásainak minőségéről.
"A CMS rendszer bevezetése a GEFCO Overland hálózatában jól illusztrálja, hogy a csoport képes olyan innovatív megoldások bevezetésére, amelyek az ellátási lánc minden fázisának kezelésére alkalmasak" -emeli ki Gilbert Tichit, a GEFCO beszerzési menedzsere. "A rendszer segítségével a beszerzési részleg eredményességét és termelékenységünket egyaránt javíthatjuk, mivel az új megoldás lehetővé teszi, hogy a beszállítók kiválasztása során elsősorban a szolgáltatások minőségére koncentráljunk. A rendszer lehetővé teszi egy referencia adatbázis létrehozását, amelynek segítségével Európa-szerte optimalizálhatjuk a beszállítókkal való együttműködésünket".
(logsped)
2013.11.07.
|