|
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvar. |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódók |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társ. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
Fenntartható repülőgépvontatót tesztel a KLM
A KLM május végén csatlakozott ahhoz a Schiphol repülőtéren végzett teszthez, melynek során egy új, fenntartható repülőgépvontatási módszert vizsgálnak. A forradalmi Taxibot egy hibrid meghajtású vontató, ami a hagyományos társaival ellentétben anélkül képes teli gépeket elvontatni a kifutóhoz, hogy a gépnek be kellene indítania a hajtóműveit. A tervek szerint így 50-85%-kal csökkenhet a vontatások üzemanyagszükséglete. A Schiphol repülőtér a KLM, a Transavia és a Corendon társaságoknak tette lehetővé a Taxibot használatát, hogy azok közösen dolgozzanak egy fenntarthatóbb vontatási módszer kialakításán.
A május 27-én végzett teszt során a KLM egyik üres Boeing 737-esét vontatta a kifutóhoz a Taxibot. "Meg szeretnénk vizsgálni, milyen mértékben csökkenthetjük a szén-dioxid-kibácsátást, hogy mennyi ideig tart a vontatás, és hogy mennyire tudjuk kímélni a repülőgépek hajtóműeit a Taxibot segítségével - mondta el Jeroen Jaartsveld, a KLM projektmenedzsere. "Kíváncsiak vagyunk, miként intergrálható a fenntartható vontatás a Schiphol repülőtér mindennapi működésébe."
Repülj felelősen!
A KLM az előző évben indított "Repülj felelősen!" kezdeményezésében a vontatás során keletkező szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére is vállalást tett. Ez is hozzájárul majd az elhatározáshoz, miszerint a légitársaság 15%-kal csökkenti szén-dioxid-kibocsátását a 2005-ös szinthez viszonyítva.
(logsped)
2020.05.31.
|
|
|
|