Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Elkészült a Cargo City új előtere

Hat focipálya is elfér azon a sziklaerős betonból készült forgalmi előtéren és gurulóúton, amely a Budapest Airport hamarosan átadásra kerülő logisztikai bázisához, a BUD Cargo Cityhez tartozik. Nem hiába, hiszen a világszínvonalú logisztikai bázis üzembehelyezését követően itt zajlik majd a teherszállító repülőgépek kiszolgálása; akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing B-747-8F típusú repülőgép is parkolhat ezen a masszív betonon.

Egyszerre két Jumbo, vagy négy keskenytörzsű teherszállító repülőgép rakodását és kiszolgálását lehet végezni azon a hatalmas bazaltbeton területen, amely a Budapest Airport új logisztikai bázisa mellett épült. Az új forgalmi előtér és a hozzá tartozó gurulóút 15 000 köbméter bazaltbeton felhasználásával készült - összehasonlításképp ugyanennyi vízzel hat olimpiai úszómedencét lehetne megtölteni. A forgalmi előtér egyébként 65 cm vastagságú bazaltbetonból készült, és rendkívül nagy teherbírású: akár nyolcvan afrikai elefánt is biztonságosan álldogálhatna ezen a területen!



Habár arra meglehetősen kevés az esély, hogy ez utóbbi megtörténik, az elmélet jól mutatja a forgalmi előtér teherbírását: az itt kiszolgálható legnagyobb géptípus 440 tonna felszállósúllyal büszkélkedhet, és akár száz tonna áru szállítására is alkalmas - ráadásul ebből a típusból egyszerre kettő is tartózkodhat az új forgalmi előtéren. Egy forgalmi előtér azonban nem csupán betonból és egyéb építőanyagok ötvözetéből áll: komoly fénytechnikai és optikai kábelhálózat is elengedhetetlen az üzemeléshez - ha egyenes vonalat szeretnénk húzni a felhasznált kábelekkel, hatvan kilométert kellene sétálnunk hozzá.

"Hatékonyság. Ez a szó jut először eszembe, ha a BUD Cargo Cityre, és a forgalmi előtérre gondolok. Gond nélkül lehet itt kiszolgálni a világ legnagyobb teherszállító repülőgépeit, ráadásul az új előtér olyan közel helyezkedik el a logisztikai bázishoz, hogy ezt a korábbinál jelentősen gyorsabban lehet elvégezni" - hangsúlyozta René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója.

A Budapest Airport a tavalyi évben havonta átlagosan 12 000 tonna légi teherárut kezelt. A BUD Cargo City - amelyet idén novemberben ad át a Budapest Airport - nemcsak a szakma legkorszerűbb és leghatékonyabb logisztikai bázisa lesz, hanem megerősíti Budapest régiós vezető szerepét a globális áruszállításban, miközben támogatja a magyar vállalatok gazdasági és üzleti fejlődését a nemzetközi piacon.
(logsped)

2019.11.04.