FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvar. |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódók |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társ. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti Szabadkikötő Logisztikai ZRt.
|
Kikötők cégadat, új keresés
Név: |
Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. |
Rövid név: |
Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. |
Cím: |
1211 Budapest Weiss Manférd út 5-7. H-1751 Budapest, Pf.: 95.
|
Megye |
Pest |
Vezető: |
Marján Miklós |
Beosztás |
vezérigazgató |
Telefon: |
06 1 278 3500 |
Fax: |
06 1 278 3501 |
Vezető: |
Rácz János
|
Beosztás |
üzemeltetési igazgató |
Telefon: |
06 1 278 3127 |
Fax: |
06 1 278 3978 |
Vezető: |
Molnár Valéria |
Beosztás |
kereskedelmi igazgató |
Telefon: |
06 1 278 3102 |
Fax: |
06 1 276 3978 |
Vezető: |
Jakó Zsolt |
Beosztás |
műszaki igazgató |
Telefon: |
06 1 278 3145
|
Fax: |
06 1 276 3978 |
E-mail: |
info@bszl.hu
|
Honlap: |
www.bszl.hu
|
Tevékenység: |
Szolgáltatások
- Hajók, közúti és vasúti járművek rakodása
- Áru tárolás hagyományos és hűtött raktárakban, szabadtéren
- Áru kezelés
- Raktárak, irodák és tároló területek bérbeadása
- Vámáruk kezelése, forgalmuk bonyolítása
- Vasútüzemi szolgáltatások, közúti mérlegelés
- 24 órás diszpécserszolgálat
Szállítmányozás
- Tengerentúli gyűjtő és full konténeres árutovábbítás megszervezése (LCL, FCL)
- Belföldi és nemzetközi vasúti szállítmányozás teljes körű bonyolítása
- Nemzetközi és belföldi közúti fuvarszervezés
- Folyamon történő fuvarozás és szállítmányozás megszervezése
- Vámkezeltetéssel összefüggő adminisztráció bonyolítása
- Kikötőbe érkező árúk konténerbe történő átrakása és a rendeltetési helyre való továbbítása
- Folyamon érkező árú közútra, vasútra történő átrakása és továbbítása
|
|
Még az idén elkezdődik egy 11 000 m2 alapterületű raktárépület II. és III. ütemének kivitelezése és ezzel párhuzamosan egy három modulból álló, 12 000 m2 nagyságú raktárkomplexum építése.
(logsped)
2016.09.15.
|
Sikeresen befejeződött a MAHART- Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) kikötőfejlesztési programja.
(logsped)
2015.10.13.
|
Hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a Csepeli Szabadkikötőben működő Mahart Gabonatárház Kft.-vel az UD Stahl Recycling Kft. (logsped)
2015.08.24.
|
Több száz új munkahelyet teremtenek az idén a Budapesti Szabadkikötő területén megvalósuló beruházások.
(logsped)
2015.01.15.
|
A MAHART Szabadkikötő Zrt. - mint a támogatás-igénylője - nettó 2 milliárd 996 millió forint támogatáshoz juthat, ez a beruházás értékének 92,5 százaléka. (MTI)
(logsped)
2014.02.07.
|
A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) az Európai Unió Central Europe programjának INWAPO projektjével közösen szervezett szakmai előadássorozattal emlékezett meg a Csepeli Szabadkikötő megalapításának 85 évfordulójáról.
(logsped)
2013.09.19.
|
Felére csökkent a csepeli Szabadkikötő közúti megközelítésének ideje, biztonságosabbá és gördülékenyebbé vált a raktár és logisztikai központ konténer és teherforgalma az újonnan megépült Corvin csomópont és a csepeli gerincút első szakaszának átadásával.
(logsped)
2013.03.05.
|
A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. erősíti együttműködését a pozsonyi és a bécsi kikötőkkel, felméri közös szolgáltatások fejlesztésének lehetőségét és teszteli a vízi úton történő konténerszállítás lehetőségét az INWAPO keretében. (logsped)
2012.11.21.
|
A Waberer's Csoport 50 százalékról 100 százalékra növelte részesedését a Csepeli Szabadkikötőt társprivatizáló Multicont Zrt.-ben és ezzel 49,5 százalékos ellenőrzést szerzett a nagymúltú logisztikai létesítmény felett.
(logsped)
2008.06.27.
|
Kéthektáros modern logisztikai bázist és cégközpontot nyitott a Budapesti Szabadkikötőben az ArcelorMittal acélipari vállalat.
(logsped)
2008.04.04.
|
A Szeviép Zrt. fejlesztheti tovább a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. infrastruktúráját, miután győztesnek hirdették ki az erre a célra kiírt nyílt közbeszerzési eljáráson.
(DM)
(logsped)
2008.02.07.
|
A Waberer's Holding részesedést szerzett a Budapesti Szabadkikötőben
A Waberers Holding Vagyonkezelő Zrt. által irányított vállalkozáscsoport főbb tevékenységei a közúti teherszállítás, valamint ahhoz kapcsolódó tevékenységek (szállítmányozás, rakománykezelés, tárolás, raktározás); vámügynöki és vámkezelői tevékenység és ahhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások; gépjárműjavítás és gépjármű-kereskedelem; ingatlankezelés - áll a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében.
A Raaberlog Zrt. a Wintco Kft. által irányított vállalkozás-csoport tagja, meghatározó tevékenysége a konténeres és hagyományos (vasúti, közúti, tengeri) szállítmányozás. A Wintco-csoportba tartozik a Multicont Zrt., melynek szintén meghatározó tevékenysége a konténeres, illetve a hagyományos szállítmányozás. A Multicont Zrt. a faáru kereskedelemmel foglalkozó Erdért-csoporttal közösen irányítja a Budapesti Szabadkikötő Zrt-t.
A versenytörvény szerint a GVH nem tagadhatja meg az engedélyt, ha az összefonódás nem hoz létre vagy nem erősít meg olyan gazdasági erőfölényt, amely akadályozza a hatékony verseny kialakulását, fennmaradását vagy fejlődését az érintett piacon. Az érintett vállalkozások tevékenysége alapján a magyar piacot érintő káros versenyhatás nem volt azonosítható, ezért a GVH az összefonódást engedélyezte.
(MF)
(logsped)
2006.10.11.
|
A GVH engedélyezte a Waberer's-Raaberlog összefonódást
A Waberer's Zrt. és a Raaberlog Nemzetközi Szállítmányozási Kft. közös irányítást szerezhet a Multicont Nemzetközi Szállítmányozási Logisztikai Zrt. felett - ezt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában engedélyezte. Így a Budapesti Szabadkikötő Zrt. immár három vállalkozáscsoport, a Waberer's, a Wintco és az Erdért közös irányítása alá került.
(GVH)
(logsped)
2006.10.11.
|
A Waberer's Holding részesedést szerzett a Budapesti Szabadkikötőben
A Waberer's Holding (WH) Zrt. 50 százalékos tulajdonrészt szerzett a Multicont-csoportot irányító, Multicont Logisztikai Zrt.-ben, így érdekeltségébe került a Budapesti Szabadkikötő Zrt. is, amelynek 99 százalékát a Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium ez év májusában vásárolta meg az ÁPV Zrt.-től 5 milliárd forintért
A WH Zrt. az MTI-t hétfőn arról tájékoztatta, hogy egyszázaléknyi részvénypakettet vett a Raaberlog Kft.-től - amely így 50 százalékos tulajdonosa maradt a Multicont Zrt.-nek -; továbbá megvásárolta a Multicont Zrt. részvényeinek 49 százalékával rendelkező az idén júliusban bejegyzett 3 millió forint törzstőkéjű Container-Invest Vagyonkezelő Kft. üzletrészeinek 100 százalékát.
A kivásárlás után a Multicont-csoportot fele-fele arányban közösen irányítja a Raaberlog Kft. és a WH Zrt., ám az összefonódáshoz szükséges a Gazdasági Versenyhivatal engedélye is.
A Budapesti Szabadkikötő Zrt. új tulajdonosai menesztették Somlóvári László vezérigazgatót, és erre a tisztségre Nagy Imre kapott megbízást, míg a kereskedelmi és forgalmi igazgató Ágh Miklós, a Ferroport eddigi ügyvezető igazgatója lett.
A Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium az ÁPV Zrt. felé tíz év alatt 13,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget a Szabadkikötőben, melyet a Waberer's Holding 30-35 milliárd forinttal kíván növelni.
Az ÁPV Zrt. Szabadkikötőre kiírt tenderén a Waberer's Holding Logisztikai Zrt. is indult, azonban 4,7 milliárd forintos ajánlatával csak a harmadik lett.
A Mahart Szabadkikötő Rt.-ből kiváló, 355 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű Budapesti Szabadkikötő Zrt. rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő 75 évre szóló üzemeltetési jogával, valamint 75 évre haszonélvezeti joga van a földterületekre, az azon álló felépítményekre és infrastruktúrára.
A társasághoz 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik, de ezek az infrastruktúrával együtt nem kerülnek a befektető tulajdonába, tartós állami tulajdonban maradnak. (FN)
(logsped)
2006.09.19.
|
Új ro-ro kikötő épül Csepelen
Mintegy kétmilliárd forintos beruházásra készül a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) új tulajdonosa, az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma - közli a Világgazdaság. A tervek szerint új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára.
Nagy Imre vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy a konzorcium a következő tíz évben 13 milliárd forintos beruházássorozatot ígért privatizációs pályázatában, s ennek első lépése kezdődhet meg az év végén. A tervek szerint két év alatt a jelenlegit leváltó új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára, amelyhez az anyagiak nagy részét európai uniós alapokból kívánja pályázatok révén biztosítani. Az EU ugyanis kiemelt fontosságúnak tartja a vízi szállítás fejlesztését, hiszen egy ro-ro hajó akár 70-80 kamionnyi árut is elvisz, és nemcsak a közúti, hanem a vasúti szállításnál is jóval alacsonyabb környezeti terheléssel.
Az új tulajdonos továbbra is kikötőként és logisztikai központként kívánja hasznosítani a BSZL-t, amelynek legnagyobb értékét a vízoldali, közúti és vasúti kapcsolat mellett az összesen 153 hektárnyi terület jelenti, amelyből mintegy 50 hektár még beépítetlen, tehát ingatlanfejlesztés szempontjából nagy lehetőségeket rejt magában.
A BSZL privatizációja csak harmadik nekifutásra sikerült. Ugyanakkor a privatizációs stratégiának megfelelően többször átalakult vállalat - éppen a privatizációra való hivatkozással - 2002-től nem köthetett a tárgyéven túli hitelszerződéseket, és így a kikötő fejlesztéséhez nem lehetett vállalkozói tőkét bevonni. Emiatt folyamatosan csökkent a kikötő versenyképessége a környékbeli korszerű logisztikai központokkal szemben - tudatta a Világgazdaság.
(MF)
(logsped)
2006.09.19.
|
5 milliárdért kelt el a szabadkikötő
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. eredményesnek nyilvánította Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. 99 százalékos tulajdonára kiírt pályázatot, így a részvénycsomagot 5 milliárd forintért megveheti a nyertes.
Az ÁPV Zrt. közleménye szerint a vagyonkezelő igazgatósága a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. alaptőkéjének 99 százalékát megtestesítő részvénycsomag értékesítése céljából kiírt értékesítési pályázatot eredményesnek nyilvánította, a pályázat nyertese az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma 5 milliárd forintos vételárral.
(MF)
(logsped)
2006.05.12.
|
A Wallis lehet a befutó a Szabadkikötő pályázatán?
A csepeli szabadkikötőt üzemeltető cég 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt tender egyik esélyese lehet a legjelentősebb hazai tulajdonosi hátterű társaságok között számon tartott Wallis Zrt. A pletykákat az a keddi bejelentés erősítette fel, mely szerint a magyar társaság együttműködési keretmegállapodást kötött a logisztikai szolgáltatásokat végző, német Rhenus AG.
Ugyan a pályázók kilétét homály fedi, ám a Wallis érdeklődésére vonatkozó pletykákat támaszthatja alá az a kedden közzétett hír, mely szerint a magyar vállalat logisztikai szolgáltatásokat tartalmazó jövőbeni beruházásai, illetve tenderei során a Rhenus-szal kíván együttműködni. Mint ismert a Rhenus AG korábban kétszer is indult a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. (BSZL) privatizációs pályázatán, azt azonban nem tudni, hogy az idén februárban kiírt harmadik pályázatra adott-e be ajánlatot. (MF)
(logsped)
2006.04.28.
|
Négy pályázó a budapesti szabadkikötőre
Négy ajánlat érkezett a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt, nyilvános, egyfordulós pályázatra - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs igazgatósága. A korábbi pályázatot február elején érvénytelenítették.
Négy cég tett ajánlatot a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. részvénycsomagjának 99 százalékára.
A részvénytársaság alaptőkéje 355 millió forint. A vállalat rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, ezen felül 75 évre szóló haszonélvezeti joga van a MAHART-Szabadkikötő földterületeire. (IR)
2006.03.21.
(logsped)
2006.03.21.
|
Új pályázat a szabadkikötőre
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. új, nyilvános, egyfordulós pályázatot írt ki a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára, miután az előző tendert eredménytelennek nyilvánították.
Február elején eredménytelennek nyilvánított pályázat tenderdokumentációját heten vásárolták meg, de ajánlatot csupán két befektető nyújtott be.
A pályázatra a Rhenus AG and Co. KG és a Rhenus Kft. továbbá az Erdért Rt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. konzorciuma adott be ajánlatot, ám az igazgatóság döntése szerint egyik sem felelt meg a tender érvényességi kritériumainak. A pályázaton résztvevők száma elmaradt a várakozásoktól, pedig a tenderdokumentáció megvásárlói között megtalálhatók voltak az ágazat meghatározó hazai és nemzetközi szakmai befektetői.
Az ÁPV Rt. először tavaly nyáron hirdette meg a társaságot, ám akkor a kellő érdeklődés hiányában vonták vissza a tendert. A társaság alaptőkéje 355 millió forint. A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. az átalakult, az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában levő MAHART-Szabadkikötő (MSZ) Rt-ből jött létre, szétválással.
A BSzL rendelkezik az úgynevezett Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával és 75 évre szóló haszonélvezeti joggal az MSZ földterületeire, illetve az azokon álló felépítményekre és a kapcsolódó infrastruktúrára, valamint az üzemeltetéséhez szükséges egyéb eszközök tulajdonjogával.
Az ÁPV a megajánlott vételár nagysága, a BSzL működtetésére vonatkozó üzleti stratégia, és a kikötő fejlesztését célzó beruházások nagyságára vonatkozó - garanciákkal és szerződéses szankcióval is alátámasztott - kötelezettségvállalás alapján értékeli az ajánlatokat.
A pályázatok benyújtási határideje március 16-a.
(FN)
(logsped)
További információk:
2006.02.24.
|
|
|
|