Citylink Hybrid Tramtrain lehet a Szeged-Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain
Nagy az esély arra, hogy a Citylink Hybrid Tramtrain lehet a Szeged-Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain - írta az Index. (DM)
A járművet a MÁV-Start Zrt. választja ki közbeszerzésen.
Légrugózás szolgálja az utasok kényelmét a dízel és elektromos üzemmódú Citylink Hybrid Tramtrainen, amelyen vécé is van. Ilyen villamos motorvonat fut már a kelet-németországi Chemnitzben.
Az Index információi szerint Szeged és Hódmezővásárhely között is piros-fehér-zöld festésű Citylink Hybrid Tramtrain közlekedhet majd. A hírportál Berlinben szerezte az információit, ahol a napokban ért véget a világ egyik legnagyobb vasúti szakkiállítása, az InnoTrans. A szakági hírek szerint a (Stadler által megvásárolt) Vossloh cég tervezte Citylink szerelvény lehet nálunk a befutó.
Megkérdezték erről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t. - A járművek beszerzéséért a MÁV-Start Zrt. felel - válaszolta Délmagyarországnak Loppert Dániel. A NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, most állítják össze a járműspecifikációt és az ajánlatkérési dokumentációt. Hangsúlyozta, a járműnek alkalmasnak kell lennie a nagyvasúton és villamosvasúti pályán való közlekedésre is.
A Citylink Hybrid Tramtrain adatai
Hossza: 37,2 méter
Szélessége: 2,6 méter
Magassága: 3,8 méter
Ülőhelyek száma: 87
Állóhelyek száma: 141
Maximális sebessége: 100 kilométer/óra
A döntés azért is nehéz, mert Magyarországon először Szeged belvárosa és Hódmezővásárhely belvárosa között közlekedik majd tramtrain - előreláthatólag 2019-től. A nyolc jármű beszerzésére 10 milliárd forintos keret áll rendelkezésre. A pálya kiépítése 13,2 milliárdba kerül. Loppert Dániel tájékoztatása szerint zajlik a tervezés, készítik a tenderterveket, és várhatóan 2017 első negyedévében kezdődnek a kivitelezési munkák.
- A közbeszerzési eljárás megindításáról a MÁV-Start Zrt. alapítója, a MÁV Zrt. dönt - tájékoztatta a Délmagyarországot az államvasutak kommunikációs igazgatósága. Azt írták, az eljárás megindításához szükség van a Miniszterelnökség Közbeszerzési Felügyeleti Főosztályának tanúsítványára is. A közbeszerzést várhatóan még az idén elindítják.
Szeged és Hódmezővásárhely biztosan nem szavaz arról, hogy milyen tramtrain fut majd a két város között, mert a két önkormányzat csak megfigyelőként vesz részt a bírálóbizottságban. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester lapunknak elmondta, Szeged az SZKT-n keresztül nem szavazó tagot delegál, és még nem kapott értesítést a bírálóbizottság összehívásáról.
- A MÁV-Start Zrt. dönt a járműről. A város legfontosabb elvárása, hogy a szerelvény a szegedi közlekedésben is részt tudjon venni. Például a meglévő peronokról könnyen fel lehessen szállni a tramtrainre - mondta Nagy Sándor.
(logsped)
2016.10.08.