Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Alstom ERTMS Ausztráliában

Kapcsolódó oldal:  



Alstom ERTMS Ausztráliában

ERTMS, azaz egységes európai vasúti forgalomirányító rendszert telepít vonataira a legnagyobb ausztrál vasúttársaság. A Rail Corp megbízhatósága, kompatibilitása és széleskörű elterjedtsége miatt az Alstom Transport 1 szintű ERTMS technológián alapuló automatikus vonatbefolyásoló rendszerét telepíti összesen mintegy 160 vonatára. A kiemelkedő nagyságrendű, összesen 65 millió dollár értékű megbízásnak magyar vonatkozása is van, mivel az ausztrál rendszer egyes biztonságkritikus elemeit az Alstom budapesti Közlekedési Információs Megoldások (TIS) részlege teszteli majd. A rendszer pályamenti jeladóinak (ún. balízok) vezérlőihez korábban szintén a magyar szakemberek fejlesztettek ki tesztplatformokat. A most elnyert szerződés keretein belül, egy vonalon az Alstom kiépítheti a 2-es szintű ERTMS rendszert is a nagysebességű vasútvonalak elterjedését indíthatja meg a kontinensnyi országban.

A vasúti jelzőberendezések nemzetközi piacát 11 milliárd Euro értékűre becsülik, a fejlesztések jelentős része pedig Európára koncentrálódik. Ezen a piacon, a már üzemelő 2-es szintű fedélzeti ERTMS rendszerek számát tekintve, 84%-os piaci részesedésével, az Alstom abszolút piacvezető, a pályamenti berendezések tekintetében pedig meghatározó részesedéssel bír, hiszen a már meglévő 12-ből 6 vonalon az Alstom telepítette a 2-es szintű pályamenti ERTMS rendszert.


A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!


A "CityRail" városi vasútvonal a budapesti HÉV vonalakhoz hasonló funkciót tölt be az 5 millió lakosú Sydney és agglomerációja életében. A City Rail hálózata 16 vonalból és 307 állomásból áll, melynek teljes hossza mintegy 1.600 kilométer tesz ki, amelyet naponta több mint 1 millió utas ingázik otthona és munkahelye között. Az üzemeltető elsődleges célja ennek megfelelően a közlekedésbiztonság növelése valamint vonatok követési távolságának csökkentése. E rendszer 160 vonatára kerül telepítésre az Alstom 1-es szintű ERTMS technológián alapuló automatikus vonatbefolyásoló rendszere. A vonatok közül az első 50 már 2013-ban forgalomba áll, a teljes flotta felszerelése pedig 2015-re fejeződik be.

Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) Ausztrália


"Az ausztrál megrendelés megerősíti az Alstom ERTMS rendszerek piacán betöltött vezető pozícióját.- mondta Balázs Gáspár, az Alstom Transport üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. Örülünk, hogy egy ilyen nagyszabású projektben az Alstom budapesti TIS üzletága, mint az Alstom hálózatában a világon az egyetlen vasúti informatikai tesztközpont is jelentős szerephez jut" - tette hozzá a szakember.


A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!


Az Ausztrál kontinensen nincs szükség az ERTMS máshol egyik nagy előnyének számító átjárhatóság, mint műszaki szempont szem előtt tartására. Mindazonáltal a folyamatosan növekvő utasszám megköveteli a pályák maximális kihasználtságát, ezért a jelenleg telepítésre kerülő rendszeren felül a RailCorp és az Alstom egy 2-es szintű ERTMS-sel felszerelt teszt vonalat is üzembe állít. A megnövekedett utasbiztonság és tovább csökkentett követési távolság mellett a 2-es szintű ERTMS lehetővé teszi a nagy sebességű vasútvonalak elterjedését is Ausztrália határain belül (logsped)

2011.03.04.