Többszöri halasztás után hétfőn indul útjára az Airbus cég első A380-as repülőgépe - az Airbus központjából - a megrendelő a Singapore Airlineshoz.
A repülőgép október 25-től a Szingapúr-Sydney járaton közlekedik majd. A szingapúri légitársaság már eladta az összes jegyet az első útra, az 1,25 millió dolláros bevételt jótékonysági célra fordítja.
Az első, menetrend szerint közlekedő A380-as repülőgépet 471 utas szállítására rendelték meg. A luxus osztályon 12 ülőhelyet, a business osztályon 60 férőhelyet alakítottak ki. A turistaosztályon 399 fő utazhat.
A légitársaság a Sydney-Szingapúr útvonalon három Boeing 747-400 típusú repülőgépet üzemeltet, ezek egyikét váltja ki a hamarosan leszállításra kerülő Airbus-szal.
Korábbi közlések szerint a soron következő gépek, amelyeket rendre a Singapore Airlines, az Emirates Airlines és a Qantas kap majd, menetrend szerint készülnek. Az Air France 2009 nyarán veheti át az első A380-ast. Az Air France lesz az új Airbus első európai üzemeltetője.
Csendes, keveset fogyaszt
A korábbi modelleknél tisztább, "zöldebb", csendesebb és ötletesebben megtervezett A380-as új mérföldköve a légi közlekedésnek és a környezet védelmének egyaránt.
Üzemanyag-hatékonysága egy utasra számítva egy kis személyautóéval vetekszik; jelenleg - és nagy valószínűséggel még egy jó ideig - a legcsendesebb nagy utasszállító; rövidebb fel- és leszállópályát igényel; a repülések számának emelése nélkül lesz képes növelni az utaslétszámot; ideális megoldás lehet a túlterhelt repülőterek számára; jellemzően 525 utasnak nyújt majd mindhárom osztályán eddig példa nélküli komfortot, de a charterjáratokon egyszerre több, mint nyolcszáz utas foglalhat majd helyet.
(FN)