Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Acélgyártás a Diósgyőri Ipari Parkban

Egy miniacélmű és a hozzá kapcsolódó hengermű kezdi meg a termelést a Diósgyőri Ipari Parkban, a tervek szerint a jövő év második negyedévében. (MTI)

Aksam Barakat, a Miskolc Mini Mill projekt beruházója szerdán Miskolcon sajtótájékoztatón elmondta: a beruházás 60 millió euróba kerül, az új gyár közvetlenül 300-350, közvetve pedig mintegy 500 embernek ad munkát.

A szír származású, szlovák állampolgárságú üzletember arról számolt be, hogy az új acélmű a legmodernebb technológiát alkalmazza, kevesebb energiát fogyaszt, a szén-dioxid-kibocsátása is kedvezőbb lesz a hagyományos acélgyárakénál. A gyár éves kapacitása 320 ezer tonna hengerelt áru és buga lesz, a termékeket belföldön és exportpiacokon is értékesítik, elsősorban járműipari és fémfeldolgozó társaságoknak.

Aksam Barakat jelezte: bár a kivitelezéssel némileg csúszásban vannak, az ütemtervet tartani tudják. A technológia nyolcvan százaléka már elkészült, az olvasztósort az olaszországi Danieli Ltd. szállítja, a törökországi Germaksan Ltd. pedig a hengersort. A projekt generáltervezője a kassai Hutny Projekt Kosice. A 60 millió eurós beruházáshoz az Eximbank 35 millió euró hitelt biztosít, a többi magánerő - jegyezte meg a beruházó, hozzátéve: állami támogatást a projektre nem kértek.

A diósgyőri kohászat - amelynek alapítása Fazola Henrik és fia, Fazola Frigyes nevéhez kötődik - több mint 240 év működés után 2009-ben szűnt meg. Az acélmű fénykorában, a 70-es évek végén, a 80-as évek elején évi egymillió tonna acélt termelt.

Az új acélmű és a hengermű nem a tradicionális törzsgyár, hanem az onnan néhány száz méterre lévő, az egykori Diósgyőri Gépgyár területén kialakított Diósgyőri Ipari Parkban épül fel, barnamezős beruházásként.
(logsped)

További információk:



2015.12.03.