Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Ifj. Ficza Ferenc: Swift Kupától a WTCC-ig

Harmadik szezonjára készül a Hankook Racer Cup, mely idén is a fiatal tehetségek nyomában jár. A versenysorozat egy beszálló kategória a túraautózás világába, mely alkalmas arra, hogy elindítsa az úton a tizenéves titánokat, akik talán egyszer majd Michelisz Norbi vagy Ifj. Ficza Ferenc nyomdokaiba léphetnek.

„Anno, amikor elindultam az RCM Kupasorozatban, legmerészebb álmomban sem gondoltam, hogy egyszer a WTCC pilótái között lehetek olyan autóversenyzőkkel egy pályán, mint Michelisz Norbi. Ez a kupa maximálisan támogatja a tizenéves tehetségeket, olyan fiataloknak ad lehetőséget, akikben összetett potenciált lát, nem csak az autóversenyzés alapjaira készít fel tökéletesen, hanem támogatja a tanulmányokat és emberileg, jellemfejlődésben is segíti az ifjú versenyzőket.



Az RCM kupa amellett hogy megtanította nekem a túraautózás alap technikáit, a lendületes vezetés módszertanát, a személyiségemet is fejlesztette. Hiszem, hogy jobb helyről nem is indulhattam volna el ezen a hosszú úton, mely most a túraautó-világbajnokságig vezetett” – mesél RCM-es élményeiről Ifj. Ficza Ferenc, aki idén nemzetközi mezőnyben, Michelisz Norbi, többszörös világbajnoki futamgyőztes autóversenyző egykori csapatának, a Zengő Motorsportnak színeiben áll rajthoz.



Az RCM kupa amellett hogy megtanította nekem a túraautózás alap technikáit, a lendületes vezetés módszertanát, a személyiségemet is fejlesztette. Hiszem, hogy jobb helyről nem is indulhattam volna el ezen a hosszú úton, mely most a túraautó-világbajnokságig vezetett” – mesél RCM-es élményeiről Ifj. Ficza Ferenc, aki idén nemzetközi mezőnyben, Michelisz Norbi, többszörös világbajnoki futamgyőztes autóversenyző egykori csapatának, a Zengő Motorsportnak színeiben áll rajthoz

.


A Hankook Racer Cup tehetségkutató versenysorozat legnagyobb előnye, hogy szabad teret ad a 18 év alatti még jogosítvánnyal nem rendelkező fiataloknak a fejlődésre. Az MNASZ szabályai ugyanis megengedik, hogy zárt pályán, a versenyzői licensz megszerzése után jogosítvány nélkül álljanak rajthoz a fiatalok. A kupa keretein belül mindenki egyforma autóval indul, ezáltal valóban egyenlőek az esélyeik: a gyorsabb, ügyesebb győz.

„Idén nagyon sok autó indul, ugyanis a tavalyi Swiftek mellé, az idei évben Lotus Elisekkel is lehet nevezni. Mivel eltérő dinamikájú versenyautókról van szó, igazán izgalmas, látványos futamokra számítunk. Jelenleg 8-10 Swiftes és 5-8 Lotusos képezi a rajtrácsot, de az indulók száma folyamatosan nő. Érdekesség, hogy ha valaki úgy érzi a bajnokság alatt, hogy kinőtte a Swiftet, akkor átülhet egy erősebb Lotusba, ezzel még érdekesebbé téve az eddig is a leglátványosabbnak számító versenyt” – emeli ki a Hankook Racer Cup újdonságait Kismarty-Lechner Gábor promoter.

A szervezők idén a tavalyi hét állomás helyett öt versenyhétvégét terveznek, három helyen azonban, a megszokott kettő helyett három futamon kell helytállniuk a pilótáknak. Így tehát kevesebb helyszínen, de meglesz a 13 futam a bajnokságban, ami kedvező a versenyzők és a csapatok számára is. A kupasorozat természetesen továbbra is a magyar bajnokság része lesz, de rendhagyó módon, a szezon indításaként a szlovákiai WTCC betétfutamaként debütál majd április közepén. A versenyhétvégéket a legnézettebb televíziós sportcsatornák is közvetítik majd.
(logsped)

2016.04.07.