FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elektronikus fuvarlevél a légi forgalomban
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
Elektronikus fuvarlevél a légi forgalomban
A légi közlekedésben használható elektronikus fuvarlevél alkalmazásával egyszerűbbé és gyorsabbá válik az árukezelés. (MTI)
Biztonságosabbá és költséghatékonyabbá a fuvarozás - közölte pénteki sajtótájékoztatóján Teleki József, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Repülőtéri Főigazgatóságának vezetője Vecsésen.
A főigazgató elmondta: az e-fuvarlevél beillesztésével teljessé válnak az elektronikus vámfolyamatok, ami további csökkenti a vámeljárás idejét, a kockázatelemzés szempontjából pedig kiemelt jelentőségű. A fejlesztés súlyát bemutatva elmondta: a repülőtéri főigazgatóság 2008-ban vezette be az elektronikus vámrendszert, melyen belül az e-fuvarlevél megjelenése lehetővé teszi, hogy import oldalon előzetesen értesüljenek a szállítmányról, s megtörténjen a kockázatelemzés (ennek alapján a szállítmányok mintegy 7 százalékát vizsgálják), export oldalon pedig a kiléptetés gyors igazolása, s ezzel az adó-visszaigénylés.
A főigazgató a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (BUD) kereskedelmi forgalmi adatait ismertetve elmondta: az idei év első 11 hónapjában import oldalon 140 ezer vámkezelés történt, míg export oldalon a szám 70 ezer, ez utóbbi stagnálást jelent.
Hozzátette: a magyarországi import vámkezelések 35 százaléka egyébként a repülőtéren történik, export oldalon ez az arány 10 százalék. Teleki József hangsúlyozta: az e-fuvarlevél alkalmazása a légi közlekedésben az ügyfeleken is múlik, akik számára fontos tényező lehet az idő lerövidülése, a papíralap kiváltása és az ügyintézés egyszerűsödése.
Az International Air Transport Association (IATA) 2004-ben indította el az e-Frieght projektet, melynek elsődleges célja a légiáru-fuvarozásban használt okmányok kiváltása egyszerűbb, iparági szinten elfogadott elektronikus adatcserére épülő, okmánymentes környezettel.
Magyarország 2009 második felében csatlakozott az e-Frieght projekthez, az idén nyáron elindított tesztüzem november 15-től vált élessé. Magyarországon az e-Freight rendszer kiépítését a CCS Hungary Kft. végzi.
(logsped)
2012.12.14.
|
|
|
|
|