Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Budapest Airport: jön a Cargo City

Jövő év második felétől egy új korszerű, kibővített légi árukezelő központ várja a légikikötő logisztikai partnereit, miután átadják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vecsési oldalán a Cargo City első ütemét.

Jövő év második felétől egy új korszerű, kibővített légi árukezelő központ várja a légikikötő logisztikai partnereit, miután átadják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vecsési oldalán a Cargo City első ütemét. Az összesen 32,6 millió euróba, azaz mintegy 10 milliárd forintba kerülő építkezést teljes egészében a Budapest Airport finanszírozza.

Az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 39 %-kal nőtt a légi teheráru szállítás Ferihegyen és tavaly már elérte a 127 145 tonnát, idén pedig megközelítheti a 150 000 tonnás határt. Újabb, kifejezetten cargo-légitársaságok is érkeztek az idei évben a már rendszeresen közlekedők mellé (Cargolux, Turkish Cargo és Qatar Airways Cargo) a Silkway és az AirBridgeCargo személyében. A növekvő cargo-forgalom igényeinek a Budapest Airport úgy tud a legjobban megfelelni, hogy a repülőtér vecsési oldalán hozzákezd a Cargo City megépítéséhez.



A 10 milliárd forintos beruházás részeként 20 000 négyzetméteres új raktárcsarnok épül irodaházakkal valamint 32 000 négyzetméteres beton állóhely, amelyen egyszerre két, egyenként 400 tonnás Boeing B-747-8F típusú gépet tudnak kiszolgálni, amelyek 100 tonna árut vehetnek a fedélzetre. Ennek a beruházásnak az átadása 2019 második felében várható. Ugyanitt külön létesítmény épül a cargo területtel foglalkozó ún. speditőr cégek számára, amelyek az áruk továbbítását intézik. A Budapest Airport által finanszírozott beruházás része az ötéves, BUD 2020 névre keresztelt repülőtér fejlesztési programnak, amelyben mintegy 160-180 millió eurót, azaz 55-60 milliárd forintot költ a Budapest Airport saját forrásból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának a fejlesztésére.

"A cargo üzletág egyike a Budapest Airport stratégiai fejlesztéseinek, amelynek révén újabb légi fuvarozókat hozhatunk Budapestre. A Cargo City átadása után valóban világszínvonalú, rendkívül hatékonyan működő létesítményben fogadhatjuk a cargo légitársaságok gépeit, miközben tovább bővülnek a magyar gazdaság fejlődésének lehetőségei." – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Ezzel összefüggésben Ésik Róbert, a HIPA, a Nemzeti Befektetési Ügynökség elnöke üdvözölte az új beruházást, amely kiválóan támogatja a magyarországi beruházások létrejöttét: "Egy 2017-es amerikai piacfelmérés felmérés szerint Magyarország a világ hetedik legvonzóbb befektetési célpontja. A Cargo City megépítése pedig nagyban hozzájárul a meglévő befektetések sikeréhez, illetve az újak Magyarországra vonzásához."

Az ünnepségen a repülőtérrel szomszédos Vecsés városát Szlahó Csaba polgármester képviselte, aki elmondta: "Nagy örömmel üdvözöljük a Budapest Airport legújabb nagyszabású beruházását, amely adóbevételt és újabb munkahelyeket is jelent a helyi lakóközösségek számára.A repülőtér fejlődése nem pusztán a Budapest Airport és közvetlen üzleti partnerei számára fontos. Az ilyen jellegű fejlesztések valamennyi környékbeli település hasznára válnak és hozzájárulnak az egész repülőtéri régió fejlődéséhez és további gazdasági sikereihez."

A Cargo City beruházásnak a mostani létesítmény csak az első fázisa, hiszen a repülőtér vecsési oldalán még mintegy másfél kilométeres sáv áll rendelkezésre a további fejlesztésekhez. A beruházás előnyeit így foglalta össze René Droese, a Budapest Airport ingatlan-és cargo üzletágának igazgatója: "Meggyőződésem, hogy fontos mérföldkőhöz érkeztünk az egész magyar cargo iparág esetében, akik számára ideális munkafeltételeket biztosít majd az átadás után a Cargo City. Csak az idén két új cargo-légitársaság csatlakozott hozzánk a Silk Way West és az AirBridgeCargo személyében.A Cargolux, a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo óriásgépei már évek óta rendszeresen közlekednek Budapestre. A magyar export-cégek lehetőségeit pedig tovább bővítik a járatonként 10-12 tonna, ún. belly cargo-t szállító interkontinentális utasszállítók, a LOT, az American Airlines és az Air Canada Rouge észak-amerikai járatai, valamint az Air China, az Emirates és a Qatar Airways utasszállító gépei is."

A Budapest Airport a hamburgi és a düsseldorfi repülőtérrel összefogva együtt hirdeti legújabb cargo-kapacitásait az október közepén a kanadai Torontóban megrendezésre kerülő Air Cargo Fórumon.
(logsped)

2018.09.21.