Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Vonatjegyek mobilról

Kapcsolódó oldal:  



Vonatjegyek mobilról

Az online jegyvásárlást biztosító e-Ticket rendszer fejlesztésének köszönhetően immáron mobiltelefon egyenlegünk terhére is vásárolhatunk vasúti jegyet.

A MÁV-START a Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország szolgáltatókkal együttműködve bevezeti a mobilegyenlegről történő fizetési szolgáltatást. Az online vásárlást kiszolgáló e-Ticket rendszer idáig az erre a célra alkalmas bankkártyákkal tette lehetővé az online vásárlást, ám a vásárlási folyamatban az új fizetési módot választva ugyanolyan egyszerűen, és pusztán a mobilkészülékünk használatával lezárhatjuk a tranzakciót.

A mobilegyenleg terhére történő fizetést ugyanakkor semmilyen extra tranzakciós költség nem terheli, a menetjegy vételárán felül mindössze a vásárlási szándékot megerősítő sms díját kell megtéríteni, amely az ügyfél díjcsomagjában foglaltak szerint kerül kiszabásra.

A legfontosabb tudnivalók az új szolgáltatással kapcsolatban:

Pontosan mely jegyekre váltható?

Mobilegyenleggel történő fizetés kizárólag belföldi teljes árú menetjegy, kocsiosztálykülönbözet, bármilyen felár (pl. IC pótjegy), továbbá kerékpárjegy és élőállat jegy vásárlására vehető igénybe

Mely mobilszolgáltatónál vehető igénybe?

A T-Mobile a Telenor és a Vodafone szolgáltatóknál egyaránt.

Van-e vásárlási limit az új fizetési mód esetében?

Mindhárom mobilszolgáltató esetében az egyszeri vásárlás értéke min. 130 Ft, max. 7500 Ft lehet.

A vásárlás csak a rendelkezésre álló univerzális vásárlási egyenleg keretéig végezhető.

Szükséges-e új regisztráció az igénybe vételéhez?

Amennyiben már regisztrált az e-Ticket rendszerben, semmilyen új regisztrációra nincs szüksége, egyszerűen a vásárlási folyamat során a mobilegyenleg terhére történő fizetési opciót kell választania. Abban az esetben, ha Ön még nem e-Ticket felhasználó, de szeretné igénybe venni az új szolgáltatást, akkor először regisztrálnia kell az e-Ticket rendszerbe honlapunkon.

Meg kell adnom új adatokat az e-Ticket rendszerben, ha szeretném használni a szolgáltatást?

Nem, de az e-Ticket rendszer minden egyes mobilegyenlegről történő fizetés alkalmával kéri annak a telefonszámnak a megadását, amelynek a terhére a vásárlás történik. A menetjegy ára természetesen minden esetben kizárólag egy megerősítő sms visszaküldése után kerül levonásra.

Jár-e extra költséggel, ha az új fizetési módot választás?

A mobilegyenlegről történő fizetés nem jár plusz tranzakciós költséggel, a vásárlási szándékot megerősítő sms díja jelentkezik megfizetendő díjtételként a menetjegy árán felül, amely az ügyfél és a mobilszolgáltató között létrejött szerződés szerint kerül kiszabásra.

Otthon Nyomtatott Jegy is fizethető mobilegyenleg terhére?

Igen, a megfelelő fizetési mód kiválasztása mellett.

Van-e mód visszaváltásra?

Természetesen van, az otthon nyomtatott és még át nem vett jegy interneten, a nem otthon nyomtatott, illetve átvett jegyet a vasúti pénztárban vagy az Ügyfélszolgálati Irodában kell leadni. A visszatérítés összege ezt a fizetési módot választva a mobilegyenlgre kerül jóváírásra. (logsped)

2012.08.17.