Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A Vonatinfo új Android mobilapplikációja már letölthető

A Vonatinfo mobilapplikációja az Android rendszert használók számára már néhány napja elérhető , az iOS-re kifejlesztett verzió jóváhagyásra vár és a Windows telefonok tulajdonosainak sem kell sokáig várniuk. (MÁV-START)

Vonatinfo, a MÁV-START új, hivatalos alkalmazása hasznos segítséget nyújt az utazás megtervezéséhez, használatával a vonatok aktuális helyzete is könnyedén nyomon követhető. Mindent tud a vonatokról: az utazás időpontja, az indulási és érkezési hely, valamint az igénybe vehető kedvezmények kiválasztását követően segít az optimális útvonal kiválasztásában, információt ad az esetleges átszállásokról és az állomásokról, megjeleníti a menetjegy árát, jelzi a pótjegyváltási kötelezettséget, a vonatok pillanatnyi helyzetét és sebességét pedig térképen is megmutatja. De tovább is van, mondjuk még!

A mobiltechnológia rohamos fejlődése nyomán a MÁV-START honlapjáról elérhető és közismert Elvira menetrendi kereső minden funkciója ma már mobiltelefonról is kényelmesen használható, sőt, további új funkciók segítik az útvonaltervezést. A vasúttársaság célja, hogy saját terméke segítségével közvetlen kapcsolatot alakíthasson ki utasaival. Ez a későbbiekben új értékesítési csatornává is válhat, hiszen megkönnyítheti a mobilos jegyvásárlás bevezetését.

A Vonatinfo alkalmazás fejlesztését és üzemeltetését a MÁV-START finanszírozásából a MÁV Szolgáltató Központ végzi. Az új, ingyenesen letölthető alkalmazás reményeink szerint előkelő helyet tölt majd be a hasonló típusú keresők között, mivel funkciókban a leggazdagabb megoldásról beszélünk. A fejlesztés a MÁV-START Informatika szervezete által megadott igények és specifikációk mentén történt, a szerződéskötést és a projektvezetést is a MÁV-START szakemberei végezték.

A MÁV-START saját fejlesztésű alkalmazása a piacon elérhető applikációkhoz képest számos előnyös funkciót kínál. A menetrendi kereső által megjelenített adatok garantáltak, valós idejűek, az online adatkapcsolat miatt folyamatosan frissülnek. A térképes vonatmegjelenítés pedig nem csupán a vonatok mozgását, hanem tényleges sebességüket és a legközelebbi állomásra történő érkezés várható idejét is láthatóvá teszi.

Az Elvira adatbázisának felhasználásával a hagyományos útvonaltervezői funkciók mellett az adott útvonalra vonatkozóan kiválaszthatóak a kedvezményes utazást biztosító opciók, a rendszer jelzi a pótjegyvásárlási kötelezettséget is, ezáltal a lehető legpontosabban kiszámítható az utazás teljes költsége. A menetrendekből jól ismert piktogramok is visszaköszönnek, és annak sem kell kétségbe esnie, aki nem tudja, melyik mit jelent, hiszen rájuk kattintva részletes információt kap a jelentésükről.

A vonatok mozgását térképes felületen is követhetjük, a vonat sebessége, késése, a következő állomásokra történő érkezés idejével együtt látható. A találati listából ugyanúgy rákattinthatunk a részletekre, mint a honlapos felületen, sőt, a lista akár e-mailben is továbbítható, vagy akár egy gombnyomással naptárbejegyzés készíthető belőle.

A vonatok adatainak elérésén túl az alkalmazás arra is lehetőséget nyújt, hogy az állomásokra fókuszálva megnézhessük a szolgáltatásokat, továbbá az érkező és induló vonatok adatai is láthatóvá válnak. A már leközlekedett vonatok zöld mezőben jelennek meg a platformon.

A fejlesztők a későbbiekben tervezik, hogy az állomásokról készült fotókat is elérhetővé teszik, így az utas akkor is biztosan tudja majd, hogyan néz ki az az állomás, ahol le kell szállnia, ha még sosem járt korábban arra.

A vonatinformációs felület három funkciót tartalmaz. Egyrészt a menetrendi információkat terv- és tényadatokkal, másrészt a vonat szolgáltatásait, amelyeket a menetrendből ismerős piktogramok jeleznek, továbbá igazi unicumként a vontatójármű fényképe és műszaki adatai is megjelennek.

A MÁV-START számára utasai elégedettsége mindig is elsődleges. Ezért a közösségi oldalakról már jól ismert Like gombot is megtalálhatjuk a felületen. Erre kattintva az utas értékelheti utazását, a személyzet munkáját, jelezheti elégedettségét vagy kifejezheti esetleges elégedetlenségét - azonnali visszacsatolást biztosítva számunkra utazási élményeiről. Ez rendkívül fontos, hiszen az elégedettség-felmérés keretében évről évre megkérdezzük utasainkat, mennyire elégedettek az általunk nyújtott szolgáltatásokkal, kollégáink segítőkészségével, menetrendünkkel. Az alkalmazás ezen lehetősége tehát kiválóan kiegészíti a kérdőíves közvélemény-kutatást.

A fejlesztők arra is gondoltak, hogy a késések okáról ugyancsak gyors és pontos információt kaphassanak az utasok. A vonatforgalmat érintő fennakadásokról szóló MÁVINFORM közlemények természetesen egyetlen kattintással olvashatóak. Jó hír, hogy az applikáció működése nem generál nagy adatforgalmat, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a MÁV-START Vonatinfo alkalmazása amellett, hogy rendkívül felhasználóbarát és számos új funkciót tartalmaz, igazán pénztárcabarát felhasználást tesz lehetővé.

Kényelmi funkciók

Az alkalmazás nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhető, így a Magyarországon tartózkodó turisták tájékozódását is nagyban megkönnyítheti. Kedvenc állomásainkat, avagy vonatainkat el is menthetjük, így még egyszerűbbé és gyorssabbá válik a keresés. Az sem okoz problémát, ha arra vagyunk kíváncsiak, milyen vonatok haladnak el épp most a közelünkben, mivel GPS koordináták, illetve mobilcellák alapján erről is könnyedén kaphatunk információt. Ha időben le szeretnénk szállni a vonatról, rövid, szöveges figyelmeztetést állíthatunk be, amely a kért időpontban üzenetként jelenik meg a telefon képernyőjén.

Virtuális chatszoba a vonaton

A Vonatinfo egyedi funkciójaként csetelhetünk is utastársainkkal, illetve kívülről is megszólíthatjuk az adott vonaton utazókat. Ez az utastájékoztatásban is különleges lehetőséget biztosít, hiszen ha rendkívüli esemény miatt a vonat váratlanul megállásra, vagy hosszabb várakozásra kényszerül, a mozdonyvezető, illetve a jegyvizsgáló ezen a platformon is tájékoztatást adhat. Akkor is hasznos lehet ez a szolgáltatás, ha az adott járat késik, és a peronon várakozó utas nem tudja ennek okát. Ha belép a vonat chatszobájába, információt kérhet a vonaton utazóktól, avagy a vonatkísérő személyzettől.

A chatszobába belépők mobiltelefonjának azonosító adatait a rendszer egy ideig tárolja, ezért az illetlen, avagy fenyegető megjegyzéseket írók könnyedén nyomon követhetők, számon kérhetők.
(logsped)

További információk:



2015.03.01.