Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Változások a gazdaságban a digitális forradalom hatására

Lényeges változásokat hoz a digitális forradalom a gazdaság minden területén: aki nem alkalmazkodik a változásokhoz, lemarad és előbb-utóbb elbukik. (MTI)

Idén szeptember 29-30-án rendezik meg a hazai digitális gazdaság legjelentősebb szakmai fórumát, az Internet Hungary konferenciát a siófoki Hotel Azúrban.

A kétnapos szakmai konferencián, többek között a következőkről tájékozódhatnak a résztvevők.

Szupergyors internetet Magyarországnak

Egy korszerű gazdaságban a fejlődés motorja a minél nagyobb sávszélesség és minél magasabb arányú internet penetráció. A konferencia a téma fontossága miatt egy külön termet szentel annak a témának, hogy hogyan lehet Magyarországon mindenhová eljuttatni a szélessávú internetet. Szó lesz többek között a Szupergyors Internet Projektről, melynek célja, hogy 2018-ra minden háztartás legalább 30 Mbps sávszélességű internet hozzáféréssel rendelkezzen.

A felszólaló szakértők továbbá azt is részletesen bemutatják, hogy a hazai cégek 2020-ig milyen uniós támogatásokat vehetnek igénybe infokommunikációs fejlesztésekre és innovációra a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.

Hol lesz ember és gép helye az új piacgazdaságban?

Központi téma a változás, és az ehhez való alkalmazkodás szükségessége. A Cisco és a svájci International Institute of Management Development (IMD) által készített tanulmány szerint öt éven belül a cégek 40 százaléka szorulhat ki a piacról, vagy veszíthet jelentősen a pozíciójából a digitalizáció következtében.

A digitális gazdaság egyik közelgő dilemmája, hogy a technikai fejlődés, az automatizáció fokozza a hatékonyságot és biztosítja a növekedést, ugyanakkor rengeteg emberi munkaerőt kivált, akik átmenetileg elveszíthetik vásárlóerejüket is. A konferencia több előadásban is foglalkozik ezzel a témával olyan kérdésekre keresve a választ, hogy vajon csak a fodrász és a fogorvos munkája lesz-e biztonságban, illetve, hogy hol lesz ember és gép helye az új struktúrájú piacgazdaságban.

Új szelek fújnak a reklámiparban is

A digitalizáció újabb és újabb hullámai a reklámipart is folyamatosan formálják. A nem túl hosszú történelme ellenére mára már klasszikusnak mondható online hirdetési modellek gyökeres átalakuláson mennek keresztül.

Előretörnek a tőzsdei logikán alapuló rendszerek, melyeken keresztül szó szerint licitálni lehet a hirdető szempontjából releváns médiafelületekre. A neuromarketing tudományos megközelítése is egyre nagyobb szerepet kap a modern üzleti világban: az emberi psziché mechanizmusainak feltérképezésével pontos képet kaphatunk arról, hogy mi áll egy-egy (fogyasztói) döntés hátterében.
(logsped)

2014.03.17.