LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Új utasbiztonsági rendszer Ferihegyen

eTarget hirdetés Hirdessen Ön is itt  
Kapcsolódó oldal   Repülés  ->>>

Új utasbiztonsági rendszer Ferihegyen

Bemutatkozott a Budapest Airport (BA) új utasbiztonsági rendszere. Az emúlt héten Dimitrios Gatsonis, a BA vezérigazgató-helyettese, Leonov Péter a Malév vezérigazgatója, valamint Dúzs József dandártábornok, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság vezetője a sajtó előtt tesztelte a 900 millió forintért vásárolt berendezéseket.

Június 30-ig a BA üzembe állítja mind a tizenkét csúcstechnikájú röntgengépet, valamint az új mágneskapukat is, vagyis teljesen lecseréli a repülőtér utasbiztonsági rendszereit. Ezek használatával gyorsabbá és kényelmesebbé válnak az ellenőrzések, csökken a várakozási idő és tovább nő a biztonság.

A sajtótájékoztatón Dimitrios Gatsonis mutatta be az új kézipoggyász-átvilágító rendszer és a mágneskapu működését.

Az átvilágító berendezés elején és végén is hosszabb a poggyászszalag, vagyis a korábbi egy-két utas helyett egyszerre négyen használhatják mind a két végén. A gép automatikusan forgatja az egyszerre a rendszerben lévő 20 tálcát. A szalag végén pedig egy kamera ellenőrzi, hogy üres-e a tálca és addig nem engedi tovább, amíg akár egyetlen pénzérme maradt rajta.

A röntgengép kezelője két képernyőn, oldalról és felülről is látja a csomagot, amely segít abban, hogy tisztább képet kapjon annak tartalmáról. A berendezés az orvos diagnosztikában használt computer tomográfiához hasonlóan képes arra, hogy az atomsúly mellett az anyagok sűrűségét is megvizsgálja. A korábbi gépek például egy-egy tábla csokoládét ugyanolyan gyanúsnak véltek, mint a robbanószert, mert atomi szerkezetük nagyon hasonló, pedig eltérő a sűrűségük. A kevesebb hamis riasztás miatt az ellenőröknek ritkábban kell majd kinyittatniuk a csomagokat, vagyis felgyorsul a vizsgálat. A készülék automatikusan jelzi, ha gyanús csomagot észlel. Ezeket a táskákat a kezelő egyetlen gombnyomással külön szalagra tereli, így a "nem-tisztának" vélt csomag átvizsgálása nem tartja fel a sort.

Az új mágneskapuk jóval intelligensebbek az elődjeiknél. Míg a régi kapukon hat darab elektromos teret generáló adó-vevő volt, az újakon 20 darab található. Alacsonyabb hibaszázalékkal működnek és a kevesebb hamis riasztás gördülékenyebb, gyorsabb folyamatot eredményez. Ferihegy mágneskapui képesek a cipőben elrejtett, alacsony fémtömegű tárgyak felismerésére is, emellett működésüket nem zavarhatják meg külső hatások, mint pl. az épület fémszerkezete vagy a neon lámpák.

Európában jelenleg a Ferihegyen is használt rendszer számít a legfejlettebb technikának, hiszen a Smiths and Heimann cég modelljei tavaly kerültek forgalomba.

Dimitrios Gatsonis, a Budapest Airport vezérigazgató-helyettese elmondta: "Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy még a nyári csúcs előtt a lehető legkényelmesebbé és gyorsabbá tegyük a biztonsági ellenőrzéseket utasaink számára. Az első repülőterek közé tartozunk, amelyek rendelkeznek ezzel a technikával és büszkék vagyunk rá, hogy hamarosan ilyen felszereléssel végezhetjük a munkánkat nap mint nap. Segítségével utasainknak kevesebb időt kell várakozással tölteniük."

Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója hangsúlyozta: "Nagyra értékeljük, hogy a repülőtér vezetése a légitársaságok és utasaik érdekeit figyelembe véve a korábbi terveit felgyorsítva még a nyári csúcsforgalom előtt üzembe helyezi a 2A és 2B terminál új utasbiztonsági rendszereit. Reméljük, hogy ezek révén a biztonsági ellenőrzésnél csökkeni fog a várakozási idő és továbbra is a tőlünk megszokott pontossággal tudunk a nyári csúcsban is üzemelni."

(logsped)

Bővebb információ:

Malév  

2008.06.16.

  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped