Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Új Scania off-road teherautók

Kapcsolódó oldal:  



Új Scania off-road teherautók

A Scania kiszélesíti termékválasztékát a P- és G-szériás járművek kemény, off-road munkavégzésre tervezett tehergépkocsijaival.

A járművek az új stílusú első résznek, valamint a masszív alkatrészeknek köszönhetően kitűnnek a tömegből és ellenállnak az elkerülhetetlen, intenzív igénybevételnek, szükségtelen leállások nélkül.

A Scania új off-road járműveit kifejezetten az építőiparra jellemző mostoha körülmények között végzendő munkára tervezték. Az új stílusú első rész fontos feladatot lát el: masszív szerkezetével védi a sérülékeny alkatrészeket, így csökkentve a javítási költségeket és elkerülve az esetleges, bevétel-kiesést jelentő leállásokat.

Az off-road járművek a tágas fülkéjű G-szériás járműveken alapulnak. A P-szériás modellek teljes kínálatának bevezetése később várható. Az új járművek a Scania teherautók összes fontos újítását felvonultatják, így például a Scania Opticruise-t off-road üzemmóddal, új kipörgésgátló funkciót és az új, alacsony sebességre optimalizált retardert, csakúgy, mint az alvázon található újdonságokat.

Two Scania of road tippers


Erős lökhárító

Az erős acélból készült lökhárító 135 mm-re előrenyúlik, így védve a fülkét a kisebb ütődésektől. A korábbi változathoz képest ez 80 mm extra túlnyúlást jelent. Az előző lökhárító is még a termékválasztékban marad, így az is választható. Az új lökhárítóval az első terepszög 25°-os lett, amely a tekintélyes középső és hátsó terepszöggel együtt alkalmassá teszi a járművet az off-road osztályba sorolásra, ami mentesít az első aláfutásgátlóra vonatkozó követelmények alól.

A lökhárító erős anyagból készül, ezért képes a különféle behatásoknak deformáció nélkül ellenállni. Külön kerül felszerelésre, úgy, hogy más alkatrészekhez ne kapcsolódjon, így még erősebb ütésnél is megelőzhető, hogy egyéb alkatrészek sérüljenek, ezáltal csökkenthető a szervizekben javítással töltött idő.

35 tonnás vonócsapszeg (350 kN)

A lökhárítóba épített vonócsapszeg 35 tonna (a normál kivitelnél 10 tonnával nagyobb) teherbírású, lehetővé téve így, hogy a járművet - a legtöbb esetben - annak rakományának lepakolása nélkül húzzák ki szorult helyzetéből. A lökhárítótól induló lemez feladata, hogy megvédje a levegő visszahűtő és a vízhűtő alsó részét, valamint az olajteknő elejét.

Hozzáférhetőség

A lökhárító tetején egy széles, csúszásmentes lépcsőfok található, amelyhez szükség esetén a vonócsapszeg alól egy kihajtható extra lépcsőfok segíti a feljutást, így a szélvédő kényelmesen megtisztítható. A járművezető részére a kapaszkodáshoz a hűtőrácson két kiemelkedő bordát alakítottak ki.

Céltudatos külső

Az új off-road teherautók stílusát úgy alakították ki, hogy külsőleg megfeleljenek a legkeményebb feladatoknak, illetve azok elvégzésére is alkalmasak legyenek. A szilárd, fekete hűtőrács és a lökhárító szerkezete az erőt tükrözik, valamint jól mutatják a Scania egyik védjegyévé vált, összetéveszthetetlen "körbeölelő T" formát. Ezeken kívül az egyedi off-road stíluselemek, illetve kényelmi felszerelések egyértelműen kiemelik a járművet bármilyen tömegből.

A fényszóró és az indexlámpák is a lökhárítótól függetlenül, attól távolra vannak szerelve, így védve őket az esetleges behatásoktól. A fényszórók, valamint az opcionálisan rendelhető ködlámpák és szúrólámpák - ez utóbbiak helye a lökhárítóba integrálva került kialakításra - acél védőhálót kaptak. Erőteljes, fix fényszórómosó berendezés rendelhető.

Annak érdekében, hogy a kisebb ütésekből származó károsodástól megvédjék, a lépcsők különállóak a lökhárítóról. Az alsó lépcsők ráadásul gumihevederekkel vannak felfüggesztve, amelyek kitérnek a külső behatás elől. A fülkebillentő szintén védett helyen, a lökhárító mögött a bal oldalon található. (logsped)

2011.11.11.