A Scania kiszélesíti termékválasztékát a P- és G-szériás járművek kemény, off-road munkavégzésre tervezett tehergépkocsijaival.
A járművek az új stílusú első résznek, valamint a masszív alkatrészeknek köszönhetően kitűnnek a tömegből és ellenállnak az elkerülhetetlen, intenzív igénybevételnek, szükségtelen leállások nélkül.
A Scania új off-road járműveit kifejezetten az építőiparra jellemző mostoha körülmények között végzendő munkára tervezték. Az új stílusú első rész fontos feladatot lát el: masszív szerkezetével védi a sérülékeny alkatrészeket, így csökkentve a javítási költségeket és elkerülve az esetleges, bevétel-kiesést jelentő leállásokat.
Az off-road járművek a tágas fülkéjű G-szériás járműveken alapulnak. A P-szériás modellek teljes kínálatának bevezetése később várható. Az új járművek a Scania teherautók összes fontos újítását felvonultatják, így például a Scania Opticruise-t off-road üzemmóddal, új kipörgésgátló funkciót és az új, alacsony sebességre optimalizált retardert, csakúgy, mint az alvázon található újdonságokat.
Erős lökhárító
Az erős acélból készült lökhárító 135 mm-re előrenyúlik, így védve a fülkét a kisebb ütődésektől. A korábbi változathoz képest ez 80 mm extra túlnyúlást jelent. Az előző lökhárító is még a termékválasztékban marad, így az is választható. Az új lökhárítóval az első terepszög 25°-os lett, amely a tekintélyes középső és hátsó terepszöggel együtt alkalmassá teszi a járművet az off-road osztályba sorolásra, ami mentesít az első aláfutásgátlóra vonatkozó követelmények alól.
A lökhárító erős anyagból készül, ezért képes a különféle behatásoknak deformáció nélkül ellenállni. Külön kerül felszerelésre, úgy, hogy más alkatrészekhez ne kapcsolódjon, így még erősebb ütésnél is megelőzhető, hogy egyéb alkatrészek sérüljenek, ezáltal csökkenthető a szervizekben javítással töltött idő.
35 tonnás vonócsapszeg (350 kN)
A lökhárítóba épített vonócsapszeg 35 tonna (a normál kivitelnél 10 tonnával nagyobb) teherbírású, lehetővé téve így, hogy a járművet - a legtöbb esetben - annak rakományának lepakolása nélkül húzzák ki szorult helyzetéből.
A lökhárítótól induló lemez feladata, hogy megvédje a levegő visszahűtő és a vízhűtő alsó részét, valamint az olajteknő elejét.
Hozzáférhetőség
A lökhárító tetején egy széles, csúszásmentes lépcsőfok található, amelyhez szükség esetén a vonócsapszeg alól egy kihajtható extra lépcsőfok segíti a feljutást, így a szélvédő kényelmesen megtisztítható. A járművezető részére a kapaszkodáshoz a hűtőrácson két kiemelkedő bordát alakítottak ki.
Céltudatos külső
Az új off-road teherautók stílusát úgy alakították ki, hogy külsőleg megfeleljenek a legkeményebb feladatoknak, illetve azok elvégzésére is alkalmasak legyenek. A szilárd, fekete hűtőrács és a lökhárító szerkezete az erőt tükrözik, valamint jól mutatják a Scania egyik védjegyévé vált, összetéveszthetetlen "körbeölelő T" formát. Ezeken kívül az egyedi off-road stíluselemek, illetve kényelmi felszerelések egyértelműen kiemelik a járművet bármilyen tömegből.
A fényszóró és az indexlámpák is a lökhárítótól függetlenül, attól távolra vannak szerelve, így védve őket az esetleges behatásoktól. A fényszórók, valamint az opcionálisan rendelhető ködlámpák és szúrólámpák - ez utóbbiak helye a lökhárítóba integrálva került kialakításra - acél védőhálót kaptak. Erőteljes, fix fényszórómosó berendezés rendelhető.
Annak érdekében, hogy a kisebb ütésekből származó károsodástól megvédjék, a lépcsők különállóak a lökhárítóról. Az alsó lépcsők ráadásul gumihevederekkel vannak felfüggesztve, amelyek kitérnek a külső behatás elől. A fülkebillentő szintén védett helyen, a lökhárító mögött a bal oldalon található.
(logsped)
2011.11.11.