FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
új 50 forintos
A nemzeti és a történelmi emlékhelyeket népszerűsíti az új 50 forintossal, a lakosság a mindennapi vásárlások során találkozhat majd. (MTI)
A forgalomba még nem került, verdefényes érmékhez a gyűjtők a készlet erejéig a Magyar Pénzverő Zrt.-nél juthatnak hozzá.
Nyolc éve nem bocsájtott ki forgalmi emlékérmét a Magyar Nemzeti Bank és ez az első alkalom, amikor emlékhelyet népszerűsítő fizetőeszköz kerül használatba Magyarországon - fogalmazott az érme csütörtöki budapesti bemutatóján Radnainé Fogarasi Katalin, a Nemzeti Örökség Intézetének elnöke. Az új érme kibocsátásával a NÖRI és a jegybank a nemzeti és történelmi emlékhelyek jelentőségére, illetve az egyes helyszínek történelemben betöltött szerepére kívánja felhívni a társadalom figyelmét.
Ez év őszén kétmillió példányban kerülnek forgalomba ezek az érmék, amelyeknek köszönhetően újabb felületeken jelenhetnek meg a nemzet fontos helyszínei - fogalmazott Lovász László a Magyar Tudományos Akadémia elnöke. "Remélem, hogy a magyar történelem dicsőségét és ezáltal a ránk ruházott felelősséget is eszébe juttatja az érme mindazoknak, akiknek a kezébe kerül" - tette hozzá.
Az érme technikai paraméterei és a névértékes oldala is megegyezik a készpénzforgalomban jelenleg használt 50 forintos érmékkel, tematikus oldalán azonban a megszokott kerecsensólyom helyett kettős csomót ábrázoló embléma látható, amely az érmét álló helyzetben tartva a nemzeti emlékhelyek, 45 fokkal elforgatva pedig a történelmi emlékhelyek szimbólumát mutatja. A fémpénz tematikus oldalának tervezője Kósa István, a Magyar Pénzverő Zrt. fővésnöke - mondta el Gerhardt Ferenc, az MNB alelnöke.
(logsped)
2015.09.03.
|
|
|
|
|