Telefonon is lehet adóügyeket intézni júliustól. Ehhez csupán az adóhatóságtól igényelhető azonosítóra van szükség.
Egyes adóügyek július 1-jétől telefonon is intézhetők az ügyfélazonosítói számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg.
A pénzügyminiszteri rendelet a folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, az adónemek közti átvezetés, a hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevelének érvényességi ellenőrzését teszi lehetővé.
A telefonos ügyintézéshez azonosító számot kell kérni. Ez elektronikusan is beszerezhető a központi rendszeren keresztül, illetve papír alapon is kérhető az adóhatóságtól. Az azonosító mellett közlik alkalmazhatósági idejét.
Az ügyfélnek nyilatkozatban kell vállalnia, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.
(NO))