Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Szuperbruttósítás

Kapcsolódó oldal:  



Fontos  

Adóalap-kiegészítés (az úgynevezett szuperbruttósítás) 2013-ban megszünt !  


Adóalap-kiegészítés (az úgynevezett szuperbruttósítás) 2012  

- 2012. évtől a 27 százalékos mértékű adóalap-kiegészítés (az úgynevezett szuperbruttósítás) az összevont adóalapba tartozó jövedelmek évi 2 millió 424 ezer, havi 202 ezer forint feletti részére félszuperbruttó lesz (bruttó munkabér szorozva 1.135 = szuperbruttó adóalap a 2012-es évre), ezen értékhatár alatt megszűnt az adóalap-kiegészítés.

- Lényeges, hogy az összevont 2012. évi szuperbruttó adóalapját jelentő adóterhet nem viselő járandóságokra (pl. családi kedvezmény, nyugdíj) a bruttósítás nem vonatkozik, tehát bruttósítani ezek nélkül szükséges.

- Az adókulcs 16 százalék, és megszűnt az adójóváírás.


A 2012-es SZJA (személyi jövedelemadó) komoly változások előtt áll a parlament elé benyújtott törvényjavaslatok által – írja levelében a PricewaterhouseCoopers. A javaslat szerint részlegesen kivezetésre kerül a szuperbruttó és megszűnik az adójóváírás.   
(logsped)
2010.11.12.
A 2012. évi Országvédelmi Költségvetés 1,5 százalékos GDP növekedésre épül, 2,5 százalékos államháztartási hiánycél mellett - mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a pénteki kormányszóvivői tájékoztatón, az MTI szerint. (SZJA, egyéb adó, járulék és ÁFA változás, stb)   
(logsped)
2011.09.17.
A 2011-ben egyelőre megmarad az úgynevezett szuperbruttósítás rendszere, amely szerint az adóalapot a járulékterhekkel növelni kell, vagyis lényegében 1,27-tel meg kell szorozni.   
(HGV)
2011.01.06.
A 2010-től érvényes adócsökkentéssel kapcsolatosan sem az adóhatóság, sem a munkáltatók általában nem tettek eleget maradéktalanul tájékoztatási kötelezettségüknek. Ennek következtében a magánszemélyek jelentős körét kár érte: a várt adócsökkentés helyett a nettó jövedelmük csökkent.   
(HGV)
2010.03.18.
Szuperbruttósítás 2010

Adott bruttó bér mellett a nettó jövedelem mértéke négy tényezőtől függ. 27%-kal nagyobb lesz az adóalap, viszont csökkennek az adókulcsok, kitolódik az alsó sávhatár és kedvezőbbé válik az adójóváírás rendszere is. Összességében az adózók 99%-ának emelkedik a jövedelme jövőre.
Az adójóváírás határa is kedvezőbbé válik 2010 januártól.


A személyi jövedelemadózásban 2010-től bevezetésre kerül az ún. szuperbruttósítás.

Ennek lényege, hogy január 1-jétől az adóalap részévé válnak a munkáltató által fizetett, foglalkoztatót terhelő járulékok is.

A számítás során a 24 százalékos nyugdíjbiztosítási járulékot, a 1,5 százalékos természetbeni egészségbiztosítási járulékot, a 0,5 százalékos pénzbeli egészségbiztosítási járulékot és az 1 százalék mértékű munkaadói járulékot kell az adóalapba számítani.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy 100 ezer forintos havi munkabérrel rendelkező dolgozónak jövőre 127 ezer forint után kell majd személyi jövedelemadót fizetnie.

Ez önmagában hátrányos lenne az adózónak, azonban a szuperbruttósítás életbe lépésével párhuzamosan csökken az SZJA adómérték (az alsó sávban 18%-ról 17 %-ra, a felső sávban 36 %-ról 32 %-ra), az alsó sávhatár pedig kitolódik egészen 5 millió forintig, az adózók nagy része így egykulcsos adót fizet 2010-től.

Jövőre 5 millió forintig 17% szja-t kell tehát fizetni, ennél nagyobb éves összjövedelem esetén pedig 850 ezer forintot és az 5 millió forint feletti rész 32%-át kell leróni.



SZJA adótábla 2010 megszerzett jövedelemre vonatkozó

szja 2010


Az adójóváírás határa is kedvezőbbé válik januártól.

Jelenleg a bér 18 %-a, de legfeljebb havi 11.340 forint vehető ilyen jogcímen igénybe és maximum 1.250.000 forint összjövedelemig lehet teljesen kihasználni.

Jövőre a bér 17%-a, de legfeljebb havi 15.100 forint lesz a jóváírás összeg és maximum 3.188.000 forintos éves jövedelemig jár majd teljes mértékben.

Szuperbruttósítás 2010


A szuperbruttósításnak nevezett változtatás az alkotmánybíróság korábbi döntése értelmében egy matematikai (technikai) jellegű művelet, amelynek során az összevont jövedelem adó alapja megemelkedik 27 %-kal. Ennek a százalékos összegnek azonban nincs köze a vállalkozó által ténylegesen fizetett járulékokhoz, csak az általános befizetési mértékhez. (PB)

2009.12.30.