A Scania és a Siemens újonnan létrejött együttműködése egyben azt is jelenti, hogy Svédország lehet a világ első olyan országa, ahol az elektromosan hajtott teherautókat és villamosított utakat napi gyakorlatban használják.
A Scania és a Siemens együttműködése magában foglalja a Siemens járművek meghajtására vonatkozó technológiájának és a Scania tehergépjárművek, valamint buszok hajtásláncának villamosításában szerzett tapasztalatának ötvözését.
A Scania már régóta vizsgálja a tehergépjárművek és buszok hajtásláncának villamosításának lehetőségét. Ugyanakkor a Siemens technológiájának lényege, hogy a járművek a tetőre szerelt áramszedő segítségével felsővezetékről kapják az elektromosságot. A két vállalat most együttműködik a kereskedelmi forgalomban használható elektromosan meghajtott tehergépkocsi kifejlesztésére.
"A partnerségnek köszönhetően a villamosított közúti szakaszok gyorsan valósággá válhatnak." - mondta Henrik Henriksson, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. "A villamosítás által realizálható üzemanyag-megtakarítás mértéke nagyon jelentős és ez a projekt lehet az alapköve a fosszilis üzemanyag felhasználása nélküli közúti fuvarozásnak."
A Scania folyamatosan arra törekszik, hogy csökkentse a nehéz-tehergépjárművek és az általuk végzett fuvarozási tevékenység környezetre gyakorolt hatását. Az elektromos járművek kifejlesztése jelentős lépés a fenntarthatóbb fuvarozási rendszerekre történő átállásban.
A Scania hibrid hajtáslánc-technológiáját (ami az elektromos és belső égésű technológia kombinációja) ki lehet egészíteni légvezetéken keresztüli elektromos átvitellel (áramvezetés) vagy az úttestből felvett elektromos meghajtással (indukció), így a jármű teljes mértékben elektromos meghajtású lesz a villamosított útszakaszokon.
(logsped)
2013.03.12.