Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Scania: Euro 6 motor

Kapcsolódó oldal:  



Scania: Euro 6 motor

A Scania bemutatja a 440 és 480 lóerős 13 literes Euro 6-os motorjait, amelyeket leginkább a hosszú távú fuvarozáshoz ajánl, de alkalmasak más alkalmazási területen történő felhasználásra is.

Az üzemeltetők számára így lehetővé válik, hogy a legújabb kibocsátási norma szerint üzemelő termékkel dolgozzanak. A motorok különböző technológiák sokaságát használják fel a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, míg üzemanyag-fogyasztásuk a Scania Euro 5-ös motorjaival megegyező.

Martin Lundstedt, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke szerint:

"Büszkék vagyunk rá, hogy már most elérhetővé tettük ügyfeleink számára ezt, a mérnöki teljesítmény csúcsát jelentő terméket. Az új motorokat úgy terveztük, hogy Euro 5-ös társaikhoz hasonló teljesítménnyel és üzemanyag-hatékonysággal működjenek."

"A motorok segítségével az üzemeltetők még egy lépést tehetnek és a piacon jelenleg elérhető leginkább környezetbarát technológiába fektethetnek. Ez előnyként fog megmutatkozni a kisebb útdíjakban, illetve a további lehetséges, a hatóságok által bevezetendő kedvezményekben. A legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak megfelelő járművek használtpiaci értéke is magasabb."

Az Euro 6 jelentős csökkenést jelent a kibocsátási szint terén az Euro 5 normához képest. A nitrogén-oxidok és (szilárd) részecskék kibocsátási szintje nagyjából egyötöde az Euro 5-ös motorokénak. Az emissziós teszt új eleme, hogy a részecskeszámot is figyelembe kell venni, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban az aktuális részecske-kibocsátás az Euro 5-ös körülbelül egy-hatoda.

Scania Euro 6 motor


Jonas Hofstedt, a Scania hajtáslánc-fejlesztésért felelős alelnöke szerint:

"A teljes fejlesztési munka a Scanián belül valósult meg. Az összes olyan rendelkezésünkre álló technológiát felhasználtuk, amelyet az elmúlt évek folyamán fejlesztettünk ki, így például a kipufogógáz-visszavezetést, a változó geometriájú turbót, közös nyomócsöves nagy nyomású üzemanyag-befecskendezést, SCR-t és a részecskeszűrőt. Mindezeket a saját motor- és kipufogó-irányító rendszerünkkel egy rendszerbe sűrítettük."

"Időt és fáradtságot nem kímélve kerestük a megoldást a motorok lehető legjobb üzemanyag-fogyasztásának eléréséhez. Az üzemeltetők tapasztalni fogják, hogy a motorok üzemanyag-hatékonysága, vezethetősége és reagálóképessége teljesen megegyezik az Euro 5 motorokéval." - foglalja össze Hofstedt úr.

Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2012. december 31-én fog életbe lépni az Európai Unió országaiban és néhány környező államban, kezdetben az új jármű modellekre vonatkozóan, majd egy évvel később már minden eladott új járműre érvényben lesz.

A kibocsátási szintek az alábbiak:

- Nitrogén-oxidok: 0,4 g/kWh (2 g/kWh Euro 5 esetében)
- Részecske tömeg: 0,01 g/kWh (0,02/0,03 az Euro 5 tesztciklustól függően)
- Részecskeszám: 6,00 x 1011 részecske/ kWh ETC tesztciklus szerint 8,00 x 1011 részecske/ kWh ESC tesztciklus szerint mérve

Ez a mennyiség 600 vagy 800 milliárd részecske kilowattóránként. Egy kilowattóra körülbelül egy 40 tonnás szerelvény energiafelhasználása 30 másodperc alatt, autópályán haladva.

Az Euro 5-ös normánál nem követelmény a részecskeszám mérése, de a csökkenés körülbelül 99%-os.

Az Euro 6 az első lépés a világszinten egységes kibocsátási normák létrehozása irányában, amely magában foglalja Európát, Észak-Amerikát valamint Japánt, és egyben megkönnyíti a jövő normáinak összehangolását, illetve fejlesztését. Az Euro 6 kibocsátási szintjei közel vannak az Észak-Amerikában 2010-től alkalmazott EPA 10 és a japán Post NLT nevű normák értékeihez. Az Euro 6 az első lépés az egységes mérési ciklus (WHDC - world harmonised duty cycle) felé.

Scania Euro 6 motor kibocsátási szintjei


(logsped)

2011.04.06.