Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A Scania bemutatja a felsővezetékes elektromos kamionját

Az úttörő technológia azokon a szakaszokon a legindokoltabb, ahol a kamionok tartósabb ideig haladnak egyhuzamban, mint például az autópályák külső sávja.

Ezért az európai E16-os autópályán a svéd Gävle város közelében már folyamatban vannak az elektromos autók tesztelésének előkészületei a két kilométeres szakaszon.



A kijelölt útvonalon valóságos forgalmi körülmények között tesztelik a szállítmányozást az elektromos meghajtású Scania teherautókkal. A tesztelésben részt vevő kamionok mindegyike áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kapott helyet.

Mivel a Scania által kifejlesztett elektromos hibrid hajtáslánccal ellátott járművekre szerelték fel a áramszedőket, így a rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a kamionok akkor is képesek legyenek a közlekedésre, ha nem kapcsolódtak az áramhálózatra. Az előzés is könnyedén megoldható a járművel. A lekapcsolható áramszedővel a manőver után a teherautó visszatér a sávjába, és újra a hálózatra csatlakozik.

A technológián a Siemens 2013 óta kísérletezik, a Scaniával társulva. Az új eljárás segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

„Amennyiben minden a tervek szerint alakul, akkor hamarosan még több villamosított pályával lehet majd találkozni, legfőképp az autópályákon, ahol jelentős a forgalom” – mondta Christer Thorén, a Scania Hibrid Rendszer Fejlesztő csoport munkatársa. „Németországban kimondottan nagy az érdeklődés a technológia megvalósítása iránt, a végső cél pedig az, hogy a villamosított sávok használatával csökkentsék a károsanyag-kibocsátást.”
(logsped)

2016.05.18.