LogSped
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

     Archívum
     Blog      RSS
    Képgaléria
    Elérhetőség

FŐOLDAL
     Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
     Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
     eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
     Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
     Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
     Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
     Információs
         társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
     Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
     Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
     EU
    Európai unió
     Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Oldaltérkép

Scania hibrid etanol buszokat tesztel Stockholmban

Kapcsolódó oldal:
  


Egyedülálló hibrid buszokat tesztel a Scania Stockholmban

Hat etanolüzemű hibrid busz teljes körű üzemeltetési tesztjét kezdte meg a Scania a svéd fővárosban a levegőtisztaság további javítása érdekében.

Scania etanolüzemű hibrid busz teszt Stockholmban


A hibrid technológia 25 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, míg az etanol alkalmazása akár 90 százalékkal is mérsékelheti a nettó szén-dioxid-kibocsátást. A próbajáratokat a stockholmi közösségi közlekedési vállalat, a Stockholm Public Transport (SL) és a Swebus együttműködésével üzemeltetik.

A kétéves tesztidőszak alatt a buszok Stockholm egyik legforgalmasabb és legzsúfoltabb járatán teljesítenek majd szolgálatot.

"Ezekkel az üzemeltetési tesztekkel értékes tapasztalatokat szerezhetünk arról, hogy a hibrid technológia hogyan válik be a valós életben és milyenek a környezeti hatásai" - mondja Göran Hammarberg, a Scania buszfejlesztési részlegének vezetője.

A próbaüzemelést a Svéd Energiaügyi Hivatal és a Svéd Környezetvédelmi Hivatal is támogatja.

Az új Scania OmniLink alacsony belépésű buszok alkalmazása során a Scania a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást megújuló üzemanyag használatával társítja. A hibrid technológia a számítások szerint legalább 25 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, míg a dízel működési elvű, ám etanollal üzemelő motor akár 90 százalékkal is mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízelüzemű buszokhoz képest.

"Hosszútávon még ambiciózusabb környezetvédelmi célokat érhetünk el a városi közlekedés terén a hibrid technológia segítségével" - mondja Göran Hammarberg.

A Scania a gyakori megállásokkal járó városi közlekedésben legelőnyösebb megoldást, vagyis a soros elvű hibridhajtást választotta e buszok esetében. A soros hibrid hajtáslánc legfőbb jellemzője, hogy nincs mechanikus kapcsolat a belsőégésű erőforrás és a kerekeket hajtó motor között.

Az elektromos energiát egy etanollal üzemelő dízelmotor a hozzá kapcsolódó generátor segítségével termeli. Így a hat buszt elektromos motorok hajtják, amelyek fékezéskor generátorként működnek. Az elektromos energiát a mai akkumulátorokénál lényegesen hosszabb élettartamú szuperkondenzátorok tárolják.

A Scania a kezdetek, azaz 1989 óta mintegy 400 etanolüzemű városi buszt adott át az SL-nek, amelyek jelentősen hozzájárultak Stockholm belvárosának példás levegőtisztaságához.

Ma a Scania az etanolt tartja a legelőnyösebb megújuló üzemanyagnak a városi közlekedés számára, olyan szempontok figyelembevételével, mint a rendelkezésre állás, az infrastruktúra és a kipróbált technológia. (logsped)

További információk:

Scania  
2009.06.12.
  Hírlevél kérés