Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Rail Cargo Hungariánál leépítés

Kapcsolódó oldal:  



A Rail Cargo Hungariánál leépítést terveznek

Számottevő létszámcsökkentésről készít tervet az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) magyar teherszállító leányvállalatánál, a Rail Cargo Hungariánál és tárgyalni akar a magyar kormánnyal a pályahasználati díjakról - közölte osztrák beszámolók szerint Christian Kern vezérigazgató pénteken Bécsben.

Az állami holding egészének féléves eredményét ismertetve Kern kijelentette, hogy az ÖBB komoly gondokkal küzd, átalakításra és szemléletváltozásra van szükség. Rámutatott, hogy a féléves üzleti eredmény elmarad a várttól, s három számjegyű milliós hiány várható az év végén. Az okok között a külső feltételek változása mellett a jelenlegi, szétaprózott vállalati struktúrát és a nem eléggé eredményközpontú szemléletet nevezte meg. A veszteséges gazdálkodásnak 2013-ra meg kell szűnnie.

Kern bírálta a 2003-ban végrehajtott szerkezeti reformokat. Ezek eredményeként olyan vállalati szerkezet jött létre, amelyben "a jobb kéz nem tudja, mit csinál a bal" - mondta. Rámutatott, hogy a gazdasági válság különösen a teherszállításban okozott visszaesést, s hogy Ausztriában jövőre a vasúti személyszállítás piaca is megnyílik a verseny előtt.

A leginkább "problémás eset" a Rail Cargo Austria csoport, amelyhez a Rail Cargo Hungaria is tartozik. Három év alatt a csoport saját tőkéje 650 millió euróval csökkent. A teherszállítás forgalma a gazdasági válság miatt visszaesett, de gondot okoz az is, hogy egyes szolgáltatások megtérülési aránya nagyon alacsony.

Az RCH-ról szólva kijelentette, hogy a magyar kormány többször is módosította a vasúti teherszállítás keretfeltételeit a vállalat privatizálása óta. Ha a kormány nem változtat az irányvonalán, akkor radikális átalakítás várható - mondta Kern az APA osztrák hírügynökség tudósítása szerint. Közölte: végkielégítési programot dolgoznak ki a magyarországi leányvállalat létszámának jelentős csökkentése érdekében.

A vállalatvezető szerint az egykori MÁV Cargo megvásárlása stratégiailag szükségszerű volt, a jelenlegi feltételek mellett azonban túl magas volt a vételár. A Format című osztrák gazdasági napilap pénteki száma meg nem nevezett forrásokra hivatkozva 700-1000 fős magyarországi létszámcsökkentésről szóló elképzelésről írt. Kern nem nevezett meg számokat.

Az ÖBB pénteken Bécsben kiadott közleményében az RCA nehéz helyzetét előidéző okok között említette a magyarországi keretfeltételek többszöri megváltozását. "Ha a magyar kormány nem változtat a jelenlegi irányon, akkor "az üzleti tevékenység radikális átdimenzionálása várható" - állt még a közleményben.

Az ÖBB egészét tekintve a közlemény az adminisztratív létszám ezer, valamint a vezetők számának száz fős csökkentését irányozza elő három év alatt. Emellett a szervezet egyszerűsítését és célszerűsítését, a vállalaton belüli munkaerőpiac jobb kihasználását, ügyfélközpontú, modern vállalatot tűz ki célul.

A sajtótájékoztatón elhangzott még, hogy a beszerzések ésszerűsítésében tízmilliós nagyságrendű megtakarítási lehetőséget lát, a tanácsadói szerződések évi 14 milliós összegét a felére akarja csökkenteni az új vezérigazgató. (metropol)

2010.09.11.